loading...
علمی تفریحی سرگرمی اینترنتی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سلام 0 78 hadi
هادی بازدید : 23 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
به نظر می‌رسد که خانم ماریسا مایر مدیرعامل یاهو و مدیر اجرایی فیسبوک در خصوص امکان مشارکت های بالقوه این دو غول اینترنتی مذاکراتی داشته اند. این داستان بر پایه گفته های منبعی ناشناس بنا شده که به نظر می رسد یکی از افراد مهم درون یاهو باشد. جزئیات و ماهیت این همکاری همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و شاید این دو شرکت هنوز در حال چانه زنی و صحبت برای تعیین و تایید موضوع همکاری باشند، اما برخی افراد دخیل در این داستان انتظار دارند که موضوع چیزی بیشتر از حدس و گمان، و صحبت درباره همکاری های دوجانبه مهمی در زمینه جستجوی تحت وب باشد.

اگر این دو کمپانی به توافقی دست پیدا کنند، این موضوع تا چه اندازه مهم خواهد بود؟ تلگراف استدلال می کند که این می تواند یک بازسازی و دوباره مرتب کردن سلسله مراتب فعالیت و کار دو تا از بزرگترین شرکت های تکنولوژی دنیا باشد. این موضوع به یاهو شانس بسیار بزرگی می دهد که در تلاشش برای جلب نظر هر دو گروه جستجوگران وب و مهندسان برنده شود. در حالی که باعث می شود فیسبوک برای کاربرانش بیش از پیش مفید و کاربردی گردد.

و شاید یاهو آرزومندانه به این می اندیشد که همکاری مایکروسافت با شبکه های اجتماعی نتواند ترفیع جایگاه قابل اعتنایی را برای موتور جستجوی بینگ دست و پا کند. از دیگر سو، این داستان می تواند فرصتی را برای فیس بوک فراهم آورد تا رویکردی متفاوت به یکپارچگی جستجوی وب داشته باشد.

البته این شایعات حداقل می تواند نشانی از آب شدن یخ های کدورت میان یاهو و فیسبوک باشند که در یک جنگ پتنتی و دعوای حقوقی در اوایل سال جاری شکل گرفتند.

هادی بازدید : 21 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
گوگل با استفاده از فناوری ماشین های مجازی اقدام به اتصال سلولی تعداد زیادی ماشین به یکدیگر کرده که سبب تولید یک ابر رایانه عملیاتی با قدرت پردازش بسیار بالا می گردد.

سایت خبری "وب پرو نیوز " خبر داد شرکت گوگل به تازگی در کنفرانس سالانه ورودی – خروجی گوگل (Google I/O) ، از جدیدترین ماشین عملیاتی خود پرده برداری کرد. ماشین جدید با استفاده از فناوری ماشین های مجازی اقدام به اتصال سلولی تعداد زیادی ماشین به یکدیگر می کند که سبب تولید یک ابر رایانه عملیاتی با قدرت پردازش بسیار بالا می گردد.

طبق این گزارش که با پیگیری های بعدی به تأیید کارشناسان رایانه مشرق رسید شرکت گوگل در راستای ارتقاء موتور محسابه خود (Google Compute Engine) اقدام به کار گیری بیش از 700,000 هسته پردازش کننده (معادل حدود 90,000 ماشین مجازی) نموده است. این پردازش گرها در نقاط مختلفی از جهان مستقر و در حال آزمایش و به کار گیری هستند.

این گزارش در ادامه می افزاید گوگل به عنوان اولین مانور عملیاتی ماشین محاسبه اش اقدام به پیاده سازی پروژه موسسه زیست شناسی ساختارها (ISB – Institute for Systems Biology) بر روی 10,000 هسته پردازش دهنده نمود. در مرحله بعدی این تعداد به 600,000 هسته افزایش یافت که یک آزمایش تمام عیار از توانایی های این سیستم محاسبه گر بود:«آنها از نمونه سرویس جدید در راستای تحقیقات درباره ژنی بهره گرفتند که محققان را برای یافتن راههای احتمالی درمان سرطان یاری می‌رساند. شرکت گوگل با اشاره به معیارهای محاسبات کنونی خاطرنشان ساخت که تحقیقات درباره برنامه کاربردی جستجوگر ژن حدوداً 10 دقیقه به طول می‌انجامد تا جفت قرینه را پیدا کند. در هنگام رونمایی از این سرویس جدید، مدیران شرکت همان برنامه کاربردی را به نمایش ...................
هادی بازدید : 54 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

پس از گذشت یک هفته از زمان اعلام پروژه اینترنت فوق سریع گوگل موسوم به «گوگل فایبر»، این شرکت اعلام کرد که ۴۶ محله در دو شهر کانزاس سیتی در ایالت‌های کانزاس و میسوری، آماده واجد شرایط لازم برای راه‌اندازی آزمایشی این پروژه هستند.

گوگل هفته گذشته، از راه‌اندازی شبکه اينترنت فوق سريع خود موسوم به «گوگل فایبر» خبر داد و افزود که در مرحله آزمایشی این طرح، از شهروندان شهرهای کانزاس‌سیتی در ایالات کانزاس و کانزاس سیتی در ایالت میسوری ثبت نام می‌کند و ثبت نام از متقاضیان تا نهم سپتامبر امسال ادامه خواهد داشت.

گوگل می‌گويد اين سرويس جديد اینترنت فوق سریع با سرعتی بالای يک گيگابيت در ثانيه و خدمات پخش تلويزيونی را همزمان در اختيار کاربران قرار می دهد.

به همين منظور گوگل سايتی را نيز راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند از آن طريق با پرداخت تنها «۱۰ دلار» برای دريافت خدمات گوگل پيشاپيش ثبت‌نام کنند.

پس از آنکه زمان ثبت نام در نهم سپتامبر امسال به پایان رسید، گوگل با مشخص کردن محلاتی که در آن تعداد متقاضيان به حد نصاب رسيد، نصب و راه اندازی سامانه جديد خود را در آن منطقه کليد می‌زند.

اما تنها يک هفته پس از عرضه تجاری خدمات اينترنت فوق سريع گوگل، ۴۶ محله در هر دو شهر کانزاس‌سيتی برای تبديل به «محله‌های فايبری» واجد شرايط شناخته شده‌اند.

در هفته اول ارائه اين سرویس تازه گوگل، استقبال به طور چشمگيری بالا بوده و در ايالت میسوری ۳۱ درصد (يعنی ۴۰ محله از مجموع ۱۲۸ محله فایبری) به حد نصاب دريافت خدمات گوگل فایبر رسيده‌اند.



گوگل از استقبال مردم از اين سرويس جديد ابراز رضايت کرده، اما بر اساس آنچه در وب‌سایت این طرح آمده، ارائه این خدمات از سپتامبر امسال در کانزاس‌سیتی واقع در ایالت کانزاس آغاز می‌شود و شهروندان کانزاس‌سیتی در ایالت میسوری باید تا اوائل سال ۲۰۱۳ برای دریافت ایت خدمات در منطقه خود صبور باشند.

بر اساس گزارش سی‌نت، وب‌سایتی که تحولالت مرتبط با اینترنت و تکنولوژی‌های جدید را دنبال می‌کند، يکی از سخنگويان گوگل با اشاره به استقبال کاربران از این طرح می گويد، «واقعاً نمی دانستيم بايد چه انتظاری داشته باشيم. اما به هر حال از مشاهده اين ميزان استقبال هيجان زده شده و تمام توان خود را در راستای آموزش مردم درباره فوايد استفاده از شبکه فایبر به کار بسته‌ايم.»


شرکت گوگل به منظور آموزش ساکنان محله‌های واجد شرايط «کاميون‌های فايبری» را به اين مناطق اعزام کرده و در نزدیکی شهر کانزاس در ایالت میسوری نیز محلی را موسوم به «فایبر اسپیس» راه‌اندازی کرده که شهروندان کانزاس می‌توانند در شعاع صد متری آن این سرویس اینترنت فوق سریع را امتحان کنند.

استقبال شهروندان این دو شهر آمریکا از اينترنت فوق سريع گوگل چندان هم دور از انتظار نیست چرا که در مقايسه با ديگر ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت، مشترکان گوگل به مراتب پول کمتری می‌پردازند و خدماتی با سرعتی بسيار بالاتر را دريافت می‌کنند.

با اين همه نصب و راه‌اندازی شبکه فایبر برای گوگل به هيچ وجه ارزان نيست. تحليلگران تخمين زده‌اند که حتی اگر شرکت گوگل توانايی جذب ۲۵ درصد از خانوارهای شهر کانزاس‌سيتی را نيز داشته باشد، اين شرکت خدمات اينترنت فایبر را با ضرر عرضه می‌کند.‪‬

هادی بازدید : 25 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
شاید برای شما نیز جالب باشد دانستن این موضوع که چگونه کشور ایران به شبکه اینترنت اتصال دارد و در این رابطه چه شرکت هایی مسئول انجام این اتصال ها بوده اند. شاید نیز تا کنون در دوره هایی که سرعت اینترنت در ایران کاهش یافته است شنیده اید که مثلاً کشتی با برخورد با کابل های زیر دریایی باعث این جریان شده است … . در این نوشته از تک شو به بررسی خطوط ارتباطی ایران با شبکه جهانی اینترنت می پردازیم تا از این به بعد در حین استفاده از این سرویس و یا بهتر است بگوییم شبکه بدانید که اطلاعات ارسالی و دریافتی شم
ایران چگونه به اینترنت وصل است ؟

چگونگی انتقال اطلاعات اینترنتی در جهان

جالب است بدانید که با استفاده از اتصال های ماهواره ای تنها ۱ درصد از تمام داده های اینترنتی و ارتباط های صوتی در جهان انتقال پیدا می کنند و ۹۹ درصد ترافیک این شبکه جهانی توسط کابل های زیر دریایی انتقال پیدا می کند و به همین دلیل در اکثر اوقات دلیل اصلی کاهش سرعت و پهنای باند اینترنت می تواند آسیب دیدن یکی از این کابل ها توسط یک کشتی باشد. این کابل ها توسط کمپانی های معروفی ساخته شده اند که هر کدام از آن ها پس از ساخت و ارائه آن به کشورهای استفاده کننده از آن کابل وظیفه نگهداری و تعمیر آن را نیز در صورت بروز مشکلات و حوادث بر عهده دارند پس نتیجه می گیریم که پروژه های کابل کشی در این سطح نیز هزینه های بالایی را در بر دارند.

کابل های زیر دریایی اینترنت ایران

اما اگر می خواهید بدانید که ایران از طریق چه کابل هایی به شبکه جهانی اینترنت متصل است و طول هر یک از این کابل ها چقدر است بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیندازید. توجه داشته باشید که نام کمپانی سازنده و پشتیبان هر یک از این کابل ها با رنگ نمایش داده شده آن کابل در تصویر نوشته شده است و در جلوی آن طول کابل اینترنت مورد نظر نیز به واحد کیلومتر نوشته شده است.

همانطور که می بینید نسبت به دیگر کشورهای همسایه ایران نه تنها از تعداد خطوط کمی برای اتصال به اینترنت برخوردار است بلکه از همه ی آن ها نیز تعداد اتصال های بیشتری را با این شبکه مجازی دارد که نسبت به مساحت آن و همچنین جمعیت آن این امر کاملاً طبیعی است.

آموزش دیدن کابل های موجود زیر دریایی اینترنت

اگر دوست دارید که ببینید هر یک از کابل هایی که به ایران در حقیقت اینترنت رسانی می کنند از کجا کشیده شده اند و به غیر از ایران به چه کشورهای دیگری نیز اینترنت رسانی می کنند می توانید از سایت Submarine Cable Map که توسط کمپانی PriMetrica راه اندازی شده است سر بزنید. در این سایت که با استفاده از نقشه گوگل قدرت یافته است می توانید به راحتی تمام کابل های زیر دریایی موجود در جهان را که وظیفه انتقال داده های اینترنتی را دارند را مشاده کرده و با کلیک بر روی هر یک از آن ها اطلاعات کامل تری مانند شرکت سازنده ، کشورهای متصل به این کابل ، تازیخ ساخت ، طول و … را در کادر سمت راست صفحه ببینید.

یکی دیگر از استفاده هایی که می توانید از این نقشه ببرید اگر در فکر تهیه یک سرور برای سایت خود هستید این است که نزدیک ترین سرورها را به ایران که از طریق این کابل ها به ایران متصل می شوند را انتخاب کنید تا از این طریق سرعت بارگذاری سایت خود را در مرورگر کاربران این کشور افزایش دهید. البته توجه فرمائید منظور از افزایش سرعت تنها چند صدم ثانیه است که می تواند برای سایت های پر بازدید خیلی مهم باشد

هادی بازدید : 34 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
رادار وای-فای

به گزارش سرویس سخت افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، محققان انگلیسی دستگاه راداری در ابعاد یک چمدان طراحی کرده اند که بر اساس فرکانس های سیگنال وای فای قادر به تشخیص حرکات انسان در پشت یک دیوار ضخیم است.

حرکات انسان با سیگنال های وای فای تداخل پیدا می کنند و «سیستم رادار منفعل» از این عملکرد برای تشخیص سرعت، موقعیت و جهت یک فرد از پشت دیوار با دقت بسیار زیاد استفاده می کند.

بر این اساس هرچه فاصله فرد به منبع وای فای نزدیکتر باشد، سیگنال ها نیز قوی تر می شوند و فاصله گرفتن فرد از منبع منجر به افت سیگنال خواهد شد.

در این حالت اگر فرد به حالت سکون در یک موقعیت قرار بگیرد، برای سیستم نامرئی محسوب می شود، چراکه رادار از اندازه گیری قدرت وای فای و تغییرات فرکانس برای موقعیت یابی استفاده می کند.

از جمله کاربردهای این فناوری افزایش سطح نظارت و محافظت از کودکان و ردیابی گروگان ها عنوان شده است، اما سیستم راداری وای فای در حوزه نظامی و امنیتی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

هادی بازدید : 49 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

اداره مهندسی و تکنولوژی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا اعلام کرد به زودی امکان دسترسی به شبکه اینترنت از طریق پریزهای برق منازل فراهم خواهد شد. به گزارش خبرگزاری آسوشییتدپرس، مقامات فدرال ایالات متحده چند روز قبل در کمال حیرت و ناباوری شنوندگان اعلام کردند همان کابل های برقی که جریان الکتریسیته را به تلویزیون شما می رساند، ممکن است مسیر جدید ورود خدمات اینترنت با سرعت بالا به درون منازل باشد. آنها تصریح کردند فن آوری های جدید به دنبال جانشین مناسبی برای کابل های تلفن هستند تا بتوانند با سرعت بیشتر مقادیر عظیمی از اطلاعات و سیگنال های ویدئویی را انتقال دهند و این امر احتمالاً از طریق کابل های برق میسر خواهد شد. توماس در تشریح این دستاورد تازه اعلام کرد دسترسی به شبکه اینترنت از طریق کابل های برق مشابه مودم ها و خطوط تلفن دیجیتالی یا DSL خواهد بود و این تکنولوژی تازه به شدت گرفتن رقابت ها و کاهش قیمت خواهد انجامید. با این حال انتقال داده های اینترنت از طریق کابل برق ممکن است سیگنال هایی را درون و بیرون منازل منتشر کندکه موجب تداخل الکتریکی‌ شود و این‌ موضوع باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. به عنوان مثال باید مطمئن شد که این وضعیت مشکلی را برای تلویزیون ایجاد نکند. کارشناسان نیز می گویند اگر چه کمی عجیب به نظر می رسد، اما این تکنیک برای ارسال اطلاعات اینترنتی با سرعت بالا از طریق کابل های با ولتاژ بالا طراحی شده و در صورت عملی شدن، اطلاعات و دیتاهای اینترنت مستقیماً از طریق کابل های موجود تا پریز منازل پیش خواهد رفت و کافی است تا از طریق پریز داخل یا بیرون خانه اقدام به دریافت این اطلاعات نمود. این تکنولوژی فواید بالقوه دیگری نظیر کنترل عمومی خطوط برق، کنترل اقدامات تروریستی و فجایع طبیعی در منازل نیز به دنبال خواهد داشت.

هادی بازدید : 40 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

اگر مدتی (هرچند کوتاه) است که از اینترنت استفاده می کنید و به خصوص اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید و معمولا در محل کار به رایانه و اینترنت دسترسی دارید، احتمالا بارها کلمه فایروال (firewall، دیواره آتش) به گوش تان خورده است. به عنوان مثال، اغلب هنگام گفتگو با همکاران تان در شرکت چیزهایی مشابه این جمله را شنیده اید:«من نمی توانم به این سایت وارد شوم چرا که از طریق فایروال اجازه دسترسی به آن را به کاربران شبکه نمی دهند» و از این بحثها.

اگر شما از اینترنت پر سرعت در منزل خود استفاده می کنید (ADSL)، ممکن است در مورد فایروال برای شبکه خانگی خود نیز چیزهایی شنیده باشید. این طور به نظر می رسد که یک شبکه خانگی کوچک با مسایل امنیتی مشابهی با شبکه های شرکت های بزرگ درگیر است. شما می توانید برای محافظت از شبکه خانگی خود و خانواده در مقابل وب سایت های مخرب یا نفوذ بالقوه هکرها از فایروال استفاده کنید.

در واقع ، فایروال مانعی برای جلوگیری از نفوذ نیروهای مخرب به دارایی های مجازی شما است. به همین دلیل است که به آن فایروال (دیواره آتش) نام داده اند. کار آن شبیه به دیوار فیزیکی است که از گسترش آتش از یک منطقه به منطقه دیگر جلوگیری می کند. در ادامه درباره فایروال ها چیزهای بیشتر یاد می گیرید، اینکه آنها چگونه کار می کنند و از چه نوع تهدیداتی می توانند شما را محافظت کنند.

1-ابزار فایروال چه می کند؟

به زبان ساده فایروال یک برنامه نرم افزاری یا وسیله سخت افزاری است برای نظارت بر اطلاعاتی که از طریق اتصال به اینترنت بین شبکه خصوصی و یا سیستم کامپیوتر شما و جهان خارج رد و بدل می شود. اگر بسته ورودی اطلاعات از طریق فیلترهای اعمالی مورد سوء ظن قرار بگیرد، به آن اجازه ورود داده نمی شود.....................

هادی بازدید : 23 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
 

بیش از نیمی از نرم افزارهای آی فون و اندرویید اطلاعات را بدون اطلاع و اجازه کاربر برای شرکای تبلیغاتی ارسال می کنند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، 101 نرم افزاری که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد مورد آزمایش قرار گرفت که براساس آن مشخص شد 56 نرم افزار، مشخصات کاربر را برای شرکت های دیگر بدون موافقت و اجازه وی ارسال می کنند، 47 نرم افزار موقعیت مکانی کاربر را و پنج درصد سن، جنسیت و دیگر اطلاعات شخصی را برای افراد بیگانه ارسال می کنند.
اگرچه اغلب رایانه ها توانایی بلوکه کردن استفاده مرورگر وب را دارند اما ظاهرا کاربران امکان بلوکه کردن دسترسی به اطلاعات شخصی شان را ندارند.
بر اساس این گزارش، آی فون اپل امکان بلوکه کردن اطلاعات مکانی را دارد اما نمی تواند اطلاعات دیگر را بلوکه کند.
بنابر اعلام وال استریت ژورنال، در میان نرم افزارهای مورد آزمایش، نرم افزارهای آی فون نسبت به نرم افزارهای ارایه شده برای گوشی های مبتنی بر اندرویید گوگل حجم بیشتری از اطلاعات را برای شرکت های دیگر ارسال می کنند.

هادی بازدید : 38 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
اینترنت - نقش اینترنت در دگرگونی اطلاع‌رسانی و ارتباطات اجتماعی، آن را به سلاح امیدبخش جهانی تبدیل کرده و از این‌رو برخی فعالان دنیای ارتباطات خواستار نامزدی اینترنت برای دریافت جایزه نوبل صلح  شده‌اند.

دویچه‌وله گزارش داد:

مجله آمریکایی "ویرد" که مجله تخصصی تازه‌های تکنولوژی است؛ در آخرین شماره نسخه ایتالیایی خود ،‎ اینترنت را سلاح امیدبخش جهانی برای گسترش دمکراسی و صلح نامیده است. ریکاردو لونا مدیر هیئت تحریریه Wired می‌نویسد: «اینترنت را می‌توان نخستین سلاح جمعی نامید که از آن می‌توانیم برای نابودی نفرت و اختلافات استفاده کنیم و راه برقراری صلح و دمکراسی را هموار سازیم.»

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورداین وب سایت ؟
    به کدام بخش وب سایت علاقه مندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 403
  • بازدید کلی : 7,669
  • کدهای اختصاصی
    http://hsa3.rozblog.com/Contact: [-Contact_Site-]
    ایمیل خصوصی : [-Contact_Email-]
    نام : [-Contact_Name-]
    موضوع : [-Contact_SubJect-]
    پیام : [-Contact_Message-]
    شکلک : [-Contact_Smile-]
    [-Contact_Captcha_Img-]
    کد امنیتی : [-Contact_Captcha-]
    [-Contact_Button-]