loading...
علمی تفریحی سرگرمی اینترنتی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سلام 0 78 hadi
هادی بازدید : 31 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)

سالانه انسان‌های بسیاری به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

آیا مبارزه چنددارویی با سلول‌های سرطانی مقاوم به دارو باعث خواهد شد این سلول ها مقاومت خود را از دست بدهند و این بیماری در دهه‌های آینده به کنترل انسان دربیاید؟

مارتین نواک، استاد ریاضیات و زیست‌شناسی دانشگاه هاروارد و و مدیر برنامه "داینامیک تکاملی" می‌گوید: "صد سال پیش انسان‌های بسیاری به دلیل ابتلا به عفونت‌های باکتریایی از بین می‌رفتند؛ اما امروزه راه معالجه آن را می‌دانیم و دیگر این عفونت‌ها کشنده نیستند. یقین دارم که داریم مسیر مشابهی را برای درمان سرطان طی می‌کنیم".

به گزارش ساینس دیلی، او یکی از محققانی است که به تشریح مقاومت دارویی در درمان هوشمندی که برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در سرطان روده بزرگ استفاده می‌شود، پرداخته‌اند و معتقدند که استفاده همزمان از چندین دارو، شاید نتواند سرطان را درمان کند، اما می‌تواند آن را به کنترل درآورد.

این محققان پیشنهاد می‌کنند متخصصان بالینی، شیوه مبارزه خود را با این بیماری تغییر دهند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از پزشکان و محققان به استفاده ............................

هادی بازدید : 61 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)
تسـت HIV آزمايـشي اسـت كـه مــعمولا بروي نمونه خون انجام ميگرد تا وجود و يا عدم وجود ويروس HIV را دربدن فرد مشخص كند. بنابراين نتيجه اين تست با ابتلاي فرد به بيماري ايدز تفاوت داد. ممكن است فردي HIV مثبت باشد اما كماكان بدن وي علايم باليني بيماري ايدز را بروز نداده باشد.

فوايد انجام تست اچ آي وي
۱- فرد از آلوده بودن خود به ويروس
HIV
آگاه گشته و شيوه زندگي خود را تغيير ميدهد تا با اجتناب از رفتارهاي پرخطر جنسي و يا تزريق مواد مخدر با سوزن و سرنگ مشترك از گسترش عفونت به ديگران جلوگيري كند. همچنين فرد ديگر نمي تواند خون، فراورده هاي خوني و يا اعضاء بدن خود را اهدا كند.
۲- تشخيص زودهنگام اين بيماري درمان دارويي زود هنگام را در پي خواهد داشت كه سرعت پيشرفت بيماري را كاهش داده و طول عمر بيمار را افزايش مي دهد.
۳- فرد پس از اينكه از آلوده بودن خود مطلع گشت با آگاه ساختن شركاي جنسي فعلي و پيشين خود و كساني كه با آنها از سوزن و سرنگ مشترك حين تزريق مواد مخدر استفاده مي كرده، احتمال آلوده بودن اين افراد را به آنان هشدار داده و همچنين از گسترش بيشتر بيماري جلوگيري بعمل مي آورد....................
هادی بازدید : 37 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)
اهمیت آزمایشهای سرولوژی
بهترین وسیله تشخیص یك بیماری عفونی، جدا كردن میكروب از بیمار و مشخص كردن آن است ولی دراكثر موارد این كار به عللی از جمله عدم مراجعه به موقع بیمار نزد پزشك، مصرف داروهای ضد میكروبی و یا مشكلات مربوط به جداكردن و كشت میكروب از بیمار بسیار مشكل می باشد و تشخیص بیماری نیز با مشكل مواجه می شود. در اینگونه موارد بهترین و سریع ترین راه تشخیصی بیماری جستجوی آنتی بادی اختصاصی ضد میكروب در سرم بیمار است. اهمیت آزمایشهای سرولوژی بیشتر در تغییراتی است كه در عیار یا تیتر آنتی بادی در طول مدت بیماری صورت می گیرد و پزشك می تواند از روی این تغییرات درمان بیماری را تحت كنترل داشته باشد. به عبارت دیگر چنانكه تیتر آنتی بادی در یك بیماری، پس از مدتی كه از درمان آن گذشته است در مقایسه با تیتر آنتی بادی در مرحله حاد بیماری كاهش یافته باشد، نشان دهنده تشخیص و درمان صحیح بیماری و برعكس افزایش تیتر آنتی بادی، نشان دهنده پیشرفت بیماری است. بر همین اساس آزمایشهای سرولوژی را باید حداقل در دو نوبت به فاصله یك تا دو هفته انجام داد و تیتر آنتی بادی بیمار را اندازه گیری و مقایسه نمود. این كار خصوصا در مواردی كه نتیجه آزمایش مشكوك است و یا با وضعیت بالینی بیمار مطابقت ندارد ضروری می باشد. سن و سابقه بیمار، زمان واكسیناسیون، وضعیت جغرافیایی محیط، شغل بیمار، قرابت یا تشابه آنتی ژنی، نقص سیستم ایمنی فرد، مصرف داروها و مرحله بیماری در تفسیر آزمایشهای سرولوژی حائز اهمیت است.
هادی بازدید : 138 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)

اصطلاحات مهم آزمایشگاهی در سرولوژی

1) واکنشهای آگلوتیناسیون:
به هم چسبیدن میکروارگانیسمها و بعضی از کلاسهای آنتی‏بادی ایجاد شده بر علیه آنها. به این آنتی‏بادیها "آگلوتینین" و به این خاصیت "آگلوتیناسیون" گفته می‏شود.

2) واکنشهای پرسیپیتاسیون:
رسوب بعضی از آنتی‏بادیها و ملکولهای مواد محلول (آنتی‏ژن محلول). به آنتی‏بادی "پرسیپیتین" و این واکنش را "پرسیپیتاسیون " می‏گویند.

3) واکنشهای فلوکولاسیون:
وقتی آنتی‏ژن به صورت ذرات کلوئیدی باشد (مثل کاردیولیپین قلب در تست VDRL) واکنش را "فلوکولاسیون" نامند.

4) واکنشهای هماگلوتیناسیون:
اگر آنتی‏ژن غیرمحلول گلبول قرمز باشد واکنش

هادی بازدید : 35 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (0)

 

درمان بیماری, آزمایش خون, سندرم تونل کارپال

احساس سوزن سوزن شدن دست و یا پا به علت فشار مستمر بر اعصاب، گاهی می تواند خوش خیم و موقتی باشد؛ برای مثال هنگامی که دست خود را موقع خواب زیر سرتان می گذارید و یا پاهای خود را برای مدت طولانی روی هم می اندازید، ممکن است این حالت در شما دیده شود.

این سوزن سوزن شدن که معمولا بدون درد است، با برداشتن فشار از روی اعصاب، از بین می رود.

برخی موارد، سوزن سوزن شدن دست ها یا پاها می تواند طولانی‌مدت و شدید باشد و معمولا با علائم دیگری همراه است مثل درد، خارش، بی حسی و ضعف عضلات.

در چنین مواردی، سوزن سوزن شدن ممکن است نشانه ای از آسیب عصبی، عفونت باکتریایی یا ویروسی، قرار گرفتن در معرض مواد سمی و بیماری های سیستمیک ...............

هادی بازدید : 48 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (0)

از بین بردن موهاى زائد, موهاى زائد

برخی براى از بین بردن موهاى زائد به راه كارهاى مختلفى روى مى آورند، اما به سبب ترشح هورمون یا جریان داشتن بیمارى، پس از مدت كوتاهی دوباره رشد موهاى زائد آغاز مى شود و از زیر پوست بیرون مى آید.

موهاى زائد از جمله عوامل ناراحت كننده اى است كه در بعضى از زنان به سبب اختلالات هورمونى یا بیماری ها یا عوارض دارویى ایجاد مى شود و به زیبایى پوست فرد لطمه مى زند و در واقع پوست بدن و صورت او را از شكل زنانه خارج مى كند.

چند سؤال و جواب از یکی از متخصصان پوست و زیبایی در باره ی پُر مویی

1- پُرمویى چیست و به چه علتى بوجود مى آید؟

رشد غیرطبیعى موهاى بدن در خانم ها به شكل مردانه را پرمویى یا در اصطلاح علمى "هیرسوتیسم"(HIRSUTISM) مى گویند. گاهى در قسمت هایی از بدن خانم ها (صورت، پایین شكم، دست و پاها، وسط سینه و اطراف سینه ها، ناحیه ی كمر و قسمت .............

 

هادی بازدید : 61 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (0)

رژیم, بی‌خوابی, خستگی مفرط

 

بی‌خوابی تنها دلیل خستگی و کسالت نیست. دلایل دیگری نیز وجود دارد که باک انرژی شما را خالی کرده و باعث می‌شود که احساس خستگی بکنید.

برای شناسایی و مقابله با دزدان انرژی با ما همراه باشید. کار سختی نیست فقط کافی است در رژیم و عادت‌های غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. خواهید دید که احساس سرزندگی و شادابی خواهید داشت.

١- احتمالاً گلوسیدها را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کرده‌اید

اگر در طول روز زیاد احساس خستگی می‌کنید یکی از دلایلش این می‌تواند باشد که شما رژیم بدون گلوسید گرفته‌اید. یعنی اینکه کربوهیدرات را از برنامه‌ی غذایی خود حذف کرده‌اید. یک چنین رژیمی شما را بی انرژی می‌کند. باید بدانید که مغز انسان با پروتئین کار نمی‌کند بلکه با گلوسیدها امورات خود را می‌گذراند. این‌گونه است که بدن ما گلوسیدهایی ............

هادی بازدید : 61 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (3)

 

دستگاه گردش خون,ام آر آی چیست؟

 

اهمیتMRI
MRI روشی است که می‌توان با کمک گرفتن از آن تصاویر بسیار دقیق و واضحی از اندامهای درون بدن بدست آورد . MRI مخفف کلمه لاتین Magnetic Resonance Imaging به معنی تصویر برداری با تشدید مغناطیسی می باشد .
MRI روشی است که در حدود 50 سال از عمر آن می گذرد. ولی در این مدت پیشرفت‌های بسیاری کرده و جوایز نوبل متعددی به این موضوع تعلق گرفته‌است. برای مثال جایزه نوبل پزشکی سال 2003 به پاول لاتربر و پیتر منسفیلد به خاطر کار بر روی MRI تعلق گرفت. پاول لاتربر نشان داد که به کار بردن گرادیان در میدان مغناطیسی ایجاد تصویرهای دو بعدی را ممکن می سازد. وی در سال 1973 توضیح داد که چگونه با اضافه کردن گرادیان مغناطیسی به آهنربای مرکزی امکان آشکارسازی مقطع عرضی لوله‌ای که در آن آب ........................

هادی بازدید : 42 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (0)
فشار خون ( blood pressure) به نیرویی گفته می‌شود که توسط خون در جریان ، به دیوارهٔ رگ‌ها وارد می‌آید و یکی از علائم اصلی حیات است.فشار یک مفهوم فیزیکی است ، مقصود از فشار اشاره به "قدرت" یک مایع متحرک است. فشار خون با جریان یافتن به شاهرگ‌ها و به رگ‌ها کم می‌شود. اصولا فشارخون در بخشهای مختلف سیستم گردش خون متفاوت است ولی در اندازه گیری ، فشار خون به دو نوع فشارخون سیستولی و دیاستولی مجزا می شود. فشار خون سیستولی معمولاً به فشار خونی که در سرخرگ‌های سیستمیک است گفته می‌شود و فشارخون دیاستولی به فشارخون ورید اجوف . فشارخون در سیستم گردش خون ریوی کمتر است. معمول‌ترین روش اندازه‌گیری فشار خون به‌وسیله فشارسنج است که با استفاده از ارتفاع جیوه برای................
هادی بازدید : 63 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (0)

 

 

دکستروکاردیا سیتوس اینورسوس به قلبی اشاره دارد که تصویر آینه مانند در سمت راست است. درصورتی که تمام ارگان های احشایی مانند آینه (تصویر معکوس) شوند اصطلاح دکستروکاردی سیتوس اینورسوس توتالیس (کامل) بکار برده می شود.

دکستروکاردی یک مورد در هر دوازده هزار مورد رخ می دهد. در حالی که یکی از 30 نفر این افراد سیتوس اینورسوس دارند. نوع کامل آن یک مورد از هر پنج هزار مورد دکستروکاردی سیتوس اینورسوس است

اگرچه افراد مبتلا به دکستروکاردی سیتوس اینورسوس مشکلات پزشکی به دلیل این اختلال ندارند برخی از این افراد به یک سری مشکلات روده ای، مری ، برونش و قلبی دچار می شوند برخی از این مشکلات اگر مورد توجه قرار نگیرد می تواند تهدید کننده حیات باشد

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورداین وب سایت ؟
    به کدام بخش وب سایت علاقه مندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 441
  • بازدید کلی : 7,707
  • کدهای اختصاصی
    http://hsa3.rozblog.com/Contact: [-Contact_Site-]
    ایمیل خصوصی : [-Contact_Email-]
    نام : [-Contact_Name-]
    موضوع : [-Contact_SubJect-]
    پیام : [-Contact_Message-]
    شکلک : [-Contact_Smile-]
    [-Contact_Captcha_Img-]
    کد امنیتی : [-Contact_Captcha-]
    [-Contact_Button-]