loading...
علمی تفریحی سرگرمی اینترنتی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سلام 0 78 hadi
هادی بازدید : 24 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)
استفاده از ويروس تبخال براي درمان سرطان

محققان انگليسي موفق شده‌اند به کمک ويروس اصلاح شده ژنتيکي ويروس تبخال بيماران مبتلا به سرطان سر و گردن، دهان، زبان و حلق را درمان کنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه تاکنون محققان از اين روش به همراه شيمي‌درماني يا راديوتراپي کمک مي‌گرفتند اما هم اکنون موفق به استفاده تکي از اين روش درماني شده‌اند. خستگي مفرط و تب از جمله عوارض راديوتراپي و شيمي‌درماني بود اما خوشبختانه روش جديد عوارض در پي ندارد و در ضمن فرد تحت درمان به ويروس تبخال نيز آلوده نمي‌شود. در واقع ويروس از نظر ژنتيکي اصلاح شده است و ژن آلوده‌کننده در آن حذف شده است. به گفته محققان استفاده از اين ويروس مسبب تحريک سيستم ايمني و بهبود حال فرد مي‌شود. اين روش تاکنون روي 13 بيمار مبتلا به سرطان سر و گردن آزمايش شده است و تنها پس از 2 سال در 2 نفر بهبودي حاصل نشده است. لازم به ذکر است احتمال عدم جوابگويي مبتلايان به اين سرطان‌ها در روش‌هاي درماني ديگر نيز 35 تا 55 درصد است.

هادی بازدید : 20 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)



بشرِ قرن بيستم و يكم با تمام پيشرفتهايي كه در عرصه دانش پزشكي داشته، هنوز از چنگال بيماري خوفناكي به نام سرطان هراس دارد. اگر چه علم پزشكي نتوانسته راه درمان كامل و قطعي را براي اين بيماري پيدا كند، اما پزشكان معتقدند آگاهي بيشتر انسانها از جزئيات مربوط به اين بيماري، به ويژه علتهاي شكل گيري آن، مي تواند در نحوه برخورد و رويارويي با سرطان مؤثر باشد. چندي پيش مركز درماني جان هاپكينز در آمريكا، در خبرنامه اينترنتي خود كه به طور ماهانه به روز مي شود، اطلاعات جديدي را راجع به سرطان منتشر و اعلام كرد: پس از سالها كه گفته مي شد تنها راه از بين بردن سرطان شيمي درماني است، پزشكان اين مركز اظهار مي دارند كه سرطان، علاج ديگري هم دارد. در ادامه، متن كامل اين گزارش را از نظر مي گذرانيد.

1- هر فردي در بدن خود سلول هاي سرطاني را دارد. اين سلولها، البته در آزمايشهاي معمولي قابل رويت نيستند، مگر اين كه تكثير شده و به چندين ميليارد عدد رسيده باشند. زماني كه پزشكان، بعد از انجام آزمايشات به بيماران مي گويند: »سلولهاي سرطاني در بدن شما وجود ندارد«، اين بدان معنا نيست كه شخص سلول سرطاني ندارد بلكه بيانگر آن است كه آزمايشات قادر به كشف سلول هاي سرطاني نيستند زيرا سلول ها به سايز و اندازه قابل مشاهده نرسيده اند.
2- به طورمعمولي در طول زندگي هر فرد، سلول هاي سرطاني بين6 تا10 بار توليد مي شوند.
3- هنگامي كه بدن شخص از سيستم ايمني قوي برخوردار باشد،
سلول هاي سرطاني را نابود كرده و مانع از تكثير و تشكيل تومور مي شود.
4- زماني كه شخصي سرطان دارد، اين امر بر وجود نقص در تغذيه سيستم ايمني دلالت داشته و آن را مي توان ناشي از فاكتورهاي ژنتيكي، محيطي، تغذيه اي و سبك زندگي دانست.
5- براي غلبه كردن بر كمبودهاي تغذيه اي سيستم ايمني بدن، بايد به تغيير رژيم غذايي و استفاده از مكمل ها روي آورد.
6- درست است كه استفاده از شيمي درماني سبب نابودي سلول هاي سرطاني شده و رشد آنها را به سرعت متوقف مي سازد، اما نبايد عوارض آن از جمله نابودي سلول هاي سالم مغز استخوان، رشد تارهاي عصبي معده و روده و مسائلي از اين دست را از نظر دور داشت.


شيمي درماني همچنين آسيب زيادي را به اندام هايي نظير كبد، قلب، ريه وكليه مي رساند.
7- عمل پرتوافكني در حين نابود كردن سلول هاي سرطاني، شرايط آسيب رسيدن به سلول هاي سالم، بافت ها و اندام ها را فراهم مي سازد.
8- معالجات اوليه با شيمي درماني و پرتو افكني اغلب اندازه تومور را كاهش مي دهد. اما استفاده طولاني از اين روش ها در تخريب بيشتر تومور، نتيجه اي در بر نخواهد داشت.
9- با انجام پرتو افكني و شيمي درماني، بارِ سمي بسيار زيادي بر بدن وارد شده، سيستم ايمني بدن به خطر افتاده و به نابودي آن منجر مي شود.
10- شيمي درماني و پرتو افكني مي تواند سبب تغيير در سلول هاي سرطاني شده و آنها را مقاوم و سخت سازد و از نابودي آنها جلوگيري كند. عمل جراحي نيز مي تواند سبب انتشار سلول هاي سرطاني به ساير نقاط بدن شود.
11- راه مقابله با سرطان، گرسنگي دادن به سلول هاي سرطاني است نه تغذيه آنها. تغذيه، عامل تكثير آنهاست.

غذاي سلول هاي سرطاني

الف- شكر يك خوراك دهنده به سلول سرطاني محسوب مي شود. با حذف شكر از رژيم غذايي، يكي از مهم ترين منابع تغذيه سلول هاي سرطاني را حذف مي كنيد.جايگزين هاي شكر، نظير Nutra Sweet (شكر خنثي- بدون قند) و غيره حتي به اندازه يك قاشق غذا خوري بسيار مضر هستند. بهتر است از يك جانشين طبيعي مانند عسل يا شيره به مقدار خيلي كم استفاده شود. از سوي ديگر، نمك سفره نيز افزودني شيميايي دارد كه رنگ آن را سفيد مي كند. جايگزين مناسب تر، آمينو براگز Amino Bragg’s يا
نمك دريايي است.


ب- استفاده از شير سبب مي شود تا در بدن، مخاط و بلغم توليد شود، بخصوص كه اين اتفاق در تارهاي عصبي معده و روده مي افتد. مخاط منبع تغذيه سلول هاي سرطاني است. با قطع مصرف شير معمولي و جايگزين آن با شير سوياي بدون قند، سلول هاي سرطاني در معرض گرسنگي قرار مي گيرند.
ج- سلول هاي سرطاني در محيط اسيدي رشد و تكثير مي كنند. يك رژيم غذايي بر مبناي گوشت، محيط اسيدي ايجاد مي كند. بهتر آن است كه ماهي و گوشت مرغ (گوشت سفيد) جايگزين گوشت گوساله و گوسفند (گوشت قرمز) شود.
د- يك رژيم متشكل از80 درصد سبزيجات تازه، آب ميوه، حبوبات، آجيل و كمي ميوه، بدن را در محيط قليايي قرار مي دهد.
در حدود20 درصد نيز مي توان از غذاهاي پخته شده مانند لوبيا و غيره استفاده كرد. آب سبزيجات تازه، آنزيم هاي مفيد را كه به راحتي جذب شده و رشد سلول هاي سالم را ممكن مي سازد، در مدت15 دقيقه در دسترس بافت سلولي قرار مي دهد. براي دست يابي به آنزيم هاي مفيد و ساخت سلول هاي سالم سعي كنيد آب سبزيجات تازه بنوشيد. خوردن انواع جوانه ها و سبزيجات خام2 تا3 بار در روز
توصيه مي شود.
(آنزيم ها در درجه حرارت104 درجه فارنهايت و40 درجه سانتي گراد
نابود مي شوند.)
ه- از خوردن قهوه، چاي و شكلات كه داراي كافئين بالايي هستند اجتناب كنيد. بجاي آن، خوردن چاي سبز كه داراي خواص ضد سرطاني است،
توصيه مي شود.
بهترين آب، آب تصفيه شده يا فيلتر شده است. از نوشيدن آب حاوي فلزات سنگين و سموم و همچنين آب تقطير شده كه اسيدي است، اجتناب كنيد.
12- هضم پروتئين موجود در گوشت مشكل است و نياز به مقادير بسياري
آنزيم هاي گوارشي دارد. گوشت هضم نشده در روده باقي مانده و ذخاير سمي
توليد مي كنند.
13- جداره سلول هاي سرطاني پوشيده از نوعي پروتئين مقاوم است. با استفاده كمتر از گوشت، آنزيم هاي بيشتري آزاد مي شود و ديوار پروتئيني سلول هاي سرطاني از بين مي رود. اين كار به گلبولهاي سفيد فرصت مي دهد كه به مقابله با سلول هاي سرطاني بروند.
14- برخي مكمل ها نظير Essiac، Ip6، Florssence ، آنتي اكسيدان ها، ويتامين ها، كاني ها، EFAS و غيره، گلبولهاي سفيد بدن را قادر مي سازند كه سلول هاي سرطاني را نابود كنند.
ديگر مكمل ها نظير ويتامين E ، سبب Apoptosis (مرگ سلول هاي آسيب ديده و غير ضروري) مي شوند.
15- سرطان بيماري جسمي، روحي و رواني است. يك روح مثبت و فعال، براي بقا، به مقابله با سرطان كمك خواهد كرد. خشم و عصبانيت و تندي، جسم را در محيط اسيدي و پر دغدغه فرو مي برد. بايد آموخت كه چگونه مي توان يك روح بخشنده و يك زندگي محبت آميز داشت. بايد آموخت كه آرام بود و از زندگي لذت برد.
16- سلول هاي سرطاني در يك محيط آميخته با اكسيژن، جايي براي رشد و تكثير نخواهند داشت.
ورزش روزانه و كشيدن نفس هاي عميق، اكسيژن بيشتري را به بافت سلولي مي رساند. اكسيژن درماني راه ديگري براي نابودي سلول هاي سرطاني است.
17- توصيه مي شود ظروف پلاستيكي را درون مايكروفر و بطري آب را در فريزر قرار ندهيد، زيرا اين عمل سبب آزاد سازي ديوكسين مي شود. ديوكسين در توليد محصولات شيميايي بكار مي رود و سبب بروز انواع سرطان بخصوص سرطان سينه مي شود. به تازگي دكتر ادوارد فوجي موتو، با شركت در برنامه تلويزيوني معروفي به نام »تندرستي« درباره ضررهاي ديوكسين صحبت كرده و گفته است كه اين ماده سمي چه اثرات مخربي برروي سلامتي انسان دارد. وي تاكيد كرد كه نبايد غذا را در مايكروفر با ظروف پلاستيكي گرم كرد، خصوصاً غذاهايي كه چرب هستند. تركيب چربي، حرارت بالا و پلاستيك سبب آزاد سازي ديوكسين و نفوذ آن در غذا شده و اين سم، سرانجام به سلولهاي بدن وارد مي شود.
در عوض مي توان از ظروف شيشه اي مانند پيركس براي گرم كردن غذا در مايكروفر استفاده كرد. با انتقال مواد از ظروف پلاستيكي به ظروف شيشه اي و قرار دادن در مايكروفر مي توان همان نتيجه را بدون وجود ديوكسين كسب كرد

هادی بازدید : 47 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (0)

نام بیماری : سرطان‌ رحم

نام بیماری به انگلیسی : uterine cancer

توضيح‌ كلي‌

سرطان‌ رحم‌ عبارت‌ است‌ از سرطان‌ آندومتر (پوشش‌ داخلي‌ رحم‌). معمولاً زنان‌ يائسه‌ 60-50 ساله‌ را مبتلا مي‌سازد.

علايم‌ شايع‌

مراحل‌ ابتدايي‌:

خونريزي‌ يا لكه‌ بيني‌ به‌ ويژه‌ پس‌ از مقاربت‌ جنسي‌. غالباً 12 ماه‌ يا بيش‌ از 12 ماه‌ پس‌ از توقف‌ فعاليت‌ قاعدگي‌ رخ‌ مي‌دهد. ممكن‌ است‌ قبل‌ از خونريزي‌ يا لكه‌ بيني‌، ترشح‌ آبكي‌ يا داراي‌ رگه‌هاي‌ خون‌ از مهبل‌ وجود داشته‌ باشد.

بزرگ‌ شدن‌ رحم‌. گاهي‌ توسط‌ توده‌اي‌ چنان‌ بزرگ‌ است‌ كه‌ از خارج‌ لمس‌ مي‌شود.

مراحل‌ بعدي‌:

گسترش‌ به‌ ساير اعضا كه‌ باعث‌ درد شكمي‌، درد قفسه‌ سينه‌ و كاهش‌ وزن‌ گردد.

علل‌

ناشناخته‌. به‌ نظر مي‌رسد باچندين‌ عامل‌ مساعدكننده‌ كه‌ در قسمت‌ عوامل‌ افزايش‌ دهنده‌ خطر ذكر شده‌ است‌، مرتبط‌ باشد.

عوامل‌ افزايش‌دهنده‌ خطر

ديابت‌ شيرين‌

چاقي‌

فشارخون‌ بالا

استفاده‌ از استروژن‌ بدون‌ استفاده‌ همزمان‌ از پروژسترون‌

سابقه‌ خانوادگي‌ سرطان‌ پستان‌ يا تخمدان‌ سابقه‌ پوليپ‌هاي‌ رحم‌، چرخه‌هاي‌ قاعدگي‌ بدون‌ تخمك‌ گذاري‌ يا ساير علايم‌ عدم‌ تعادل‌ هورموني‌

تأخير يائسگي‌

پيشگيري‌

هر 12-6 ماه‌ تحت‌ معاينه‌ لگن‌ قرار بگيريد.

براي‌ هرگونه‌ خونريزي‌ يا لكه‌ بيني‌ پس‌ از يائسگي‌ تحت‌ مراقبت‌ پزشكي‌ قرار بگيريد.

عواقب‌ مورد انتظار

با تشخيص‌ و درمان‌ زودهنگام‌ 90% از بيماران‌ حداقل‌ 5 سال‌ زنده‌ مي‌مانند. در بيماران‌ مسن‌تر و وقتي‌ تأخير يائسگي‌ وجود داشته‌ باشد، پپش‌ آگهي‌ بدتر است‌.

عوارض‌ احتمالي‌

گسترش‌ كشنده‌ سرطان‌ به‌ مثانه‌، مقعد و اعضاي‌ دوردست‌.

درمان‌

اصول‌ كلي‌

آزمون‌ها تشخيصي‌ ممكن‌ است‌ متعدد باشند كه‌ در ابتدا براي‌ تشخيص‌ سرطان‌ و سپس‌ براي‌ مشخص‌ كردن‌ هرگونه‌ گسترش‌ به‌ ساير اعضاي‌ بدن‌ (مرحله‌ بندي‌) انجام‌ مي‌پذيرند. اين‌ آزمون‌ها مي‌توانند شامل‌ آزمون‌هاي‌ آزمايشگاهي‌ خون‌، پاپ‌اسمير، آزمون‌هاي‌ كاركرد كبد، راديوگرافي‌ قفسه‌ سينه‌. سي‌تي‌ اسكن‌، ماموگرافي‌، تنقيه‌ باريوم‌، ام‌آرآي‌، سونوگرافي‌ مهبل‌، بيوپسي‌ آندومتر و اتساع‌ و كورتاژ باشند.

درمان‌ به‌ وسعت‌ بيماري‌ بستگي‌ دارد و مي‌تواند شامل‌ تركيبي‌ از موارد زير باشد: جراحي‌، پرتوتابي‌، هورمون‌ درماني‌ و شيمي‌ درماني‌.

ممكن‌ است‌ روان‌ درماني‌ يا مشاوره‌ به‌ خاطر افسردگي‌ توصيه‌ گردد.

داروها

داروهاي‌ ضد سرطان‌ از جمله‌ داروهاي‌ كورتيزوني‌

هورمون‌ درماني‌

فعاليت‌

پس‌ از درمان‌ به‌ محض‌ بهبود علايم‌، فعاليت‌هاي‌ طبيعي‌ خود را از سر بگيريد. در بيشتر موارد هر وقت‌ ممكن‌ بود، بايد فعاليت‌ جنسي‌ طبيعي‌ پس‌ از درمان‌ از سر گرفته‌ شود.

رژيم‌ غذايي‌

رژيم‌ غذايي‌ خاصي‌ ندارد ولي‌ حتي‌ اگر به‌ خاطر پرتوتابي‌ يا دارو درماني‌ اشتهاي‌ خود را از دست‌ داده‌ باشيد، از يك‌ رژيم‌ غذايي‌ كاملاً متعادل‌ استفاده‌ كنيد. مكمل‌هاي‌ ويتاميني‌ و معدني‌ كمك‌كننده‌ هستند.

در اين‌ شرايط‌ به‌ پزشك‌ خود مراجعه‌ نماييد

اگر خود يا يكي‌ از اعضاي‌ خانواده‌تان‌ علايم‌ سرطان‌ رحم‌ را داشته‌ باشيد.

اگر پس‌ از جراحي‌ موارد زير رخ‌ دهند:

ـ خونريزي‌ بيش‌ از حد (خيس‌ شدن‌ نوار بهداشتي‌ يا تامپون‌ حداقل‌ يك‌ بار در ساعت‌)

ـ علايم‌ عفونت‌ مثل‌ تب‌، دردهاي‌ عضلاني‌ و سردرد

اگر شما دچار علايم‌ جديد و غير قابل‌ توجيه‌ شده‌ايد. داروهاي‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممكن‌ است‌ عوارض‌ جانبي‌ ايجاد كنند

هادی بازدید : 31 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)

دکتر رضا ملک زاده، رییس مرکز تحقیقات بیماریهای گوارش و کبد کشور روز شنبه (30 مهر 1390) در بازدید از اجرای طرح بررسی سلامت مری و معده در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان مشگین شهر گفت:

«سرطان معده شایع ترین نوع سرطان در کشور است. استان اردبیل به ویژه مشگین شهر کانون اصلی این بیماری در کشور بوده و از 10 سال پیش مطالعات در این زمینه در استان آغاز شده است. نتایج مرحله نهایی این طرح که از یک هفته پیش در شهرستان مشگین شهر شروع شده به عنوان پایلوت در کشور به اجرا در می‌آید.

شایعه مربوط به شیوع سرطان دستگاه گوارش بر اثر تششعات رادیواکتیو در استان اردبیل صحت ندارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تششعات رادیواکتیو تاثیری در ابتلای افراد به این بیماری ندارد و علت سرطان، بیشتر مربوط به فرهنگ و آداب غذایی مردم است.»

در ادامه این بازدید دکتر عباس یزدان‌بد نیز مصرف میوه جات و سبزیجات پرهیز از غذاهای چرب و گوشت قرمز و رعایت بهداشت فردی را از عوامل مهم .................

هادی بازدید : 54 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)

بعضی افراد مبتلا به سرطان دوست دارند تمامی ریزه کاری های بیماری و درمان خود را بدانند و بعضی دیگر اطلاعات کلی را دوست دارند.

همیشه خودتان را هنگام پرسش از پزشکان پرستاران و داروخانه آزاد احساس کنید و هر مقدار که لازم است سئوال کنید. اگر متوجه جواب سئوال نشدید، مجدداً سئوال کنید تا متوجه شوید.

برای این که مطمئن شوید تمام جواب هایی که می خواهید را دریافت کرده اید، بهتر است یک لیست از سئوال های خود را قبل از مراجعه به پزشک تهیه کنید.

شیمی درمانی در کجا انجام می شود ؟

شیمی درمانی در محل های مختلفی می تواند انجام شود :

ـ منزل

ـ مطب پزشک

ـ کلینیک

ـ بیمارستان به صورت سرپایی و یا بستری

انتخاب محل شیمی درمانی بسته به نوع درمان، نوع داروها، نوع بیمه و نهایتا تمایل خود شما دارد. اکثر بیماران، شیمی درمانی را به طور سرپایی دریافت می کنند. گاها، ممکن است شیمی درمانی در بیمارستان شروع شود

هادی بازدید : 31 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)

سالانه انسان‌های بسیاری به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

آیا مبارزه چنددارویی با سلول‌های سرطانی مقاوم به دارو باعث خواهد شد این سلول ها مقاومت خود را از دست بدهند و این بیماری در دهه‌های آینده به کنترل انسان دربیاید؟

مارتین نواک، استاد ریاضیات و زیست‌شناسی دانشگاه هاروارد و و مدیر برنامه "داینامیک تکاملی" می‌گوید: "صد سال پیش انسان‌های بسیاری به دلیل ابتلا به عفونت‌های باکتریایی از بین می‌رفتند؛ اما امروزه راه معالجه آن را می‌دانیم و دیگر این عفونت‌ها کشنده نیستند. یقین دارم که داریم مسیر مشابهی را برای درمان سرطان طی می‌کنیم".

به گزارش ساینس دیلی، او یکی از محققانی است که به تشریح مقاومت دارویی در درمان هوشمندی که برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در سرطان روده بزرگ استفاده می‌شود، پرداخته‌اند و معتقدند که استفاده همزمان از چندین دارو، شاید نتواند سرطان را درمان کند، اما می‌تواند آن را به کنترل درآورد.

این محققان پیشنهاد می‌کنند متخصصان بالینی، شیوه مبارزه خود را با این بیماری تغییر دهند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از پزشکان و محققان به استفاده ............................

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورداین وب سایت ؟
    به کدام بخش وب سایت علاقه مندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 396
  • بازدید کلی : 7,662
  • کدهای اختصاصی
    http://hsa3.rozblog.com/Contact: [-Contact_Site-]
    ایمیل خصوصی : [-Contact_Email-]
    نام : [-Contact_Name-]
    موضوع : [-Contact_SubJect-]
    پیام : [-Contact_Message-]
    شکلک : [-Contact_Smile-]
    [-Contact_Captcha_Img-]
    کد امنیتی : [-Contact_Captcha-]
    [-Contact_Button-]