loading...
علمی تفریحی سرگرمی اینترنتی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سلام 0 78 hadi
هادی بازدید : 23 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
به نظر می‌رسد که خانم ماریسا مایر مدیرعامل یاهو و مدیر اجرایی فیسبوک در خصوص امکان مشارکت های بالقوه این دو غول اینترنتی مذاکراتی داشته اند. این داستان بر پایه گفته های منبعی ناشناس بنا شده که به نظر می رسد یکی از افراد مهم درون یاهو باشد. جزئیات و ماهیت این همکاری همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و شاید این دو شرکت هنوز در حال چانه زنی و صحبت برای تعیین و تایید موضوع همکاری باشند، اما برخی افراد دخیل در این داستان انتظار دارند که موضوع چیزی بیشتر از حدس و گمان، و صحبت درباره همکاری های دوجانبه مهمی در زمینه جستجوی تحت وب باشد.

اگر این دو کمپانی به توافقی دست پیدا کنند، این موضوع تا چه اندازه مهم خواهد بود؟ تلگراف استدلال می کند که این می تواند یک بازسازی و دوباره مرتب کردن سلسله مراتب فعالیت و کار دو تا از بزرگترین شرکت های تکنولوژی دنیا باشد. این موضوع به یاهو شانس بسیار بزرگی می دهد که در تلاشش برای جلب نظر هر دو گروه جستجوگران وب و مهندسان برنده شود. در حالی که باعث می شود فیسبوک برای کاربرانش بیش از پیش مفید و کاربردی گردد.

و شاید یاهو آرزومندانه به این می اندیشد که همکاری مایکروسافت با شبکه های اجتماعی نتواند ترفیع جایگاه قابل اعتنایی را برای موتور جستجوی بینگ دست و پا کند. از دیگر سو، این داستان می تواند فرصتی را برای فیس بوک فراهم آورد تا رویکردی متفاوت به یکپارچگی جستجوی وب داشته باشد.

البته این شایعات حداقل می تواند نشانی از آب شدن یخ های کدورت میان یاهو و فیسبوک باشند که در یک جنگ پتنتی و دعوای حقوقی در اوایل سال جاری شکل گرفتند.

هادی بازدید : 30 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

یک شرکت کوچک انگلیسی با استفاده از تکنولوژی انقلابیش اولین «بنزین تهیه شده از هوا»ی خود را آماده عرضه کرد. چنین کشفی، همزمان با حل بحران انرژی، می تواند با حذف دی اکسید کربن از جو زمین، کمکی بزرگ برای کنترل گرمایش جهانی باشد.

تولید ترکیب Air Fuel یا سوخت هوا از ماه آگوست در پالایشگاه کوچک آزمایشی این شرکت شروع شده و طی این مدت آنها با ترکیب دی اکسید کربن و بخار آب، موفق به تولید ۵ لیتر ماده سوختی شده اند.این شرکت امیدوار است طی دو سال آینده اولین پالایشگاه نیمه-صنعتی خود را در مقیاس بسیار بزرگ راه اندازی کند و به تولید یک تن بنزین در روز بپردازد. آنها همچنین به دنبال ساخت نوعی سوخت ویژه هواپیما هستند، تا سفرهای هوایی با آلودگی کمتری را به ارمغان آورند.

Tim Fox مدیر بخش انرژی و محیط زیست انستیتو مهندسی مکانیک لندن می گوید: «این موضوع آنقدر خوب است که باور آن را سخت می کند، اما حقیقت دارد.................

ادامه مطلب

هادی بازدید : 52 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
اگر شما به دنبال حیات هوشمند در جایی دیگر از جهان پهناور (به جز زمین) هستید، کار عاقلانه این است که به دنبال ستارگانی با کمربند سیارکی، درست شبیه منظومه شمسی خودمان باشید.طبق نظریه تعادل نقطه ایهنگامی که حیات مجبور به انجام تغییرات سریع و مکرر برای جان به در بردن در محیط های جدید باشد، تکامل سریع تر و بیشتر اتفاق می افتد. و چیزهای کمی می توان پیدا کرد که مانند خرده سیارک های فشرده، بر روی محیط تاثیر قدرتمندی داشته و مرتبا آن را تغییر دهند. اگر انسان نمو یافته، باید ممنون کمربند فشرده خرده سیارکی منظومه شمسی باشد. شاید حیات هوشمند در دیگر نقاط هم مانند زمین ما نیازمند یک کمربند سیارکی باشد تا با تعداد مناسبی از برخوردهای دوره ای، باعث تحریک تکامل و سرعت یافتن آن شوند. تنها تعداد معدودی از سیستم های سیاره ای فراخورشیدی از خصوصیات این چنینی برخوردارند و شباهت فراوانی به سیستم خورشیدی ما دارند. پس امکان وجود بیگانگان هوشمند، بسیار کمتر از آن است که پیش از این تخمین زده می شد.

Rebecca Martin از دانشگاه کلرادو و Mario Livio از انستیتو تلسکوپ فضایی، فرضیه ای را مطرح کرده اند که محل قرار گیری کمربند سیارکی منظومه شمسی میان مشتری و مریخ، اتفاقی نیست و در حقیقت برای حیات بر روی زمین بسیار ضروری بوده است. همزمان با شکل گیری منظومه شمسی، نیروهای گرانشی و قوه جاذبه میان مشتری و خورشید می تواند باعث کش آمدن غبارها و ستارک ها در درون منظومه شمسی شده باشد.

در هنگام شکل گیری منظومه شمسی، سنگ های سرد و یخ ها به شکلی که امروزه می بینیم بر روی سیاره ها به هم آمیختند. در هنگام شکل گیری مشتری هم این سیاره کمی در مدار خود جابجا شده و به خورشید نزدیک تر شد. آن گاه نیروی کششی میان خورشید و مشتری، باعث از هم دریدن مواد موجود میان این دو شد و جلوی تشکیل برخی سیاره ها را گرفت. و امروزه کمربند سیارکی باقی مانده یک درصد جرم اصلی و اولیه خود است.

این کمربند سیارکی به بمباران سیاره های درون منظومه شمسی، از جمله زمین پرداخت و در تئوری، مواد خام اولیه برای ایجاد حیات (از جمله آب) را فراهم کرد. و علاوه بر آن، با تغییرات شدید آب و هوا و محیط زیست زمین جوان، همچون جرقه ای برای تکامل حیات بود. برای اطمینان از اینکه تشکیل کمربند سیارکی تنها منحصر به منظومه شمسی ما نبوده، این ستاره شناسان به سراغ اطلاعات جمع آوری شده توسط تلسکوپ Spitzer ناسا رفتند. این تلسکوپ تا کنون سیگنال های مادون قرمز بیش از ۹۰ ستاره مختلف را دریافت کرده و می تواند نشانگر خوبی برای تخمین وجود کمربند سیارکی باشد. و نکته جالب اینکه اطلاعات جمع آوری شده دقیقا پیشگویی Martin و Livio در خصوص محل قرارگیری کمربند سیارکی هر سیستم ستاره ای (با توجه به حجم آن ستاره) را تایید می کند.

اگر اینها ملزوماتی باشند که به حیات هوشمند در جایی دیگر اجازه تکامل را می دهند، پس کار ما برای یافتن بیگانه های هوشمند بسیار سخت تر می شود. زیرا تا کنون تعداد اندکی ستاره با سیاره های فراخورشیدی یافته ایم که چنین چینشی از کمربند سیارکی غبار مانند داشته باشند. یافته های این دو دانشمند تا کنون به اینجا رسیده است که تنها ۴ درصد از سیستم های سیاره ای فراخورشیدی دارای چینش مورد انتظار برای پشتیبانی از تکامل حیات هوشمند و پیشرفته، بر اساس تئوری تعادل نقطه ای هستند.

Martin می گوید: «مطالعات ما نشان داده که تنها یک کسر کوچک از سیستم های سیاره ای مشاهده شده، ممکن است سیاره غول پیکری (همچون مشتری) در موقعیت مناسب داشته باشند که باعث ایجاد کمربند سیارکی با اندازه مناسب شوند. مطالعات ما این موضوع را گوشزد می کنند که منظومه شمسی ما احتمالا بسیار خاص و ویژه است.»

به نظر شما داستان جستجو به دنبال حیات هوشمند فرازمینی چه پایانی خواهد داشت؟ آیا روزی میهمان همسایه هایی از کهکشان راه شیری و یا دیگر کَرات جهان نامتناهی خواهیم بود؟

هادی بازدید : 19 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
پرتره از کاوشگر کنجکاوی

از زمانی که کاوشگر کنجکاوی ناسا پا برروی سطح مریخ گذاشت، مجموعه‌ای از تصاویر مختلف از سطح این سیاره و خود کاوشگر به زمین مخابره شد، تصاویری که علاوه بر جذابیت‌های بسیار، اکتشافاتی را نیز به همراه داشتند. اما تازه‌ترین تصویر منتشر شده از کاوشگر کنجکاوری در واقع عکس پرتره‌ای از این ربات است که از ترکیب ۵۵ عکس با رزولوشن بالا بدست آمده است، تصویر فوق‌العاده که آن را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

در پس زمینه عکس این تصویر که از ترکیب ۵۵ عکس گرفته شده توسط دوربین روی دست ربات کنجکاوی خلق شده، سطح مریخ به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

اگر نسخه با رزولوشن بالای این عکس پرتره را تماشا کنید، از جزئیات تصویر لذت خواهید برد، حتی ذرات معلق هوا و سطح مریخ نیز به خوبی قابل مشاهده هستند. اگر به کمک این عکس برروی سطح سیاره قرمز بزرگنمایی کنید، احتمالا سکه یا کلید‌های گم شده آدم‌های فضایی را پیدا خواهید کرد!

برای مشاهده تصویر با رزولوشن بالا، تنها کافی‌است برروی عکس پایین کلیک کنید. متاسفانه منبع این تصویر فیلتر شده است.

هادی بازدید : 36 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

یک ماه پر از خبرهای داغ را برای مایکروسافت داشتیم ولی کسی باور می‌کرد که داغ ترین خبر، جدایی مدیر قدیمی و رهبر بخش ویندوز، آقای استیو سینوفسکی باشد؟ او در نامه‌ای خطاب به کارمندان مایکروسافت نوشته که پس از عرضه ویندوز 8 و سرفیس، تصمیم گرفته که «در جستجوی فرصت‌های تازه بر اساس این تجربیات» کمپانی را ترک کند و در جایی افزوده:

برخی افراد ممکن است شروع به گمانه زنی درباره این تصمیم یا زمان بندی آن کنند. می‌توانم به شما اطمینان دهم که هیچ کدام از این حرف‌ها نمی‌تواند صحیح باشد زیرا این یک انتخاب شخصی و خصوصی بوده که به هیچ وجه گمانه زنی ها یا نظریه‌ها درباره من، کمپانی یا رهبری آن را منعکس نمی‌کند.

استیو بالمر با نوشتن نامه‌ای خطاب به کارکنان مایکروسافت از جدایی آقای سینوفسکی و در دست گرفتن وظایف او توسط دو مدیر دیگر خبر داده؛ خانم جولی لارسن-گرین که از مدیران با سابقه اینترنت اکسپلورر، آفیس و رابط کاربری ویندوز است اکثر وظایف آقای سینوفسکی در زمینه توسعه ویندوز را بر عهده خواهد گرفت، همچنین وظیفه توسعه سخت افزارهایی مانند سرفیس را. آقای تامی رلر هم وظایف مربوط به جنبه های بازاریابی و بیزینس سیستم عامل را بر عهده خواهد داشت.

مایکروسافت در این زمینه اظهار نظری نکرده ولی AllthingsD و The Verge نوشته‌اند که این جدایی به خاطر تنش فزاینده میان سینوفسکی و سایر مدیران بوده. برخی منابع می‌گویند که نیاز به همکاری بیشتر بین بخش‌های مختلف کمپانی حس می‌شده ولی آقای سینوفسکی کسی نبوده که بتواند این کار گروهی را شکل بدهد زیرا تمام تمرکزش روی ویندوز و سرفیس بوده و به اعتنایی به سایر بخش‌های قلمرو بزرگ مایکروسافت نمی‌کرده.


منابع مختلف از این جدایی با واژه «اخراج» نام نبرده‌اند بلکه می‌گویند با وجود قریحه غیر قابل انکار آقای سینوفسکی، مایکروسافت به خاطر رویکرد و اخلاق او ترجیح می‌داده بدون وی و با شکل دادن همکاری بین بخشی بیشتر، به مسیر خود ادامه دهد و از این رو جدایی او کسی از حلقه مدیران ارشد را ناراحت نکرده. این داستان به نوعی برای شما آشنا نیست؟

هادی بازدید : 21 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
اگر کاربر ویندوز 7 هستید و منتظر از راه رسیدن اینترنت اکسپلورر 10 بودید. هم اکنون انتظار به سر رسیده و می توانید نسخه پیش نمایش آخرین مرورگر مایکروسافت را دانلود کنید. از ساعتی پیش امکان دانلود این مرورگر فراهم شده و می توانید با مراجعه به صفحه دانلود اینترنت اکسپلورر 10آن را روی ویندوز نصب کنید.اما...
فراموش نکنید این هنوز نسخه نهایی نیست و Release Preview به شمار می رود. بنابراین باید منتظر وجود اشکالاتی در آن باشید و آن را با مسوولیت خودتان نصب کنید. در نسخه جدید مرورگر مایکروسافت، پشتیبانی از مولتی تاچ هم اضافه شده. بنابراین اگر کامپیوتر شما دارای نمایشگر لمسی است یا ترک پد لپ تاپ شما از مولتی تاچ پشتیبانی می کند، می توانید از آن لذت ببرید.

علاوه بر آن امکان مرور تمام صفحه، شتاب دهنده سخت افزاری و بهبودهای ریز و درشت زیادی در این مرورگر اضافه شده است.

هادی بازدید : 18 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
تنها یکی دو ماه به آغاز بزرگترین نمایشگاه سالیانه تجهیزات الکترونیک، یعنی CES 2013 زمان باقی مانده و از هم اکنون شایعات درباره محصولات شرکت کننده در آن آغاز شده است. اگر به خاطر داشته باشید در رقابت تلویزیون های با کیفیت 4K در CES سال گذشته، ال جی، سونی و سامسونگ نمونه های اولیه محصولات شان را معرفی کردند.اما به نظر می رسد در نمایشگاه امسال سامسونگ قصد دارد در این زمینه گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید.دیروز این شرکت ضمن اعلام اینکه تا کنون بیش از ۲۷ جایزه ابداعات CES را برای محصولات مختلفش برنده شده است، قصد دارد یک برگ ویژه را در نمایشگاه امسال رو کند: یک تلویزیون ۸۵ اینچی Ultra HD.

این تلویزیون قرار است داستانی تازه در میان هم نوعان خود باشد و نمونه اولیه یا پروتوتایپ آن با رزولوشن ۸ میلیون پیکسل به CES 2013 خواهد آمد. سامسونگ این محصول خود را بزرگترین UHD LED TV تجاری شده بازار می داند. هنگام صحبت درباره قیمت و زمان عرضه هم، این شرکت تنها به این نکته اشاره کرد که شما این صفحه نمایش را در CES2013 مشاهده خواهید کرد.

به گمانم بهتر است به جای رفتن به بازار و خرید یک تلویزیون فوق اچ دی ۸۴ اینچی ال جی، کمی صبر کرده و پس از مقایسه آن با گل سرسبد سامسونگ تصمیم گیری کنید.

هادی بازدید : 50 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
سامسونگ و به کار‌بستن حداکثر توان برای ساخت اولین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر

طبق مطالب گذشته منتشر شده در هیلیا نیوز سامسونگ به احتمال زیاد اولین شرکتی خواهد بود که صفحات نمایش قابل انعطاف را به کاربران خود در سراسر دنیا معرفی می‌کند. اما آن چنان که از خبرها بر می‌آید گویا سامسونگ سرعت ساخت این صفحات نمایش منعطف را چندین برابر کرده است و این افزایش سرعت دلیلی نمی‌تواند داشته باشد جز احساس خطر از جانب سایر شرکت‌های بزرگ بازار!

در گوشی‌های ارائه‌ شده جدید بازار، اکثرا شیشه به عنوان ماده اصلی در ساخت صفحه‌نمایش جایگزین تلق پلاستیکی شده‌ است و شاید حال وقت آن رسیده‌ باشد تا این ماده با یک فناوری جدید به بازار ارائه گردد. با تحقیقات بیشتر انجام شده بر روی صفحات نمایش OLED مشخص شده‌ است که این صفحات توانایی مخلوط شدن با بسیاری از عناصر دیگر را دارند، بارز‌ترین مثال در این مورد فویل‌های فلزی هستند که با اضافه شدن به یک صفحه نمایش OLED ماده‌ای نشکن و منعطف می‌سازند که این مهم می‌تواند عمر یک گجت مثل گوشی هوشمند را تا چندین برابر حال‌حاضر افزایش دهد.

سامسونگ به طور رسمی‌اعلام نکرده که چه بودجه ای را برای ساخت و تولید انبوه صفحات قابل انعطاف هزینه کرده‌ است ولی با وجود رقبایی مانند شارپ و ال‌جی که به طور آشکار تلاش خود برای دستیابی به تولید انبوه این صفحات را اعلام کرده‌اند، به نظر می‌رسد سرعت عمل سامسونگ و تیم سازنده بسیار بالا رفته‌ باشد. چنین روندی نیز متعاقبا این احتمال را افزایش می‌دهد تا در آینده ای نزدیک شاهد اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا از سوی سامسونگ موبایل باشیم. البته یکی از منابع آگاه اعلام کرده که این گجت جدید در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۳ وارد بازار خواهد شد.

پس فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم که سامسونگ برای تحکیم جایگاه خود در حوزه موبایل و تبلت چگونه بار دیگر دست به نوآوری خواهد زد. این گجت هنوز نیامده انتقاداتی تقریبا بی‌اساس را نیز در پی داشته است. بعضی از کارشناسان می‌گویند با توجه به هزینه‌ای که یک صفحه نمایش منعطف به قیمت اصلی یک گجت خواهد افزود مطمئنا هیچ کس از این ایده استقبال نمی‌کند. نظر شما در این رابطه چیست؟ برای مثال آیا حاضرید ۲۰۰ دلار بیشتر برای داشتن یک گوشی هوشمند منعطف خرج کنید؟!


هادی بازدید : 43 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (1)

 

این دستگاه قابل حمل است و بیشتر در اورژانس استفاده میشود و به خاطر صرفه جویی در زمان به کار میرود...



ی طراح این دستگاه میگوید:این دستگاه به کاهش زمان در رادیولوژی کمک میکند. این دستگاه با استفاده از همان تکنولوژی تصویربرداری دندان وجود دارد





که در حال حاضر و آن را به واحد جمع و جور و قابل حمل است که می تواند ازشکستگی استخوان و یا اختلالات دیگر را تشخیص دهد



هادی بازدید : 51 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)

 

یک تبلت جالب و جدید به بازار پر رونق این محصولات معرفی شده است. این تبلت ساختاری کم‌مصرف دارد و برای کار دانش‌آموزان در کلاس درس طراحی و تولید شده است.

این تبلت که اولین بار در نمایشگاه CES رونمایی شده محصولی از شرکت Marvell است که با مدل OLPC XO 3/0 به بازار معرفی شده است.

این تبلت مجهز به پردازنده Marvekk Armada PXA618 SOC و مبتنی بر Wi-Fi است. این محصول امکان سازگاری با سیستم‌عامل‌های آندروید و لینوکس را داشته و قرار است در 42 کشور مختلف و با 25 زبان متفاوت در اختیار 4/2 میلیون نفر از کودکان قرار بگیرد. نمایشگر این دستگاه امکان دیدن تصاویر در نور خورشید را هم به کاربرانش می‌دهد.
شرکت

Marvell اعلام کرده است که این تبلت را از ماه مارس به بازار عرضه می‌کند. با این حال اما این شرکت هنوز اطلاعاتی را درباره قیمت عرضه این محصول اعلام نکرده است.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورداین وب سایت ؟
    به کدام بخش وب سایت علاقه مندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 442
  • بازدید کلی : 7,708
  • کدهای اختصاصی
    http://hsa3.rozblog.com/Contact: [-Contact_Site-]
    ایمیل خصوصی : [-Contact_Email-]
    نام : [-Contact_Name-]
    موضوع : [-Contact_SubJect-]
    پیام : [-Contact_Message-]
    شکلک : [-Contact_Smile-]
    [-Contact_Captcha_Img-]
    کد امنیتی : [-Contact_Captcha-]
    [-Contact_Button-]