loading...
علمی تفریحی سرگرمی اینترنتی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سلام 0 77 hadi
هادی بازدید : 54 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (4)

يكي از منطقي ترين راهكارهاي افزايش سرعت پرداخت و كاهش هزينه ها در دنياي امروز،

استفاده از سيستمهاي پرداخت الكترونيك به جاي پول نقد است. استفاده از کارتهای اعتباری به عنوان

يك گزينه گرچه فراگير است اما برخي مشكلات امنيتي آن )خصوصا هنگام وارد نمودن رمز عبور(

متخصصان را بر آن داشته که سيستمی امن بر پايه تکنولوژی جديد ارايه نمايند. بدين منظور

تکنولوژی NFC بهوجود آمد که البته فقط يکی از کاربردهای آن پرداخت الکترونيک است.

NFC _1 چیست؟

NFC کوتاه شده عبارت“ Near Field Communication ” به معنای \\\"ارتباط نزديک\\\" و توسعه

يافته تکنولوژی “ RFID) Radio Frequency Identification (” با دامنه کوتاهتر از آن است. NFC

در رده ارتباطات بيسيم قرار ميگيرد که اگر دو دستگاه از آن بهره مند باشند ميتوانند بدون اتصال هر

گونه سيم به تبادل داده با يكديگر بپردازند.

NFc چگونه کار میکند؟

ارتباطات بی سيم با برد کوتاه يا همان Near Field Communication يک فرم تبادل اطلاعاتی

است که بدون نياز به تماس مستقيم کار کرده و دستگاه ها را با يک فاصله کوتاه و در مدت زمان کم

به يکديگر متصل می کند. اين فناوری به خودی خود می تواند برای انتقال داده ها به طور مستقيم از

فناوری های ديگر چون WLAN و بلوتوث استفاده کند.

انواع مختلف انتقال داده توسط NFC

رابط NFC در دو وضعيت مختلف می تواند داده ها را منتقل کند؛ فعال ) Active ( و غيرفعال

( Passive (. يک دستگاه فعال ) Active ( قادر است فرکانس راديويی خود ) RF ( را توليد و به محيط

اطراف ارسال کند. در مقابل، يک دستگاه غيرفعال .......................

www.prozhe.com

هادی بازدید : 12 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (0)

محققان علوم پزشکی می گویند طی بررسی های صورت گرفته دریافته‌اند بعد از مرگ، فعالیت مغز موش های صحرایی به مدت ۳۰ ثانیه افزایش پیدا می‌کند. این یافته ممکن است تجربه بعد از مرگ را در کسانی که با احیا قلبی-ریوی (CPR) به زندگی بازگشته‌اند، توضیح دهد.

 

 این تحقیق که نتایج آن در نشریه “پیشرفت‌های آکادمی ملی علوم آمریکا” منتشر شده اولین تحقیقی است که بشکلی سازمان یافته فعالیت مغز را در لحظه مرگ بررسی کرده است.

برای این پژوهش، دانشمندان با جراحی الکترودهایی را در سطح مغز ۹ موش صحرایی قرار دادند، سپس موش ها را بیهوش کردند و با تزریق کلرید پتاسیم قلب آنها را از کار انداختند.

پژوهشگران انتظار داشتند که پس از توقف ضربان قلب و تنفس، فعالیت مغز اندک زمانی باقی بماند اما چیزی که آنها را شگقت‌زده کرد این بود که فعالیت مغز موش ها، منسجم و یکپارچه، در ۳۰ ثانیه اول بعد از مرگ افزایش پیدا کرد.

جورج مسحور استاد بیهوشی دانشگاه میشیگان می‌گوید: “در واقع، فعالیت الکتریکی مغز -که نشانه هوشیاری و فعال بودن ذهن خودآگاه است- لحظاتی پس از مرگ بیشتر از زمان هوشیاری و بیداری بود، این نشان می دهد در اولین مراحل بعد از مرگ، مغز کاملا توانایی فعالیت الکتریکی سازمان یافته را حفظ می‌کند.”

آنچه از فعالیت مغز ثبت شد افزایش امواج گاما بود که به معنی افزایش هوشیاری است. این امواج با فعالیت هایی مثل حافظه و قوه تشخیص مرتبط هستند، فعالیت هایی مثل بیاد آوردن چهره یک فرد یا تشخیص یک چهره خاص در میان جمع.

تجربه پس از مرگ از سال ها پیش در انسان بررسی شده است.

عده ای از کسانی که برای لحظاتی ضربان قلب و تنفس‌شان متوقف شده (تعریف بالینی مرگ) اما با احیا قلبی ریوی به زندگی بازگشته اند از تجربه خود سخن گفته‌اند......................................

هادی بازدید : 15 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (0)

آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف و از مسائلی است که برخی افراد در فصل بهار با آن مواجه می‌شوند. این آلرژی ناشی از استنشاق گرده‌های گیاهی ناشی از گرده‌ افشانی گیاهان است.

حدود یک چهارم جمعیت جهان از عوارض آلرژی رنج می‌برند و زندگی شهرنشینی و صنعتی‌ شدن، به‌ دلایل مختلف سبب افزایش آمار مبتلایان به آلرژی فصلی شده است.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کاربردی ترین اقدامات طبیعی برای کاهش علائم آلرژی‌های فصلی شامل موارد زیر است:

* سینوس‌های خود را روزانه شست و شو دهید. بهترین شیوه برای پاک کردن سینوس‌ها، شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمک است. با این اقدام ساده روزانه یک یا دو بار، می‌توانید به میزان زیاد یا حتی به طور کامل علائم آلرژی فصلی را برطرف کنید.

* در روزهای خشکی که باد می‌وزد حتی‌الامکان در منزل یا سایر فضاهای بسته بمانید و از رفتن به فضای باز خودداری کنید. برای افرادی که آلرژی فصلی دارند، بهترین زمان برای خروج از منزل پس از یک بارندگی خوب است، زیرا باران، گرده‌های موجود در هوا را می‌شوید.

* از تهویه کننده‌های هوا و فیلترها استفاده کنید. در فصل آلرژی پنجره‌ها را ببندید و دستگاه تهویه را روشن کنید.

* در فضای خیلی مرطوب با دستگاه رطوبت زدا هوا را خشک نگه دارید، زیرا رطوبت بسیار سبب رشد هاگ‌ ها و قارچ‌ها می‌شود و آلرژی را تشدید می‌کند.

* به جای فرش و قالی از کف پوش استفاده کنید. قالی‌ها محل تجمع گرد و غبار و گرده‌ها و سایرعوامل آلرژی زا است.

* کارهای باغ داری و گل کاری را به زمان پس از گرده افشانی و بعد از پایان فصل آلرژی موکول کنید.

 

........................به ادامه مطلب مراجعه فرمایید....................

هادی بازدید : 45 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
محققین مایکروسافت آینده را در ابزارهای پوشیدنی بدون نیاز به لمس، می‌دانند
مایکروسافت یکی از کمپانی‌های بزرگی است که همیشه در فعالیت‌های خلاقانه حضور خوبی داشته است. این کمپانی در 3 سال گذشته چیزی نزدیک به 30 میلیارد دلار هزینه برای انجام کارهای تحقیقاتی متقبل شده است، که نشان‌دهنده‌ی جایگاه ویژه‌ی تحقیقات و توسعه در سیاست‌های این شرکت است.

هفته‌‌ی پیش تیم تحقیقاتی کمپانی مایکروسافت در کمبریج، به وب سایت ورج اجازه داد تا نگاهی کوتاه به نتیجه‌ی بخشی از فعالیت‌های پژوهشی این تیم داشته باشند و با آینده‌ی محصولات این کمپانی آشنا شوند. این تیم بیش از 100 محقق دارد که اکثراً اهل اروپا هستند و در تحقیقات مربوط به کنسول بازی Xbox، موتور جستجوی بینگ و زبان برنامه‌نویسی تابعی جدیدی به نام F# مشغول کار هستند.

مایکروسافت در مورد آینده‌ی پردازش و واسط کاربری، فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی را شروع کرده است. این سازنده‌ی نرم‌افزار در مورد کینکت و کارهای تحقیقاتی برای بهینه کردن سنسورهای آن به منظور استفاده در زمینه‌ی واقعیت افزوده اطلاعات بیشتری در این مراسم منتشر کرد. روش‌های مختلفی از کینکت فیوژن گرفته تا پروژکتورهای برگرفته از کینکت، معرفی شد. کینکت فیوژن مدل تعاملی سه بعدی از محیط را به صورت آنی ایجاد می‌کند و پروژکتورهای برگرفته از کینکت نیز با آگاهی از محیط اطراف، به منظور ایجاد محیط مجازی به کار می‌روند.

kinectfusion

مدیر تیم تحقیقاتی مایکروسافت در کمبریج، اندرو بلیک بر این باور است که در آینده با پیشرفت کینکت و تکنولوژی‌های مرتبط با آن، حتی نیازی به لمس وسایل الکترونیکی نیز وجود نخواهد داشت. همه چیز ساده می‌شود و از کامپیوتر جدا می‌شویم.

اولین بار چنین روشی با عرضه‌ی کینکت و در مورد بازی‌ها به کار رفت و عموم کاربران با آن آشنا شدند. بازی بدون هیچ کنترلری، تنها با یک دوربین و چند سنسور خاص کنترل می‌شود، کینکت حرکات شخص را تشخیص داده و از آن به عنوان دستورات کنترلی استفاده می‌کند. حالا همین ایده تکامل پیدا کرده و در ایجاد تصویری از دنیای مجازی برای کامپیوتر، ایفای نقش می‌کند.

تیم تحقیقاتی مایکروسافت یک وسیله‌ی جالب به نام Digits ابداع کرده است که به مچ شخص بسته می‌شود و کار آن دنبال کردن حرکات دست برای بهبود کنترل مجازی است. در این وسیله از ترکیب اشعه‌ی لیزر، دوربین و دیفیوزر استفاده شده تا حرکت تک‌تک انگشتان شخص تشخیص داده شوند. با نگاهی به تصاویر و ویدیوهای تست این وسیله‌ی جالب می‌توان گفت که احتمالاً در آینده به یکی از لوازم جانبی کنسول بازی Xbox تبدیل خواهد شد. بلیک می‌گوید این وسیله فعلاً جنبه‌ی تحقیقاتی دارد ولی پیشرفت خوبی داشته و عموم کاربران در آینده‌ی نزدیک می‌توانند از آن استفاده کنند.

سخت‌افزار دیجیتس فعلاً به پی‌سی نیاز دارد اما در آینده بهبود پیدا کرده و به عنوان یک وسیله‌ی جانبی برای کنسول‌های بازی و بدون استفاده از کامپیوتر کار خواهد کرد.

دیجیتس یکی از وسایل جالبی است که آینده‌ی بدون لمس را در دنیای کامپیوتر نوید می‌دهد. کاری که با عرضه‌ی کینکت شروع شده و با همکاری مایکروسافت و کمپانی‌های دیگر ادامه می‌یابد. پروژه‌های دیگری مثل بیمترن، هولودسک و هولودک نیز نشان می‌دهند که مایکروسافت در ساختن چنین دنیایی عزم خود را جزم کرده است.

holodesk

شهرام ایزدی که در زمینه‌ی تکنولوژی‌های سه بعدیِ تعاملی در کمبریج و در کنار مایکروسافت به رهبری تیم تحقیقاتی مشغول است می‌گوید:

شاید واقعه‌ی بزرگ بعدی در زمینه‌ی واقعیت افزوده باشد.

و اضافه می‌کند:

اجازه‌ دهید چنین ادعایی داشته باشم چرا که این ادعا در مورد وارد شدن دنیای واقعی به واسط کاربری و همچنین وارد شدن واسط کاربری به قلمروی دنیای واقعی است. این ادعا در مورد این دو دنیای متفاوت است که با هم تلاقی کرده و ترکیب می‌شوند."

اخیرا یکی از طرح‌های مایکروسافت در مورد Xbox لو رفته که خبر از سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی طرحی در مورد عینک کینکت می‌دهد. این طرح در مایکروسافت با نام پروژه‌ی فورتالِزا شناخته می‌شود و برای ایجاد واقعیت افزوده توسط Xbox بعدی کاربرد دارد. بلیک می‌گوید: "در آزمایشگاه ما فعلاً چیزی که در مورد عینک باشد وجود ندارد"، اما معنی سخن بلیک این نیست که هیچ تیم تحقیقاتی دیگری روی چنین پروژه‌ای کار نمی‌کند.


گوگل هم پروژه‌ی عینک خودش را ادامه می‌دهد اما شهرام ایزدی چندان به این طرح علاقه‌مند نیست. شهرام ایزدی در مورد مزایا و معایب این عینک بحث کرده و می‌گوید استفاده از چنین عینکی مثل این است که یک گوشی هوشمند را روی صورت خود گذاشته باشید و به جای توجه به دیگران و مکالمه با دوستان، مدام با حرکات سر از آن استفاده کنید. او معتقد است که تکنولوژی باید عمومی باشد و شخص را از دنیای واقعی دور نکند.

هادی بازدید : 26 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

موبایل ها یا تلفن های همراه یا چیزی که امروزه آن را تلفن هوشمند می خوانیم، راه درازی را برای رسیدن به این مرحله از تکامل پشت سر نهاده اند. اما چگونه می توان تمام این تاریخچه پر فراز و نشیب را در یک نگاه به تصویر کشید؟اپراتور و شرکت ارتباطات ژاپنی NTT DoCoMo برای جشن بیستمین سالگرد تاسیسش، علاوه بر راه اندازی نمایشگاهی با این موضوع، تاریخ موبایل ها را در یک عکس بزرگ به خلاصه کرده است.

شاید شما نتوانید که به دیدار این نمایشگاه رفته و این تاریخ کوتاه و پرشتاب را از نزدیک مشاهده کنید، اما حداقل می توانید با دیدن این تصویر، خاطرات گذشته خود از مفهوم موبایل را مرور کنید.

هرچند که این تصویر شامل تمام تلفن های همراه ساخته شده توسط همه شرکت ها نیست و تنها مجموعه تلفن های مورد استفاده در شبکه اپراتور NTT DoCoMo را در بر می گیرد. اما هنوز قادر است دیدگاه و چشم اندازی جامع و کامل از این گجت همه گیر و حیاتی پیش چشم تان بگشاید. اینکه این ابزار از کجا آمده و اکنون در کجا ایستاده است.

هادی بازدید : 34 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

پیش‌تر خبری درباره تکنولوژی احتمالی نمایشگر گلکسی اس 4 داشتیم اما شایعات اخیر بر این نکته اشاره دارند که یکی از نقاط قوت اصلی نسل بعدی محصولات پرچم دار سامسونگ، یعنی گلکسی اس و گلکسی نوت، چیپ‌های پردازشی آنها خواهد بود. ابتدا به گلکسی اس 4 می‌پردازیم.پرچم‌دار بعدی تلفن‌های هوشمند سامسونگ، احتمالاً از چیپ مجتمع 28 نانومتری با نام Exynos 5450 که دارای پردازنده 4 هسته‌ای Cortex A15 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز است بهره خواهد برد. در کنار آن گرافیک بسیار قوی و در عین حال کم مصرف جای خواهد گرفت. علاوه بر این مورد و نمایشگر فول اچ دی که در خبر قبلی به آن اشاره شده بود، انتظار می‌رود که یک دوربین 13 مگاپیکسلی هم جزو امتیازات این تلفن باشد.

نکته جالب‌تر اشاره شایعات به زمان معرفی آن در یکی از ماه های ژانویه یا فوریه (اواخر دی تا اواسط اسفند 91) است که احتمال معرفی آن در CES 2013 یا پس از آن در کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را دامن می‌زند. اما چیپ Exynos 5450 تنها چیپی نیست که سامسونگ در حال کار بر روی آن است.

خبرها حاکی از آن است که روند رو به رشد سامسونگ در بهینه سازی سرعت و توان مصرفی چیپ های پردازشی اش، سرِ باز ایستادن ندارد و در فوریه 2013 که ISSCC (مخفف International Solid-State Circuits Conference) برگزار می‌شود، شاهد معرفی یک چیپ مجتمع شگفت انگیز مبتنی بر معماری مفهومی big.LITTLE متعلق به ARM خواهیم بود. برای توضیح بیشتر ابتدا به تصویر زیر توجه نمایید:

arm-a7-a15.jpg

در معماری big.LITTLE مانند تصویر بالا، دو پردازنده 4 هسته‌ای ناهمگون (متفاوت در ساختار) در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؛ یک Cortex A15 (آبی سمت راست) با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای پردازش‌های قوی مورد نیاز اپلیکیشن‌های سنگین، و یک Cortex A7 (سبز سمت چپ) با فرکانس 1.2 گیگاهرتز برای پردازش عملیات های روزمره دائمی و سبک. به این شکل می‌توان یک چیپ پردازشی 8 هسته‌ای داشت که در مواقع عادی استفاده بهینه از باتری داشته باشد و در صورت لزوم نیز توان پردازشی فوق العاده ای را ارائه کند. گفته می‌شود که این چیپ مجتمع برای نوت 3 در دست ساخت است.

در سال 2013 ابتدا نمایشگاه CES (از 19 تا 22 دی) و سپس ISSCC و در آخر هم کنگره جهانی موبایل یا MWC (از 7 تا 10 اسفند) برگزار می‌شود. احتمالاً سامسونگ ابتدا قطعات اصلی یعنی نمایشگر فول اچ دی و چیپ‌های جدید خود را معرفی خواهد کرد و سپس طبق روال اخیر در مراسمی جداگانه گلکسی اس 4 و مدتی بعد نوت 3 را رونمایی می‌کند. آیا چیپ جدید 8 هسته‌ای با معماری big.LITTLE میهمان قلب گلکسی اس 4 نیز خواهد شد؟ هر چند بیشتر به نظر می‌رسد که برای نوت 3 در دست تهیه باشد ولی استفاده از آن در گلکسی اس 4 نیز دور از ذهن نیست.


هادی بازدید : 33 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
تاریخ:جمعه 3 آذر 1391-11:28 ق.ظ

مثل اینکه داستان تبلت ها حد و مرزی نمی شناسد و قرار است از کودکان تا مسن ترین افراد را تحت پوشش دنیای وسیع خود قرار دهد. ال جی به تازگی تبلت جدیدی با نام KidsPad را در کره جنوبی رونمایی کرده که ویژه کودکان کم سن و سال طراحی شده است. البته این شرکت هنوز مشخصات فنی این محصول را اعلام نکرده است.

ال جی می گوید مهندسان این شرکت با جدیت به دنبال ساخت یک همدم دیجیتال برای کودکان هستند تا به این وسیله باعث شکوفایی حس کنجکاوی و رشد ذهنی آنها از طریق ابزارهای آموزشی و بازی ها شوند. ال جی همچنین قصد دارد یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی هم ویژه این سری تبلت هایش راه اندازی کند.

این فروشگاه تماما از اپلیکیشن ها و بازی های ویژه سنین کودکی تشکیل شده که کودکان با تایید والدین می توانند به خرید و دانلود اپلیکیشن از آن بپردازند. از دیگر مواردی که ال جی در ساخت این تبلت بر آن تاکید دارد، می توان به استفاده از مواد غیرسمی در تولید این تبلت، تنظیم خودکار روشنایی صفحه برای جلوگیری از آسیب به چشم و بدنه بسیار قوی تقویت شده آن برای ایستادگی در برابر بدترین ضربات، اشاره کرد.

فروش این تبلت به زودی با قیمت ۲۷۵ دلار در کره جنوبی آغاز می شود.


هادی بازدید : 29 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

آلبرت اینشتین
مطالعات جدید روی مغز آلبرت اینشتین نشان می‌دهد که نبوغ خارق العاده او با شکل خاص مغزش مرتبط است. محققان مغز اینشتین را با 85 مغز نرمال دیگر مقایسه کردند تا بتوانند به ویژگی‌های غیرمعمول آن پی ببرند. خانم «دان فالک» استاد علوم انسان شناسی دانشگاه فلوریدا به «ساینس دیلی» گفت: اگرچه اندازه کلی و شکل نامتقارن مغز اینشتین طبیعی به نظر می‌رسید، اما سیستم عصبی، سطح خارجی محرک مخ، قشر جداری، قشر گیجگاهی و قشر پس سری او غیر عادی و خارق العاده هستند. این مسئله ممکن است باعث بوجود آمدن شالوده و زیربنای عصبی‌ای در اینشتین شده باشد که قابلیت‌های ریاضیاتی یا ادراک فوق العاده دیداری – فضایی یا توانایی‌های دیگر به وی داده باشد.»

فالک و همکارانش با استفاده از 14 عکس جدیدی که از مغز اینشتین گرفته شده، توانستند قشر مخ او را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

قرار بود جمعه گذشته 16 نوامبر مطالعات این محققان در یک ژورنال عصب شناسی در برلین آلمان با نام «قشر مخ آلبرت اینشتین: شرح، تجزیه و تحلیل مقدماتی عکس‌های منتشر نشده» چاپ شود.

بد نیست بدانید در سال 1955، مغز آلبرت اینشتین با اجازه خانواده‌اش از کاسه سرش خارج شده و از آن عکس برداری شده است. همچنین مغز او را برای مطالعات بافت شناسی به 240 تکه برش دادند.

قرار است در مطالعات فالک و همکارانش، خلاصه‌ای از نوشته های دکتر «توماس هاروی» که در سال 1955 با عنوان نقشه راهی برای مغز اینشتین نوشته شده بود هم منتشر شود.

article-0-16140055000005DC-902 634x489

بسیاری از عکس ها، اسلایدها و تکه‌های مغز اینشتین از انظار عمومی پنهان مانده‌اند، عکس‌هایی که توسط تیم فالک مورد بررسی قرار گرفته شدند، توسط موزه ملی سلامت و دارو نگهداری می شوند.


هادی بازدید : 38 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

یک تیم از محققین دانشگاه Maryland بر روی طراحی یک ربات دستیار در زمینه جراحی مغز و اعصاب و خارجی سازی تومورهای درون جمجمه ای کار کرده اند. نتیجه این تلاش طراحی یک ربات به نام (MINIR (Minimally Invasive Neurosurgical Intracranical Robot شده.

از آنجا که تومور های مغزی حتی در حین اعمال جراحی ممکن است تغییر وضعیت داده و حرکت هایی داشته باشند، ثابت کردن وضعیت تومورها در حین جراحی به موازات انجام فرایند های دیگر توسط جراح و داشتن یک میدان دید مناسب بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.


این ربات می تواند به کمک یک اسکنر MRI میدان دیدی سه بعدی از موضع دقیق تومور را فراهم کند تا امکان ادامه جراحی با درجه اطمینان بسیار بالاتری به وجود آید. با وجود این ربات، خارج کردن تومورها بسیار دقیق تر و مطمئن تر خواهد بود. همچنین به دلیل بالا بودن میزان دقت در جراحی، ریسک بروز خطرات ناشی از جراحی به حداقل ممکن خواهد رسید.


با پشت سر گذاشته شدن فاز اولیه، امید می رود که این ربات به اتاق های جراحی نزدیک تر شود. انجمن بین المللی سلامت با اهدا 2 میلیون دلار، عملیات توسعه و طراحی این ربات را یاری کرده تا هرچه سریعتر بتواند به جمع ربات های پزشکی قابل اعتماد در اتاق های عمل بپیوندد.


طراحان این ربات معتقدند این ربات پتانسیل ایجاد یک انقلاب در زمینه تشخیص و درمان تومور های مغزی و درون جمجمه ای را دارد و می تواند با بالا بردن دقت جراحی، کیفیت زندگی بیماران مبتلا به تومور های مغزی را بهبود بخشد.


هادی بازدید : 23 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
به نظر می‌رسد که خانم ماریسا مایر مدیرعامل یاهو و مدیر اجرایی فیسبوک در خصوص امکان مشارکت های بالقوه این دو غول اینترنتی مذاکراتی داشته اند. این داستان بر پایه گفته های منبعی ناشناس بنا شده که به نظر می رسد یکی از افراد مهم درون یاهو باشد. جزئیات و ماهیت این همکاری همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و شاید این دو شرکت هنوز در حال چانه زنی و صحبت برای تعیین و تایید موضوع همکاری باشند، اما برخی افراد دخیل در این داستان انتظار دارند که موضوع چیزی بیشتر از حدس و گمان، و صحبت درباره همکاری های دوجانبه مهمی در زمینه جستجوی تحت وب باشد.

اگر این دو کمپانی به توافقی دست پیدا کنند، این موضوع تا چه اندازه مهم خواهد بود؟ تلگراف استدلال می کند که این می تواند یک بازسازی و دوباره مرتب کردن سلسله مراتب فعالیت و کار دو تا از بزرگترین شرکت های تکنولوژی دنیا باشد. این موضوع به یاهو شانس بسیار بزرگی می دهد که در تلاشش برای جلب نظر هر دو گروه جستجوگران وب و مهندسان برنده شود. در حالی که باعث می شود فیسبوک برای کاربرانش بیش از پیش مفید و کاربردی گردد.

و شاید یاهو آرزومندانه به این می اندیشد که همکاری مایکروسافت با شبکه های اجتماعی نتواند ترفیع جایگاه قابل اعتنایی را برای موتور جستجوی بینگ دست و پا کند. از دیگر سو، این داستان می تواند فرصتی را برای فیس بوک فراهم آورد تا رویکردی متفاوت به یکپارچگی جستجوی وب داشته باشد.

البته این شایعات حداقل می تواند نشانی از آب شدن یخ های کدورت میان یاهو و فیسبوک باشند که در یک جنگ پتنتی و دعوای حقوقی در اوایل سال جاری شکل گرفتند.

هادی بازدید : 30 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

یک شرکت کوچک انگلیسی با استفاده از تکنولوژی انقلابیش اولین «بنزین تهیه شده از هوا»ی خود را آماده عرضه کرد. چنین کشفی، همزمان با حل بحران انرژی، می تواند با حذف دی اکسید کربن از جو زمین، کمکی بزرگ برای کنترل گرمایش جهانی باشد.

تولید ترکیب Air Fuel یا سوخت هوا از ماه آگوست در پالایشگاه کوچک آزمایشی این شرکت شروع شده و طی این مدت آنها با ترکیب دی اکسید کربن و بخار آب، موفق به تولید ۵ لیتر ماده سوختی شده اند.این شرکت امیدوار است طی دو سال آینده اولین پالایشگاه نیمه-صنعتی خود را در مقیاس بسیار بزرگ راه اندازی کند و به تولید یک تن بنزین در روز بپردازد. آنها همچنین به دنبال ساخت نوعی سوخت ویژه هواپیما هستند، تا سفرهای هوایی با آلودگی کمتری را به ارمغان آورند.

Tim Fox مدیر بخش انرژی و محیط زیست انستیتو مهندسی مکانیک لندن می گوید: «این موضوع آنقدر خوب است که باور آن را سخت می کند، اما حقیقت دارد.................

ادامه مطلب

هادی بازدید : 52 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
اگر شما به دنبال حیات هوشمند در جایی دیگر از جهان پهناور (به جز زمین) هستید، کار عاقلانه این است که به دنبال ستارگانی با کمربند سیارکی، درست شبیه منظومه شمسی خودمان باشید.طبق نظریه تعادل نقطه ایهنگامی که حیات مجبور به انجام تغییرات سریع و مکرر برای جان به در بردن در محیط های جدید باشد، تکامل سریع تر و بیشتر اتفاق می افتد. و چیزهای کمی می توان پیدا کرد که مانند خرده سیارک های فشرده، بر روی محیط تاثیر قدرتمندی داشته و مرتبا آن را تغییر دهند. اگر انسان نمو یافته، باید ممنون کمربند فشرده خرده سیارکی منظومه شمسی باشد. شاید حیات هوشمند در دیگر نقاط هم مانند زمین ما نیازمند یک کمربند سیارکی باشد تا با تعداد مناسبی از برخوردهای دوره ای، باعث تحریک تکامل و سرعت یافتن آن شوند. تنها تعداد معدودی از سیستم های سیاره ای فراخورشیدی از خصوصیات این چنینی برخوردارند و شباهت فراوانی به سیستم خورشیدی ما دارند. پس امکان وجود بیگانگان هوشمند، بسیار کمتر از آن است که پیش از این تخمین زده می شد.

Rebecca Martin از دانشگاه کلرادو و Mario Livio از انستیتو تلسکوپ فضایی، فرضیه ای را مطرح کرده اند که محل قرار گیری کمربند سیارکی منظومه شمسی میان مشتری و مریخ، اتفاقی نیست و در حقیقت برای حیات بر روی زمین بسیار ضروری بوده است. همزمان با شکل گیری منظومه شمسی، نیروهای گرانشی و قوه جاذبه میان مشتری و خورشید می تواند باعث کش آمدن غبارها و ستارک ها در درون منظومه شمسی شده باشد.

در هنگام شکل گیری منظومه شمسی، سنگ های سرد و یخ ها به شکلی که امروزه می بینیم بر روی سیاره ها به هم آمیختند. در هنگام شکل گیری مشتری هم این سیاره کمی در مدار خود جابجا شده و به خورشید نزدیک تر شد. آن گاه نیروی کششی میان خورشید و مشتری، باعث از هم دریدن مواد موجود میان این دو شد و جلوی تشکیل برخی سیاره ها را گرفت. و امروزه کمربند سیارکی باقی مانده یک درصد جرم اصلی و اولیه خود است.

این کمربند سیارکی به بمباران سیاره های درون منظومه شمسی، از جمله زمین پرداخت و در تئوری، مواد خام اولیه برای ایجاد حیات (از جمله آب) را فراهم کرد. و علاوه بر آن، با تغییرات شدید آب و هوا و محیط زیست زمین جوان، همچون جرقه ای برای تکامل حیات بود. برای اطمینان از اینکه تشکیل کمربند سیارکی تنها منحصر به منظومه شمسی ما نبوده، این ستاره شناسان به سراغ اطلاعات جمع آوری شده توسط تلسکوپ Spitzer ناسا رفتند. این تلسکوپ تا کنون سیگنال های مادون قرمز بیش از ۹۰ ستاره مختلف را دریافت کرده و می تواند نشانگر خوبی برای تخمین وجود کمربند سیارکی باشد. و نکته جالب اینکه اطلاعات جمع آوری شده دقیقا پیشگویی Martin و Livio در خصوص محل قرارگیری کمربند سیارکی هر سیستم ستاره ای (با توجه به حجم آن ستاره) را تایید می کند.

اگر اینها ملزوماتی باشند که به حیات هوشمند در جایی دیگر اجازه تکامل را می دهند، پس کار ما برای یافتن بیگانه های هوشمند بسیار سخت تر می شود. زیرا تا کنون تعداد اندکی ستاره با سیاره های فراخورشیدی یافته ایم که چنین چینشی از کمربند سیارکی غبار مانند داشته باشند. یافته های این دو دانشمند تا کنون به اینجا رسیده است که تنها ۴ درصد از سیستم های سیاره ای فراخورشیدی دارای چینش مورد انتظار برای پشتیبانی از تکامل حیات هوشمند و پیشرفته، بر اساس تئوری تعادل نقطه ای هستند.

Martin می گوید: «مطالعات ما نشان داده که تنها یک کسر کوچک از سیستم های سیاره ای مشاهده شده، ممکن است سیاره غول پیکری (همچون مشتری) در موقعیت مناسب داشته باشند که باعث ایجاد کمربند سیارکی با اندازه مناسب شوند. مطالعات ما این موضوع را گوشزد می کنند که منظومه شمسی ما احتمالا بسیار خاص و ویژه است.»

به نظر شما داستان جستجو به دنبال حیات هوشمند فرازمینی چه پایانی خواهد داشت؟ آیا روزی میهمان همسایه هایی از کهکشان راه شیری و یا دیگر کَرات جهان نامتناهی خواهیم بود؟

هادی بازدید : 19 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
پرتره از کاوشگر کنجکاوی

از زمانی که کاوشگر کنجکاوی ناسا پا برروی سطح مریخ گذاشت، مجموعه‌ای از تصاویر مختلف از سطح این سیاره و خود کاوشگر به زمین مخابره شد، تصاویری که علاوه بر جذابیت‌های بسیار، اکتشافاتی را نیز به همراه داشتند. اما تازه‌ترین تصویر منتشر شده از کاوشگر کنجکاوری در واقع عکس پرتره‌ای از این ربات است که از ترکیب ۵۵ عکس با رزولوشن بالا بدست آمده است، تصویر فوق‌العاده که آن را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

در پس زمینه عکس این تصویر که از ترکیب ۵۵ عکس گرفته شده توسط دوربین روی دست ربات کنجکاوی خلق شده، سطح مریخ به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

اگر نسخه با رزولوشن بالای این عکس پرتره را تماشا کنید، از جزئیات تصویر لذت خواهید برد، حتی ذرات معلق هوا و سطح مریخ نیز به خوبی قابل مشاهده هستند. اگر به کمک این عکس برروی سطح سیاره قرمز بزرگنمایی کنید، احتمالا سکه یا کلید‌های گم شده آدم‌های فضایی را پیدا خواهید کرد!

برای مشاهده تصویر با رزولوشن بالا، تنها کافی‌است برروی عکس پایین کلیک کنید. متاسفانه منبع این تصویر فیلتر شده است.

هادی بازدید : 36 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

یک ماه پر از خبرهای داغ را برای مایکروسافت داشتیم ولی کسی باور می‌کرد که داغ ترین خبر، جدایی مدیر قدیمی و رهبر بخش ویندوز، آقای استیو سینوفسکی باشد؟ او در نامه‌ای خطاب به کارمندان مایکروسافت نوشته که پس از عرضه ویندوز 8 و سرفیس، تصمیم گرفته که «در جستجوی فرصت‌های تازه بر اساس این تجربیات» کمپانی را ترک کند و در جایی افزوده:

برخی افراد ممکن است شروع به گمانه زنی درباره این تصمیم یا زمان بندی آن کنند. می‌توانم به شما اطمینان دهم که هیچ کدام از این حرف‌ها نمی‌تواند صحیح باشد زیرا این یک انتخاب شخصی و خصوصی بوده که به هیچ وجه گمانه زنی ها یا نظریه‌ها درباره من، کمپانی یا رهبری آن را منعکس نمی‌کند.

استیو بالمر با نوشتن نامه‌ای خطاب به کارکنان مایکروسافت از جدایی آقای سینوفسکی و در دست گرفتن وظایف او توسط دو مدیر دیگر خبر داده؛ خانم جولی لارسن-گرین که از مدیران با سابقه اینترنت اکسپلورر، آفیس و رابط کاربری ویندوز است اکثر وظایف آقای سینوفسکی در زمینه توسعه ویندوز را بر عهده خواهد گرفت، همچنین وظیفه توسعه سخت افزارهایی مانند سرفیس را. آقای تامی رلر هم وظایف مربوط به جنبه های بازاریابی و بیزینس سیستم عامل را بر عهده خواهد داشت.

مایکروسافت در این زمینه اظهار نظری نکرده ولی AllthingsD و The Verge نوشته‌اند که این جدایی به خاطر تنش فزاینده میان سینوفسکی و سایر مدیران بوده. برخی منابع می‌گویند که نیاز به همکاری بیشتر بین بخش‌های مختلف کمپانی حس می‌شده ولی آقای سینوفسکی کسی نبوده که بتواند این کار گروهی را شکل بدهد زیرا تمام تمرکزش روی ویندوز و سرفیس بوده و به اعتنایی به سایر بخش‌های قلمرو بزرگ مایکروسافت نمی‌کرده.


منابع مختلف از این جدایی با واژه «اخراج» نام نبرده‌اند بلکه می‌گویند با وجود قریحه غیر قابل انکار آقای سینوفسکی، مایکروسافت به خاطر رویکرد و اخلاق او ترجیح می‌داده بدون وی و با شکل دادن همکاری بین بخشی بیشتر، به مسیر خود ادامه دهد و از این رو جدایی او کسی از حلقه مدیران ارشد را ناراحت نکرده. این داستان به نوعی برای شما آشنا نیست؟

هادی بازدید : 21 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
اگر کاربر ویندوز 7 هستید و منتظر از راه رسیدن اینترنت اکسپلورر 10 بودید. هم اکنون انتظار به سر رسیده و می توانید نسخه پیش نمایش آخرین مرورگر مایکروسافت را دانلود کنید. از ساعتی پیش امکان دانلود این مرورگر فراهم شده و می توانید با مراجعه به صفحه دانلود اینترنت اکسپلورر 10آن را روی ویندوز نصب کنید.اما...
فراموش نکنید این هنوز نسخه نهایی نیست و Release Preview به شمار می رود. بنابراین باید منتظر وجود اشکالاتی در آن باشید و آن را با مسوولیت خودتان نصب کنید. در نسخه جدید مرورگر مایکروسافت، پشتیبانی از مولتی تاچ هم اضافه شده. بنابراین اگر کامپیوتر شما دارای نمایشگر لمسی است یا ترک پد لپ تاپ شما از مولتی تاچ پشتیبانی می کند، می توانید از آن لذت ببرید.

علاوه بر آن امکان مرور تمام صفحه، شتاب دهنده سخت افزاری و بهبودهای ریز و درشت زیادی در این مرورگر اضافه شده است.

هادی بازدید : 18 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
تنها یکی دو ماه به آغاز بزرگترین نمایشگاه سالیانه تجهیزات الکترونیک، یعنی CES 2013 زمان باقی مانده و از هم اکنون شایعات درباره محصولات شرکت کننده در آن آغاز شده است. اگر به خاطر داشته باشید در رقابت تلویزیون های با کیفیت 4K در CES سال گذشته، ال جی، سونی و سامسونگ نمونه های اولیه محصولات شان را معرفی کردند.اما به نظر می رسد در نمایشگاه امسال سامسونگ قصد دارد در این زمینه گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید.دیروز این شرکت ضمن اعلام اینکه تا کنون بیش از ۲۷ جایزه ابداعات CES را برای محصولات مختلفش برنده شده است، قصد دارد یک برگ ویژه را در نمایشگاه امسال رو کند: یک تلویزیون ۸۵ اینچی Ultra HD.

این تلویزیون قرار است داستانی تازه در میان هم نوعان خود باشد و نمونه اولیه یا پروتوتایپ آن با رزولوشن ۸ میلیون پیکسل به CES 2013 خواهد آمد. سامسونگ این محصول خود را بزرگترین UHD LED TV تجاری شده بازار می داند. هنگام صحبت درباره قیمت و زمان عرضه هم، این شرکت تنها به این نکته اشاره کرد که شما این صفحه نمایش را در CES2013 مشاهده خواهید کرد.

به گمانم بهتر است به جای رفتن به بازار و خرید یک تلویزیون فوق اچ دی ۸۴ اینچی ال جی، کمی صبر کرده و پس از مقایسه آن با گل سرسبد سامسونگ تصمیم گیری کنید.

هادی بازدید : 50 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
سامسونگ و به کار‌بستن حداکثر توان برای ساخت اولین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر

طبق مطالب گذشته منتشر شده در هیلیا نیوز سامسونگ به احتمال زیاد اولین شرکتی خواهد بود که صفحات نمایش قابل انعطاف را به کاربران خود در سراسر دنیا معرفی می‌کند. اما آن چنان که از خبرها بر می‌آید گویا سامسونگ سرعت ساخت این صفحات نمایش منعطف را چندین برابر کرده است و این افزایش سرعت دلیلی نمی‌تواند داشته باشد جز احساس خطر از جانب سایر شرکت‌های بزرگ بازار!

در گوشی‌های ارائه‌ شده جدید بازار، اکثرا شیشه به عنوان ماده اصلی در ساخت صفحه‌نمایش جایگزین تلق پلاستیکی شده‌ است و شاید حال وقت آن رسیده‌ باشد تا این ماده با یک فناوری جدید به بازار ارائه گردد. با تحقیقات بیشتر انجام شده بر روی صفحات نمایش OLED مشخص شده‌ است که این صفحات توانایی مخلوط شدن با بسیاری از عناصر دیگر را دارند، بارز‌ترین مثال در این مورد فویل‌های فلزی هستند که با اضافه شدن به یک صفحه نمایش OLED ماده‌ای نشکن و منعطف می‌سازند که این مهم می‌تواند عمر یک گجت مثل گوشی هوشمند را تا چندین برابر حال‌حاضر افزایش دهد.

سامسونگ به طور رسمی‌اعلام نکرده که چه بودجه ای را برای ساخت و تولید انبوه صفحات قابل انعطاف هزینه کرده‌ است ولی با وجود رقبایی مانند شارپ و ال‌جی که به طور آشکار تلاش خود برای دستیابی به تولید انبوه این صفحات را اعلام کرده‌اند، به نظر می‌رسد سرعت عمل سامسونگ و تیم سازنده بسیار بالا رفته‌ باشد. چنین روندی نیز متعاقبا این احتمال را افزایش می‌دهد تا در آینده ای نزدیک شاهد اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا از سوی سامسونگ موبایل باشیم. البته یکی از منابع آگاه اعلام کرده که این گجت جدید در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۳ وارد بازار خواهد شد.

پس فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم که سامسونگ برای تحکیم جایگاه خود در حوزه موبایل و تبلت چگونه بار دیگر دست به نوآوری خواهد زد. این گجت هنوز نیامده انتقاداتی تقریبا بی‌اساس را نیز در پی داشته است. بعضی از کارشناسان می‌گویند با توجه به هزینه‌ای که یک صفحه نمایش منعطف به قیمت اصلی یک گجت خواهد افزود مطمئنا هیچ کس از این ایده استقبال نمی‌کند. نظر شما در این رابطه چیست؟ برای مثال آیا حاضرید ۲۰۰ دلار بیشتر برای داشتن یک گوشی هوشمند منعطف خرج کنید؟!


هادی بازدید : 43 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (1)

 

این دستگاه قابل حمل است و بیشتر در اورژانس استفاده میشود و به خاطر صرفه جویی در زمان به کار میرود...



ی طراح این دستگاه میگوید:این دستگاه به کاهش زمان در رادیولوژی کمک میکند. این دستگاه با استفاده از همان تکنولوژی تصویربرداری دندان وجود دارد





که در حال حاضر و آن را به واحد جمع و جور و قابل حمل است که می تواند ازشکستگی استخوان و یا اختلالات دیگر را تشخیص دهد



هادی بازدید : 51 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)

 

یک تبلت جالب و جدید به بازار پر رونق این محصولات معرفی شده است. این تبلت ساختاری کم‌مصرف دارد و برای کار دانش‌آموزان در کلاس درس طراحی و تولید شده است.

این تبلت که اولین بار در نمایشگاه CES رونمایی شده محصولی از شرکت Marvell است که با مدل OLPC XO 3/0 به بازار معرفی شده است.

این تبلت مجهز به پردازنده Marvekk Armada PXA618 SOC و مبتنی بر Wi-Fi است. این محصول امکان سازگاری با سیستم‌عامل‌های آندروید و لینوکس را داشته و قرار است در 42 کشور مختلف و با 25 زبان متفاوت در اختیار 4/2 میلیون نفر از کودکان قرار بگیرد. نمایشگر این دستگاه امکان دیدن تصاویر در نور خورشید را هم به کاربرانش می‌دهد.
شرکت

Marvell اعلام کرده است که این تبلت را از ماه مارس به بازار عرضه می‌کند. با این حال اما این شرکت هنوز اطلاعاتی را درباره قیمت عرضه این محصول اعلام نکرده است.

هادی بازدید : 24 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)
استفاده از ويروس تبخال براي درمان سرطان

محققان انگليسي موفق شده‌اند به کمک ويروس اصلاح شده ژنتيکي ويروس تبخال بيماران مبتلا به سرطان سر و گردن، دهان، زبان و حلق را درمان کنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه تاکنون محققان از اين روش به همراه شيمي‌درماني يا راديوتراپي کمک مي‌گرفتند اما هم اکنون موفق به استفاده تکي از اين روش درماني شده‌اند. خستگي مفرط و تب از جمله عوارض راديوتراپي و شيمي‌درماني بود اما خوشبختانه روش جديد عوارض در پي ندارد و در ضمن فرد تحت درمان به ويروس تبخال نيز آلوده نمي‌شود. در واقع ويروس از نظر ژنتيکي اصلاح شده است و ژن آلوده‌کننده در آن حذف شده است. به گفته محققان استفاده از اين ويروس مسبب تحريک سيستم ايمني و بهبود حال فرد مي‌شود. اين روش تاکنون روي 13 بيمار مبتلا به سرطان سر و گردن آزمايش شده است و تنها پس از 2 سال در 2 نفر بهبودي حاصل نشده است. لازم به ذکر است احتمال عدم جوابگويي مبتلايان به اين سرطان‌ها در روش‌هاي درماني ديگر نيز 35 تا 55 درصد است.
هادی بازدید : 50 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (0)
بيماري‌هاي‌ نقص‌ ايمني‌

نام بیماری به انگلیسی : Immunodeficiency diseases

شرح بيماري

بيماري‌هاي‌ نقص‌ ايمني‌ عبارت‌ است‌ از وجود نقص‌ در دستگاه‌ ايمني‌ بدن‌. دستگاه‌ ايمني‌ سالم‌ از بدن‌ در برابر ميكرب‌ها (باكتري‌ها، ويروس‌ها و قارچ‌ها)، سرطان‌ (حفاظت‌ نسبي‌) و هرگونه‌ جسم‌ خارجي‌ كه‌ وارد بدن‌ مي‌شود محافظت‌ به‌ عمل‌ مي‌آورد. زماني‌ كه‌ دستگاه‌ ايمني‌ نتواند به‌ نقش‌ خود خوب‌ عمل‌ كند، بدن‌ مستعد عفونت‌ و سرطان‌ مي‌شود. نقص‌ ايمني‌ مي‌تواند هم‌ در مردان‌ و هم‌ در زنان‌ و در تمام‌ سنين‌ رخ‌ دهد.

يك‌ نوع‌ نقص‌ ايمني‌ (كه‌ بحث‌ آن‌ در سر فصل‌ ديگري‌ جداگانه‌ آمده‌ است‌) نشانگان‌ نقص‌ ايمني‌ اكتسابي‌ (ايدز) است‌. نقص‌ ايمني‌ در اثر داروها نيز مي‌تواند به‌ وجود آيد (داروهاي‌ قوي‌ كه‌ براي‌ مهار دستگاه‌ ايمني‌ مورد استفاده‌ قرار مي‌گيرند).

علايم‌ شايع‌

عفونت‌ها و بيماري‌هاي‌ شديد راجعه‌. شايع‌ترين‌ آنها عبارتند از:

عفونت‌هاي‌ گوشي‌ يا تنفسي‌، مثل‌ عفونت‌ گوش‌ مياني‌ و ذات‌الريه‌

عفونت‌هاي‌ قارچي‌، خصوصاً كانديدياز

سرطان‌، خصوصاً سرطان‌ خون‌ و لنفوم‌

اختلالات‌ خونريزي‌ دهنده‌

اگزما

مننژيت‌ يا آنسفاليت‌

علل‌

نقايص‌ مادرزادي‌ كه‌ باعث‌ عدم‌ تكامل‌ مناسب‌ يا اصولاً فقدان‌ دستگاه‌ ايمني‌ مي‌شوند.

در آوردن‌ طحال‌ قبل‌ از 2 سالگي‌

مصرف‌ داروهاي‌ مهاركننده‌ ايمني‌

اشعه‌ درماني‌

بعضي‌ از انواع‌ سرطان‌، مثل‌ سرطان‌ بيماري‌ هوجكين‌

هيپوگاماگلوبينمي‌ (پايين‌ آمدن‌ سطح‌ ايمونوگلوبولين‌هاي‌ خون‌)

عفونت‌هاي‌ ويروسي‌

عوامل تشديد كننده بيماري

تغذيه‌ نامناسب‌

بي‌بند و باري‌ جنسي‌

تزريق‌ خون‌ يا مصرف‌ موادمخدر تزريقي‌

سابقه‌ خانوادگي‌ بيماري‌ كمبود ايمني‌

پيشگيري‌

راه‌ خاصي‌ براي‌ پيشگيري‌ وجود ندارد. اگر سابقه‌ خانوادگي‌ بيماري‌ نقص‌ ايمني‌ وجود داشته‌ باشد، پيش‌ از تشكيل‌ خانواده‌، براي‌ مشاوره‌ ژنتيكي‌ مراجعه‌ كنيد. با بررسي‌ كشت‌ مايع‌ موجود در كيسه‌ آب‌ به‌ هنگام‌ حاملگي‌ ممكن‌ است‌ بتوان‌ بعضي‌ از اين‌ اختلالات‌ را شناسايي‌ نمود.

عواقب‌ مورد انتظار

انواع‌ شديد نقص‌ ايمني‌ معمولاً مرگبار هستند. انواع‌ خفيف‌ را مي‌توان‌ با موفقيت‌ درمان‌ نمود.

عوارض‌ احتمالي‌

عفونت‌هاي‌ باكتريايي‌، ويروسي‌ يا قارچي‌ غيرقابل‌ كنترل‌ كه‌ به‌ درمان‌ جواب‌ نمي‌دهند.

سرطان‌

التهاب‌ عفونت‌ مفصل‌

درمان‌

اصول‌ كلي‌

بررسي‌هاي‌ تشخيصي‌ ممكن‌ است‌ شامل‌ موارد زير باشند: آزمايش‌ خون‌ از نظر پادتن‌ها، بررسي‌ ميكروسكوپي‌ خون‌ و سلول‌هاي‌ بافت‌، آزمون‌هاي‌ پوستي‌، عكس‌برداري‌ از قفسه‌ سينه‌ براي‌ بررسي‌ غده‌ تيموس‌، و بررسي‌هاي‌ راديواكتيو در رابطه‌ با عملكرد دستگاه‌ ايمني‌

درمان‌ به‌ پيچيدگي‌ نقص‌ ايمني‌ بستگي‌ دارد. اهداف‌ درمان‌ اساساً عبارتند از حفظ‌ سلامت‌ درحد بهينه‌، پيشگيري‌ از بروز مشكلات‌ عاطفي‌ و كنترل‌ عفونت‌ها

از تماس‌ با افراد مبتلا به‌ بيماري‌هاي‌ مسري‌ بايد خودداري‌ شود.

بدون‌ مشورت‌ با پزشك‌، هيچ‌ نوع‌ واكسني‌ دريافت‌ نكنيد.

ندرتاً عمل‌ جراحي‌ براي‌ پيوند مغز استخوان‌ يا غده‌ تيموس‌

بستري‌ كردن‌ براي‌ درمان‌ عفونت‌هاي‌ جدي‌

داروها

آنتي‌بيوتيك‌ها براي‌ مبارزه‌ با عفونت‌ها

تزريق‌ پادتن‌ها

تزريق‌ اجزاي‌ خون‌

گاهي‌ تزريق‌ گاماگلوبولين‌

فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري

معمولاً به‌ هنگام‌ بيماري‌هاي‌ حاد استراحت‌ در رختخواب‌ لازم‌ است‌. به‌ جز آن‌، محدوديتي‌ براي‌ فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري وجود ندارد.

رژيم‌ غذايي‌

رژيم‌ خاصي‌ توصيه‌ نمي‌شود.

درچه شرايطي بايد به پزشك مراجعه نمود؟

اگر شما يا يكي‌ از اعضاي‌ خانواده‌تان‌ علايم‌ بيماري‌ نقص‌ ايمني‌ راداريد.

اگر پس‌ از تشخيص‌، دچار علايم‌ عفونت‌ شده‌ايد، مثل‌ لرز؛ تب‌؛ دردهاي‌ عضلاني‌؛ سردرد؛ سرگيجه‌؛ و سرفه‌ همراه‌ با خلط‌ غليظ‌، رنگي‌ يا خوني‌

هادی بازدید : 26 سه شنبه 14 شهریور 1391 نظرات (0)

است آسپرین در مردان موثرتر

نتایج بررسی نشان می دهد، مردانی که آسپرین مصرف می کنند خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها کاهش می یابد. به گزارش روزجمعه گروه علمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران”ایسکانیوز” به نقل از نشریه پزشکی BMC داروی آسپرین یکی از داروهای استاندارد است که نقش حفاظتی در جلوگیری از حملات قلبی دارد اما این دارو در مردان بسیار موثرتر است و مردانی که روزانه یک عدد قرص آسپرین را مصرف می کنند خطر حملات قلبی بیش از 50 درصد در آنها کاهش می یابد. طی مطالعاتی برروی 113 هزار زن و مرد مبتلا به بیماری های قلبی مشخص شد مصرف آسپرین بیماریهای قلبی را تا حد بسیاری زیادی در مردان کاهش می دهد در صورتی که تاثیر این دارو بر روی زنان بسیار کم است. محققان اظهار کردند هنوز دلیل دقیق این مساله مشخص نشده است اما مطالعات اخیر نشان داده است تفاوت های بسیاری از نظر ساختار و فیزیوتراپی در رگ های خونی قلب زنان و مردان وجود دارد و در این باره مطالعات بیشتری باید صورت گیرد. منبع: ايسكانيوز

هادی بازدید : 21 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

توسط برنامه KGB Archiver شما قادريد تا حجم 1 گيگ از اطلاعات را به 10 مگابايت تبديل کنيد ! واقعا باورنکردني است اما وقتي تست کنيد باورتان مي شود که اين برنامه توانايي چنين کاري را دارد. برنامه مذکور از شيوه اي خاص جهت فشرده سازي فايل ها استفاده ميکند. هر چند زمان عمليات فشرده سازي طولاني ميشود اما گاهي اوقات نياز به يک عمليات فشرده سازي قوي خواهيد داشت.

ويژگي هاي جالب اين برنامه کم حجم :

- پشتيباني از فايل هاي zip و ايجاد فايل هاي فشرده با پسوند zip

- قابليت فشرده سازي بسيار زياد

- ساخت فايل هاي اجرايي جهت Extract کردن خودکار فايل ها ( SFX )

- ده حالت فشرده سازي مختلف

- تکه تکه کردن فايل هاي حجيم

- حجم کم برنامه

- و…

هادی بازدید : 21 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
گوگل با استفاده از فناوری ماشین های مجازی اقدام به اتصال سلولی تعداد زیادی ماشین به یکدیگر کرده که سبب تولید یک ابر رایانه عملیاتی با قدرت پردازش بسیار بالا می گردد.

سایت خبری "وب پرو نیوز " خبر داد شرکت گوگل به تازگی در کنفرانس سالانه ورودی – خروجی گوگل (Google I/O) ، از جدیدترین ماشین عملیاتی خود پرده برداری کرد. ماشین جدید با استفاده از فناوری ماشین های مجازی اقدام به اتصال سلولی تعداد زیادی ماشین به یکدیگر می کند که سبب تولید یک ابر رایانه عملیاتی با قدرت پردازش بسیار بالا می گردد.

طبق این گزارش که با پیگیری های بعدی به تأیید کارشناسان رایانه مشرق رسید شرکت گوگل در راستای ارتقاء موتور محسابه خود (Google Compute Engine) اقدام به کار گیری بیش از 700,000 هسته پردازش کننده (معادل حدود 90,000 ماشین مجازی) نموده است. این پردازش گرها در نقاط مختلفی از جهان مستقر و در حال آزمایش و به کار گیری هستند.

این گزارش در ادامه می افزاید گوگل به عنوان اولین مانور عملیاتی ماشین محاسبه اش اقدام به پیاده سازی پروژه موسسه زیست شناسی ساختارها (ISB – Institute for Systems Biology) بر روی 10,000 هسته پردازش دهنده نمود. در مرحله بعدی این تعداد به 600,000 هسته افزایش یافت که یک آزمایش تمام عیار از توانایی های این سیستم محاسبه گر بود:«آنها از نمونه سرویس جدید در راستای تحقیقات درباره ژنی بهره گرفتند که محققان را برای یافتن راههای احتمالی درمان سرطان یاری می‌رساند. شرکت گوگل با اشاره به معیارهای محاسبات کنونی خاطرنشان ساخت که تحقیقات درباره برنامه کاربردی جستجوگر ژن حدوداً 10 دقیقه به طول می‌انجامد تا جفت قرینه را پیدا کند. در هنگام رونمایی از این سرویس جدید، مدیران شرکت همان برنامه کاربردی را به نمایش ...................
هادی بازدید : 47 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
خوابیدن، مانند غذا خوردن، از عوامل مهم رشد در کودکان است. خواب خوب و کافی، تاثیر زیادی بر رشد کودک دارد و بدخوابی و نداشتن استراحت کافی می‌تواند اثر مخربی بر این روند گذاشته و عامل ایجاد اضطراب و نگرانی برای والدین شود.



ویژگی‌های خواب كودكان

با در نظر گرفتن ساعت‌های مختلف خواب در کودکان، نوزاد، از تولد تا سه ماهگی، بین 16 تا 17 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد. این میزان، از سه تا شش ماهگی، به هفت ساعت در شب می‌رسد. از شش تا 9 ماهگی، شب‌ها را كامل می‌خوابند. از 9 تا 12سالگی، بچه‌ها معمولا هفت ساعت در شب می‌خوابند و دو ساعت در روز استراحت می‌كنند. پاره‌ای از عوامل محیطی و ذاتی هم وجود دارد که می‌تواند ریتم خواب در کودکان را برهم زند.

چرا بدخوابی؟

  • اگر از کولیک که یکی از عوامل مهم بروز درد و کلافگی و در نتیجه، بدخوابی در میان نوزادان است، بگذریم، در کودکان بالای چهار ماه که بعد از بیدار شدن و در آغوش گرفته شدن، بلافاصله آرام می‌شوند، این بدخوابی، نوعی امتیاز گرفتن از والدین محسوب می‌شود.
  • خوردن غذاهایی با کالری بالا، شکلات، کودک را دچار بدخوابی می‌کند.
  • یکی دیگر از علل بدخوابی در کودکان، مقاومت و ترس آن‌ها به‌خاطر جدا خوابیدن از والدین است. این حالت باعث می‌شود که کودک، خواب منقطع و ناآرامی داشته باشد.
  • در كودك و بیماری‌های جسمانی از جمله بیماری‌های تیروییدی و بعضی اختلالات خونی هم ممكن است در كودك، اختلال خواب تولید كنند.
  • کابوس دیدن، یکی دیگر از عوامل مهم بدخوابی است.. بچه‌ها در سنین سه تا شش سالگی، دچار اضطراب‌هایی می‌شوند كه مشكلات خواب را در پی دارد و معمولا برای خوابیدن، مقاومت می‌كنند.




بهترین برخورد با کودکانی که بدخواب شده‌اند، چیست؟


ریتم خواب و بیداری كودكان، گاهی، به دلایل مختلف، به‌هم می‌خورد. در این شرایط، كودك بدخلق می‌شود و دایم نق می‌زند. یكی از راه‌هایی كه می‌توان این وضع را اصلاح و خود و كودك‌تان را آسوده کنید، این است كه:


1- سعی نكنید هر ساعت از روز، او را مجبور كنید كه بخوابد.


2- در طول روز، سعی كنید با بازی كردن، او را خسته کنید.


3- تا شب صبركنید تا در وقت مناسب و پس از آن‌كه غذایش را خورد، او را به اتاقش ببرید.


4- او را در تخت خودش بخوابانید و چراغ را خاموش كنید.


5- حالا، برایش یك داستان تعریف كنید. بهتراست كه یك داستان تخیلی باشد تا توجه‌اش كاملا جلب شود.


6- از نوازش كردنش، غافل نشوید و توجه داشته باشید كه به‌خاطر بدقلقی كردنش، از كوره در نروید!

هادی بازدید : 53 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

پس از گذشت یک هفته از زمان اعلام پروژه اینترنت فوق سریع گوگل موسوم به «گوگل فایبر»، این شرکت اعلام کرد که ۴۶ محله در دو شهر کانزاس سیتی در ایالت‌های کانزاس و میسوری، آماده واجد شرایط لازم برای راه‌اندازی آزمایشی این پروژه هستند.

گوگل هفته گذشته، از راه‌اندازی شبکه اينترنت فوق سريع خود موسوم به «گوگل فایبر» خبر داد و افزود که در مرحله آزمایشی این طرح، از شهروندان شهرهای کانزاس‌سیتی در ایالات کانزاس و کانزاس سیتی در ایالت میسوری ثبت نام می‌کند و ثبت نام از متقاضیان تا نهم سپتامبر امسال ادامه خواهد داشت.

گوگل می‌گويد اين سرويس جديد اینترنت فوق سریع با سرعتی بالای يک گيگابيت در ثانيه و خدمات پخش تلويزيونی را همزمان در اختيار کاربران قرار می دهد.

به همين منظور گوگل سايتی را نيز راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند از آن طريق با پرداخت تنها «۱۰ دلار» برای دريافت خدمات گوگل پيشاپيش ثبت‌نام کنند.

پس از آنکه زمان ثبت نام در نهم سپتامبر امسال به پایان رسید، گوگل با مشخص کردن محلاتی که در آن تعداد متقاضيان به حد نصاب رسيد، نصب و راه اندازی سامانه جديد خود را در آن منطقه کليد می‌زند.

اما تنها يک هفته پس از عرضه تجاری خدمات اينترنت فوق سريع گوگل، ۴۶ محله در هر دو شهر کانزاس‌سيتی برای تبديل به «محله‌های فايبری» واجد شرايط شناخته شده‌اند.

در هفته اول ارائه اين سرویس تازه گوگل، استقبال به طور چشمگيری بالا بوده و در ايالت میسوری ۳۱ درصد (يعنی ۴۰ محله از مجموع ۱۲۸ محله فایبری) به حد نصاب دريافت خدمات گوگل فایبر رسيده‌اند.



گوگل از استقبال مردم از اين سرويس جديد ابراز رضايت کرده، اما بر اساس آنچه در وب‌سایت این طرح آمده، ارائه این خدمات از سپتامبر امسال در کانزاس‌سیتی واقع در ایالت کانزاس آغاز می‌شود و شهروندان کانزاس‌سیتی در ایالت میسوری باید تا اوائل سال ۲۰۱۳ برای دریافت ایت خدمات در منطقه خود صبور باشند.

بر اساس گزارش سی‌نت، وب‌سایتی که تحولالت مرتبط با اینترنت و تکنولوژی‌های جدید را دنبال می‌کند، يکی از سخنگويان گوگل با اشاره به استقبال کاربران از این طرح می گويد، «واقعاً نمی دانستيم بايد چه انتظاری داشته باشيم. اما به هر حال از مشاهده اين ميزان استقبال هيجان زده شده و تمام توان خود را در راستای آموزش مردم درباره فوايد استفاده از شبکه فایبر به کار بسته‌ايم.»


شرکت گوگل به منظور آموزش ساکنان محله‌های واجد شرايط «کاميون‌های فايبری» را به اين مناطق اعزام کرده و در نزدیکی شهر کانزاس در ایالت میسوری نیز محلی را موسوم به «فایبر اسپیس» راه‌اندازی کرده که شهروندان کانزاس می‌توانند در شعاع صد متری آن این سرویس اینترنت فوق سریع را امتحان کنند.

استقبال شهروندان این دو شهر آمریکا از اينترنت فوق سريع گوگل چندان هم دور از انتظار نیست چرا که در مقايسه با ديگر ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت، مشترکان گوگل به مراتب پول کمتری می‌پردازند و خدماتی با سرعتی بسيار بالاتر را دريافت می‌کنند.

با اين همه نصب و راه‌اندازی شبکه فایبر برای گوگل به هيچ وجه ارزان نيست. تحليلگران تخمين زده‌اند که حتی اگر شرکت گوگل توانايی جذب ۲۵ درصد از خانوارهای شهر کانزاس‌سيتی را نيز داشته باشد، اين شرکت خدمات اينترنت فایبر را با ضرر عرضه می‌کند.‪‬

هادی بازدید : 25 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
شاید برای شما نیز جالب باشد دانستن این موضوع که چگونه کشور ایران به شبکه اینترنت اتصال دارد و در این رابطه چه شرکت هایی مسئول انجام این اتصال ها بوده اند. شاید نیز تا کنون در دوره هایی که سرعت اینترنت در ایران کاهش یافته است شنیده اید که مثلاً کشتی با برخورد با کابل های زیر دریایی باعث این جریان شده است … . در این نوشته از تک شو به بررسی خطوط ارتباطی ایران با شبکه جهانی اینترنت می پردازیم تا از این به بعد در حین استفاده از این سرویس و یا بهتر است بگوییم شبکه بدانید که اطلاعات ارسالی و دریافتی شم
ایران چگونه به اینترنت وصل است ؟

چگونگی انتقال اطلاعات اینترنتی در جهان

جالب است بدانید که با استفاده از اتصال های ماهواره ای تنها ۱ درصد از تمام داده های اینترنتی و ارتباط های صوتی در جهان انتقال پیدا می کنند و ۹۹ درصد ترافیک این شبکه جهانی توسط کابل های زیر دریایی انتقال پیدا می کند و به همین دلیل در اکثر اوقات دلیل اصلی کاهش سرعت و پهنای باند اینترنت می تواند آسیب دیدن یکی از این کابل ها توسط یک کشتی باشد. این کابل ها توسط کمپانی های معروفی ساخته شده اند که هر کدام از آن ها پس از ساخت و ارائه آن به کشورهای استفاده کننده از آن کابل وظیفه نگهداری و تعمیر آن را نیز در صورت بروز مشکلات و حوادث بر عهده دارند پس نتیجه می گیریم که پروژه های کابل کشی در این سطح نیز هزینه های بالایی را در بر دارند.

کابل های زیر دریایی اینترنت ایران

اما اگر می خواهید بدانید که ایران از طریق چه کابل هایی به شبکه جهانی اینترنت متصل است و طول هر یک از این کابل ها چقدر است بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیندازید. توجه داشته باشید که نام کمپانی سازنده و پشتیبان هر یک از این کابل ها با رنگ نمایش داده شده آن کابل در تصویر نوشته شده است و در جلوی آن طول کابل اینترنت مورد نظر نیز به واحد کیلومتر نوشته شده است.

همانطور که می بینید نسبت به دیگر کشورهای همسایه ایران نه تنها از تعداد خطوط کمی برای اتصال به اینترنت برخوردار است بلکه از همه ی آن ها نیز تعداد اتصال های بیشتری را با این شبکه مجازی دارد که نسبت به مساحت آن و همچنین جمعیت آن این امر کاملاً طبیعی است.

آموزش دیدن کابل های موجود زیر دریایی اینترنت

اگر دوست دارید که ببینید هر یک از کابل هایی که به ایران در حقیقت اینترنت رسانی می کنند از کجا کشیده شده اند و به غیر از ایران به چه کشورهای دیگری نیز اینترنت رسانی می کنند می توانید از سایت Submarine Cable Map که توسط کمپانی PriMetrica راه اندازی شده است سر بزنید. در این سایت که با استفاده از نقشه گوگل قدرت یافته است می توانید به راحتی تمام کابل های زیر دریایی موجود در جهان را که وظیفه انتقال داده های اینترنتی را دارند را مشاده کرده و با کلیک بر روی هر یک از آن ها اطلاعات کامل تری مانند شرکت سازنده ، کشورهای متصل به این کابل ، تازیخ ساخت ، طول و … را در کادر سمت راست صفحه ببینید.

یکی دیگر از استفاده هایی که می توانید از این نقشه ببرید اگر در فکر تهیه یک سرور برای سایت خود هستید این است که نزدیک ترین سرورها را به ایران که از طریق این کابل ها به ایران متصل می شوند را انتخاب کنید تا از این طریق سرعت بارگذاری سایت خود را در مرورگر کاربران این کشور افزایش دهید. البته توجه فرمائید منظور از افزایش سرعت تنها چند صدم ثانیه است که می تواند برای سایت های پر بازدید خیلی مهم باشد

هادی بازدید : 37 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
ایتنا - ارتش آمریکا قراردادی به ارزش بیش از 21 میلیون دلار برای بالا بردن سطح امنیت آندروید منعقد کرده است.
آندروید به میدان جنگ می‌رود


دارپا (DARPA)، واحد تحقیقات نظامی وزارت دفاع آمریکا، قصد دارد دستگاه‌های آندرویدی را به میدان جنگ‌های واقعی بفرستد.

این مرکز تحقیقاتی در اندیشه گردآوری برنامه‌نویسان برای نوشتن برنامه‌های ویژه دستگاه‌های مبتنی بر آندروید است که بتواند نظامیان را در جنگ یاری دهد.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وی‌تری، بر این اساس، دارپا قراردادی با شرکت امنیتی Invincea منعقد کرده که طی آن قرار است این شرکت به تعمیق امنیت آندروید بر طبق نیازهای ارتش بپردازد.

ارزش این قرارداد ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.

این مبلغ طی چند سال آینده به Invincea پرداخت می‌شود.

با گسترش تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در دست سربازان، این دستگاه‌ها باید بسیار مطمئن و ایمن بوده و بتوانند در برابر خرابکاری‌های احتمالی دشمن که می‌کوشد با ترفندهای سایبری، داده‌های ارزشمند نظامی و لجستیکی را شکار کند، به خوبی مقابله نماید.

Invincea تا کنون نرم‌افزارهایی برای ایمن‌سازی تجهیزات آندرویدی که نظامیان در افغانستان به کار می‌برند، تهیه و ارائه کرده است.

به گفته آنوپ گاش (Anup Ghosh) مدیر اجرایی Invincea، چنین سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط دارپا و ارتش ایالات متحده صورت می‌گیرد، از نیاز مبرم به ایمن‌سازی دستگاه‌های موبایلی حکایت دارد
هادی بازدید : 44 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

بعد از گلکسی نوت ۲ و دوربین گلکسی، شعبده‌بازی سامسونگ در نمایشگاه IFA برلین ادامه یافت و این بار سامسونگ با معرفی محصولات ویندوز ۸ به راستی همه را متوجه خود کرد.

نخست نوبت تبلت هیبریدی یا تبلت-پی‌سی ویندوزی سامسونگ بود: این تبلت ATIV نام دارد که ظاهرا باید به صورت اَتیو آن را تلفظ کرد.

در ابتدای نمایش این محصول، با جدا کردن نمایشگر از کیبورد، سامسونگ خواست روی این ویژگی مانور بدهد، البته پیداست که این ویژگی تازگی ندارد و آسوس قبل از سامسونگ دست به این ابتکار زده است.

اتیو، از وافای و پروتکل‌های ارتباطی ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند و مثل گلکسی نوت، قلمی برای پیشبینی شده است که که ۱۰۲۴ سطح فشار را تمیز می‌دهد.

نمایشگر اتیو دو مدل دارد، مدل اسمارت و مدل پرو.

مدل اسمارت، ۱۱٫۶ اینج است، دو گیگ رم دارد، ۷۵۰ گرم وزن دارد و باطری آن ۱۴ ساعت می‌تواند نیروی لازم را فراهم کند. پردازشگر این مدل اتم است و ظاهرا در تست‌های اولیه که توسط کارشناسان سایت slashgear صورت گرفته است، مقداری تأخیر در اجرای اپ‌ها در این مدل محسوس بوده است که معلوم نیست به خاطر پردازشگر ضعیف آن بوده است یا مشکل نرم‌افزاری و به خاطر استفاده از نسخه‌های پیش از نسخه‌ نهایی ویندوز. همچنین به نظر می‌رسد که کیبورد سامسونگ به پای کیبورد سرفیس مایکروسافت برسد.

حتی با در نظر گرفتن، کیبورد هم ضخامت این تبلت بسیار کم است: فقط ۱۹٫۹ میلیمتر. قیمت این مدل با کیبورد ۷۴۹ دلار و بدون آن ۶۴۹ دلار در بازار آمریکا خواهد بود. د

اما درست به مانند سرفیس مایکروسافت، اتیو هم یک مدل Pro دارد. مدل Pro پردازنده Core i5 دارد، ۴ گیگ رم دارد و این یکی ۸ ساعت می‌تواند شارژ نگه دارد. هارد این مدل ۲۵۶ گیگ است که دو برابر مدل اسمارت است. این مدل ۸۸۴ گرم وزن دارد.


اما محصول بعدی سامسونگ یک تبلت ویندوزی به نام تبلت ATIV بود.

این تبات ۸٫۹ اینچی است و ۵۷۰ گرم وزن دارد، این مدل USB‌ و خروجی HDMI‌ هم دارد.


اما سامسونگ در ادامه با معرفی اولین گوشی ویندوز ۸، قبل از نوکیا همه را غافلگیر کرد، گوشی‌ سامسونگ ATIV S نام دارد.

مشخصات این گوشی:
- صفحه نمایش ۴٫۸ اینچی با فناوری HD Super AMOLED
-8.7 میلیمتر ضخامت و طولو عرض ۱۳۲٫۷ در ۷۰٫۵
- دوربین ۸ مگاپیکسلی
- ATIV S، از پردازنده دو هسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی که احتمالا پردازنده S4 شرکت Qualcomm خواهد بود،‌ استفاده می‌کند.


 

هادی بازدید : 24 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
Star Wars 1313

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از جام جم، گرافیک بازی‌ ها از زمانی که تنها هشت بیتی بود، بسیار پیشرفت کرده و امروزه پردازش چندضلعی‌ها و شیدرها را بسادگی انجام می‌دهد. با وجود این تا رسیدن به مرحله فوتورئالیسم فاصله زیادی دارد. توسعه‌دهندگان بازی Star Wars 1313 معتقدند طی دهه آینده بازی‌ها آنقدر طبیعی می‌شود که تشخیص‌ شان از واقعیت به سختی امکان‌پذیر خواهد بود.

این ادعا را کیم لیبرری، ناظر جلوه‌های ویژه موسسه Industrial Light and Magic بیان کرده است. این شرکت برای فیلم Star Wars: A new hope توسط جورج لوکاس تاسیس شد و در طرح استاروارز ۱۳۱۳ با LucasArts همکاری می‌کند.

به گفته لیبرری، امروزه با وجود سخت‌افزارهایی که از گرافیک پیشرفته برخوردار است، براحتی نمی‌توان تشخیص داد یک انیمیشن به‌صورت لحظه‌ای در حال رندر شدن است یا قبلا رندر شده و مثلا در یک فیلم انیمیشن به‌کار رفته است.

امروزه روند رندرهای در لحظه به فیلم‌های انیمیشن هفت یا هشت سال پیش رسیده است و تا ده سال بعد، دیگر تشخیص آن از واقعیت ممکن نخواهد بود. در نمایشگاه E3 امسال‌ بازی‌هایی که با نسل بعدی گرافیک کار می‌کند، نمایی از آینده را نشان داد. بازی‌هایی چون Watch Dogs، The Last of Us و Beyond: Two Souls مرزهای گرافیک‌های فوتورئالستیک را گسترش داده ‌است.

هادی بازدید : 34 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
رادار وای-فای

به گزارش سرویس سخت افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، محققان انگلیسی دستگاه راداری در ابعاد یک چمدان طراحی کرده اند که بر اساس فرکانس های سیگنال وای فای قادر به تشخیص حرکات انسان در پشت یک دیوار ضخیم است.

حرکات انسان با سیگنال های وای فای تداخل پیدا می کنند و «سیستم رادار منفعل» از این عملکرد برای تشخیص سرعت، موقعیت و جهت یک فرد از پشت دیوار با دقت بسیار زیاد استفاده می کند.

بر این اساس هرچه فاصله فرد به منبع وای فای نزدیکتر باشد، سیگنال ها نیز قوی تر می شوند و فاصله گرفتن فرد از منبع منجر به افت سیگنال خواهد شد.

در این حالت اگر فرد به حالت سکون در یک موقعیت قرار بگیرد، برای سیستم نامرئی محسوب می شود، چراکه رادار از اندازه گیری قدرت وای فای و تغییرات فرکانس برای موقعیت یابی استفاده می کند.

از جمله کاربردهای این فناوری افزایش سطح نظارت و محافظت از کودکان و ردیابی گروگان ها عنوان شده است، اما سیستم راداری وای فای در حوزه نظامی و امنیتی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

هادی بازدید : 49 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

اداره مهندسی و تکنولوژی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا اعلام کرد به زودی امکان دسترسی به شبکه اینترنت از طریق پریزهای برق منازل فراهم خواهد شد. به گزارش خبرگزاری آسوشییتدپرس، مقامات فدرال ایالات متحده چند روز قبل در کمال حیرت و ناباوری شنوندگان اعلام کردند همان کابل های برقی که جریان الکتریسیته را به تلویزیون شما می رساند، ممکن است مسیر جدید ورود خدمات اینترنت با سرعت بالا به درون منازل باشد. آنها تصریح کردند فن آوری های جدید به دنبال جانشین مناسبی برای کابل های تلفن هستند تا بتوانند با سرعت بیشتر مقادیر عظیمی از اطلاعات و سیگنال های ویدئویی را انتقال دهند و این امر احتمالاً از طریق کابل های برق میسر خواهد شد. توماس در تشریح این دستاورد تازه اعلام کرد دسترسی به شبکه اینترنت از طریق کابل های برق مشابه مودم ها و خطوط تلفن دیجیتالی یا DSL خواهد بود و این تکنولوژی تازه به شدت گرفتن رقابت ها و کاهش قیمت خواهد انجامید. با این حال انتقال داده های اینترنت از طریق کابل برق ممکن است سیگنال هایی را درون و بیرون منازل منتشر کندکه موجب تداخل الکتریکی‌ شود و این‌ موضوع باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. به عنوان مثال باید مطمئن شد که این وضعیت مشکلی را برای تلویزیون ایجاد نکند. کارشناسان نیز می گویند اگر چه کمی عجیب به نظر می رسد، اما این تکنیک برای ارسال اطلاعات اینترنتی با سرعت بالا از طریق کابل های با ولتاژ بالا طراحی شده و در صورت عملی شدن، اطلاعات و دیتاهای اینترنت مستقیماً از طریق کابل های موجود تا پریز منازل پیش خواهد رفت و کافی است تا از طریق پریز داخل یا بیرون خانه اقدام به دریافت این اطلاعات نمود. این تکنولوژی فواید بالقوه دیگری نظیر کنترل عمومی خطوط برق، کنترل اقدامات تروریستی و فجایع طبیعی در منازل نیز به دنبال خواهد داشت.

هادی بازدید : 40 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

اگر مدتی (هرچند کوتاه) است که از اینترنت استفاده می کنید و به خصوص اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید و معمولا در محل کار به رایانه و اینترنت دسترسی دارید، احتمالا بارها کلمه فایروال (firewall، دیواره آتش) به گوش تان خورده است. به عنوان مثال، اغلب هنگام گفتگو با همکاران تان در شرکت چیزهایی مشابه این جمله را شنیده اید:«من نمی توانم به این سایت وارد شوم چرا که از طریق فایروال اجازه دسترسی به آن را به کاربران شبکه نمی دهند» و از این بحثها.

اگر شما از اینترنت پر سرعت در منزل خود استفاده می کنید (ADSL)، ممکن است در مورد فایروال برای شبکه خانگی خود نیز چیزهایی شنیده باشید. این طور به نظر می رسد که یک شبکه خانگی کوچک با مسایل امنیتی مشابهی با شبکه های شرکت های بزرگ درگیر است. شما می توانید برای محافظت از شبکه خانگی خود و خانواده در مقابل وب سایت های مخرب یا نفوذ بالقوه هکرها از فایروال استفاده کنید.

در واقع ، فایروال مانعی برای جلوگیری از نفوذ نیروهای مخرب به دارایی های مجازی شما است. به همین دلیل است که به آن فایروال (دیواره آتش) نام داده اند. کار آن شبیه به دیوار فیزیکی است که از گسترش آتش از یک منطقه به منطقه دیگر جلوگیری می کند. در ادامه درباره فایروال ها چیزهای بیشتر یاد می گیرید، اینکه آنها چگونه کار می کنند و از چه نوع تهدیداتی می توانند شما را محافظت کنند.

1-ابزار فایروال چه می کند؟

به زبان ساده فایروال یک برنامه نرم افزاری یا وسیله سخت افزاری است برای نظارت بر اطلاعاتی که از طریق اتصال به اینترنت بین شبکه خصوصی و یا سیستم کامپیوتر شما و جهان خارج رد و بدل می شود. اگر بسته ورودی اطلاعات از طریق فیلترهای اعمالی مورد سوء ظن قرار بگیرد، به آن اجازه ورود داده نمی شود.....................

هادی بازدید : 23 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
 

بیش از نیمی از نرم افزارهای آی فون و اندرویید اطلاعات را بدون اطلاع و اجازه کاربر برای شرکای تبلیغاتی ارسال می کنند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، 101 نرم افزاری که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد مورد آزمایش قرار گرفت که براساس آن مشخص شد 56 نرم افزار، مشخصات کاربر را برای شرکت های دیگر بدون موافقت و اجازه وی ارسال می کنند، 47 نرم افزار موقعیت مکانی کاربر را و پنج درصد سن، جنسیت و دیگر اطلاعات شخصی را برای افراد بیگانه ارسال می کنند.
اگرچه اغلب رایانه ها توانایی بلوکه کردن استفاده مرورگر وب را دارند اما ظاهرا کاربران امکان بلوکه کردن دسترسی به اطلاعات شخصی شان را ندارند.
بر اساس این گزارش، آی فون اپل امکان بلوکه کردن اطلاعات مکانی را دارد اما نمی تواند اطلاعات دیگر را بلوکه کند.
بنابر اعلام وال استریت ژورنال، در میان نرم افزارهای مورد آزمایش، نرم افزارهای آی فون نسبت به نرم افزارهای ارایه شده برای گوشی های مبتنی بر اندرویید گوگل حجم بیشتری از اطلاعات را برای شرکت های دیگر ارسال می کنند.

هادی بازدید : 38 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
اینترنت - نقش اینترنت در دگرگونی اطلاع‌رسانی و ارتباطات اجتماعی، آن را به سلاح امیدبخش جهانی تبدیل کرده و از این‌رو برخی فعالان دنیای ارتباطات خواستار نامزدی اینترنت برای دریافت جایزه نوبل صلح  شده‌اند.

دویچه‌وله گزارش داد:

مجله آمریکایی "ویرد" که مجله تخصصی تازه‌های تکنولوژی است؛ در آخرین شماره نسخه ایتالیایی خود ،‎ اینترنت را سلاح امیدبخش جهانی برای گسترش دمکراسی و صلح نامیده است. ریکاردو لونا مدیر هیئت تحریریه Wired می‌نویسد: «اینترنت را می‌توان نخستین سلاح جمعی نامید که از آن می‌توانیم برای نابودی نفرت و اختلافات استفاده کنیم و راه برقراری صلح و دمکراسی را هموار سازیم.»

هادی بازدید : 30 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
پني‌سيلين‌ وي (V) يك‌ آنتي‌بيوتيك‌ رايج‌ است‌. اين‌ دارو براي‌ درمان‌ انواع‌ گوناگوني‌ از بيماري‌هاي‌ عفوني‌ مثل‌، عفونت‌هاي‌ بافت‌ نرم‌ و تنفسي‌ ناشي‌ از باكتري‌ها مصرف‌ مي‌شود. همچنين‌ اين‌ دارو مي‌تواند از تب‌ روماتيسمي‌ جلوگيري‌ كند.
چگونگي‌ مصرف‌
پني‌سيلين‌ وي‌ (V) را مي‌توان‌ با يا بدون‌ غذا مصرف‌ كرد. بهتر است‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) در طي‌ شبانه‌روز در نوبت‌هايي‌ با فواصل‌ يكسان‌ مصرف‌ شود تا سطح‌ آن‌ در خون‌ ثابت‌ باقي‌ بماند. مثلاً، اگر لازم‌ است‌ روزي‌ 4 نوبت‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) مصرف‌ كنيد، هر 6 ساعت‌ (مثلاً 12 ظهر، 6 عصر، 12 شب‌ و 6 صبح‌). اگر اين‌ زمانبندي‌ با برنامه‌ كاري‌ يا خواب‌ شما تداخل‌ دارد، براي‌ تعيين‌ يك‌ برنامه‌ دارويي‌ مناسب‌تر از پزشكتان‌ كمك‌ بخواهيد. مهم‌ است‌ كه‌ دارو سر وقت‌ و به‌ طور كامل‌ مصرف‌ شود، حتي‌ اگر احساس‌ بهبودي‌ داريد. اگر پيش‌ از اتمام‌ دارو، مصرفش‌ را قطع‌ كنيد، علايم‌تان‌ ممكن‌ است‌ مجدداً عود كنند. اگر يك‌ نوبت‌ را فراموش‌ كرديد، به‌ مجردي‌ كه‌ به‌ ياد آورديد. مصرفش‌ كنيد. البته‌، اگر تقريباً موقع‌ نوبت‌ بعدي‌ رسيده‌ است‌، نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها كرده‌، به‌ برنامه‌ دارويي‌ معمولتان‌ بازگرديد. مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.
هشدارها و عوارض‌ جانبي‌
در صورت‌ بروز هر يك‌ از علايم‌ زير بلافاصله‌ با پزشكتان‌ تماس‌ بگيريد: كبودي‌ يا خونريزي‌ غير عادي‌، اسهال‌ شديد يا اسهال‌ خفيف‌ و مداوم‌، افزايش‌ تب‌، دل‌ پيچه‌، بثورات‌ جلدي‌، سردرد، تهوع‌ و استفراغ‌، گلودرد يا سوزش‌ زبان‌، خارش‌ يا ترشح‌ واژن‌، يا پلاك‌هاي‌ سفيد در دهان‌ يا روي‌ زبان‌. يك‌ پاسخ‌ حساسيتي‌ نادر به‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) آنافيلاكسي‌ است‌، كه‌ نياز به‌ توجه‌ و مراقبت‌ فوري‌ پزشكي‌ دارد. از آنجائيكه‌ آنافيلاكسي‌ به‌ سرعت‌ پيشرفت‌ مي‌كند، در صورت‌ بروز تورم‌ لب‌ها و اطراف‌ چشم‌ها؛ بثورات‌ جلدي‌، يا تورم‌هاي‌ پوستي‌؛ تب‌؛ غش‌ ناگهاني‌؛ ضربان‌ قلب‌ تند؛ يا خس‌خس‌ سينه‌ يا مشكل‌ در تنفس‌، مصرف‌ دارو را متوقف‌ ساخته‌، با يك‌ مركز خدمات‌ اورژانس‌ پزشكي‌ تماس‌ بگيريد.
موارد احتياط‌
در صورت‌ وجود هريك‌ از موارد زير پيش‌ از مصرف‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) ، پزشكتان‌ را مطلع‌ سازيد:
حساسيت‌ به‌ هر نوع‌ ماده‌ غذايي‌، نگهدارنده‌ها، رنگ‌هاي‌ خوراكي‌، يا داروهاي‌ ديگر، به‌ ويژه‌ آنتي‌بيوتيك‌ها (پني‌سلين‌ها، سفالوسپورين‌ها)
بارداري‌ يا شيردهي‌
مصرف‌ داروهاي‌ ديگر، به‌ ويژه‌ داروهاي‌ ضدالتهابي‌ استروئيدي‌ (مثل‌ ايبوپروفن‌، آسپيرين‌)، داروهاي‌ ضد انعقاد (رقيق‌كننده‌هاي‌ خون‌ نظير وارفارين‌)، متوتركسات‌، داروهاي‌ نقرس‌ (پروبنسيد)، قرص‌هاي‌ ضد بارداري‌ حاوي‌ استروژن‌ (پني‌سيلين‌ وي‌ (V) ممكن‌ است‌ اثر اين‌ قرص‌ها را كاهش‌ دهد).
هنگام‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) توصيه‌ مي‌شود
حتي‌ در صورت‌ احساس‌ بهبودي‌ دارو را تا آخر مصرف‌ كنيد تا عفونت‌ بدنتان‌ درمان‌ شده‌، از عود بيماري‌ جلوگيري‌ شود.
پس‌ از اتمام‌ دوره‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) حداقل‌ تا يك‌ دوره‌ ماهانه‌ كامل‌ از يك‌ وسيله‌ جلوگيري‌ اضافي‌ نظير كاندوم‌ يا ژل‌هاي‌ اسپرم‌كش‌ نيز استفاده‌ كنيد.
براي‌ كمك‌ به‌ جلوگيري‌ از اسهال‌ به‌ دنبال‌ مصرف‌ اين‌ دارو، ماست‌ بخوريد.
پني‌سيلين‌ وي‌ (V) را دور از دسترس‌ كودكان‌، و دور از گرما، نور مستقيم‌ و حرارت‌ مرطوب‌ نگهداري‌ كنيد (در اين‌ شرايط‌ پني‌سيلين‌ وي (V) فاسد مي‌شود). سوسپانسيون‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) را پس‌ از آماده‌ كردن‌، در يخچال‌ نگهداري‌ كنيد؛ و قبل‌ از مصرف‌ آن‌ شيشه‌ دارو را به‌ خوبي‌ تكان‌ دهيد.
از قطره‌چكان‌ يا پيمانه‌ داخل‌ جعبه‌ دارو براي‌ اندازه‌گيري‌ مقدار دارو استفاده‌ كنيد.
اگر ظرف‌ 3 روز استفاده‌ از اين‌ دارو احساس‌ بهبود نداشتيد، با پزشكتان‌ مشورت‌ كنيد.
هنگام‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌ وي (V) نبايد
از اين‌ دارو به‌ ديگران‌ بدهيد؛ آنها ممكن‌ است‌ نسبت‌ به‌ اين‌ دارو واكنش‌ حساسيتي‌ نشان‌ دهند.
دارو را پس‌ از تاريخ‌ مصرفش‌ استفاده‌ كنيد.
پيش‌ از اتمام‌ دارو، مصرفش‌ را قطع‌ كنيد؛ مگر به‌ دستور پزشكتان‌.

هادی بازدید : 28 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
پني‌سيلين‌ جي‌ (G) يك‌ آنتي‌بيوتيك‌ رايج‌ است‌. اين‌ دارو براي‌ درمان‌ انواع‌ گوناگوني‌ از بيماري‌هاي‌ عفوني‌ مثل‌، عفونت‌هاي‌ بافت‌ نرم‌ و تنفسي‌ ناشي‌ از باكتري‌ها مصرف‌ مي‌شود. همچنين‌ اين‌ دارو مي‌تواند از تب‌ روماتيسمي‌ جلوگيري‌ كند.
چگونگي‌ مصرف‌
پني‌سيلين‌ جي‌ (G) بايد با شكم‌ خالي‌، يك‌ ساعت‌ قبل‌ يا دو ساعت‌ پس‌ از غذا، خورده‌ شود تا بهتر جذب‌ شود. نوشابه‌هاي‌ گازدار يا اسيدي‌ (مثل‌ آب‌ پرتقال‌) جذب‌ اين‌ آنتي‌بيوتيك‌ را كاهش‌ مي‌دهند. بهتر است‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) در طي‌ شبانه‌روز در نوبت‌هايي‌ با فواصل‌ يكسان‌ مصرف‌ شود تا سطح‌ آن‌ در خون‌ ثابت‌ باقي‌ بماند. مثلاً، اگر لازم‌ است‌ روزي‌ 4 نوبت‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) مصرف‌ كنيد، هر 6 ساعت‌ (مثلاً 12 ظهر، 6 عصر، 12 شب‌ و 6 صبح‌). اگر اين‌ با برنامه‌ كاري‌ يا خواب‌ شما تداخل‌ دارد، براي‌ تعيين‌ يك‌ برنامه‌ دارويي‌ مناسب‌تر از پزشكتان‌ كمك‌ بخواهيد. مهم‌ است‌ كه‌ دارو سر وقت‌ و به‌ طور كامل‌ مصرف‌ شود، حتي‌ اگر احساس‌ بهبودي‌ داريد. اگر پيش‌ از اتمام‌ دارو، مصرفش‌ را قطع‌ كنيد، علايم‌تان‌ ممكن‌ است‌ مجدداً عود كنند. اگر يك‌ نوبت‌ را فراموش‌ كرديد، به‌ مجردي‌ كه‌ به‌ ياد آورديد. مصرفش‌ كنيد. البته‌، اگر تقريباً موقع‌ نوبت‌ بعدي‌ رسيده‌ است‌، نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها كرده‌، به‌ برنامه‌ دارويي‌ معمولتان‌ بازگرديد. مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.
هشدارها و عوارض‌ جانبي‌
در صورت‌ بروز هر يك‌ از علايم‌ زير بلافاصله‌ با پزشكتان‌ تماس‌ بگيريد: كبودي‌ يا خونريزي‌ غير عادي‌، اسهال‌ شديد يا اسهال‌ خفيف‌ و مداوم‌، افزايش‌ تب‌، دل‌ پيچه‌، بثورات‌ جلدي‌، سردرد، تهوع‌ و استفراغ‌، گلودرد يا سوزش‌ زبان‌، خارش‌ يا ترشح‌ واژن‌، يا پلاك‌هاي‌ سفيد در دهان‌ يا روي‌ زبان‌. يك‌ پاسخ‌ حساسيتي‌ نادر به‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) آنافيلاكسي‌ است‌، كه‌ نياز به‌ توجه‌ و مراقبت‌ فوري‌ پزشكي‌ دارد. از آنجا كه‌ آنافيلاكسي‌ به‌ سرعت‌ پيشرفت‌ مي‌كند، در صورت‌ بروز تورم‌ لب‌ها و اطراف‌ چشم‌ها؛ بثورات‌ جلدي‌، يا تورم‌هاي‌ پوستي‌؛ تب‌؛ غش‌ ناگهاني‌؛ ضربان‌ قلب‌ تند؛ يا خس‌خس‌ سينه‌ يا مشكل‌ در تنفس‌، مصرف‌ دارو را متوقف‌ ساخته‌، با يك‌ مركز خدمات‌ اورژانس‌ پزشكي‌ تماس‌ بگيريد.
موارد احتياط‌
در صورت‌ وجود هريك‌ از موارد زير پيش‌ از مصرف‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) ، پزشكتان‌ را مطلع‌ سازيد: در صورت‌ وجود هر يك‌ از موارد زير پيش‌ از مصرف‌ پني‌سيلين‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) پزشكتان‌ را مطلع‌ سازيد:
حساسيت‌ به‌ هر نوع‌ ماده‌ غذايي‌، نگهدارنده‌ها، رنگ‌هاي‌ خوراكي‌، يا داروهاي‌ ديگر، به‌ ويژه‌ آنتي‌بيوتيك‌ها (پني‌سلين‌ها، سفالوسپورين‌ها)
بارداري‌ يا شيردهي‌
مصرف‌ داروهاي‌ ديگر، به‌ ويژه‌ داروهاي‌ ضدالتهابي‌ استروئيدي‌ (مثل‌ ايبوپروفن‌، آسپيرين‌)، داروهاي‌ ضد انعقاد (رقيق‌كننده‌هاي‌ خون‌ نظير وارفارين‌)، متوتركسات‌، داروهاي‌ نقرس‌ (پروبنسيد)، داروهاي‌ كاهنده‌ كلسترول‌ خون‌ (كلستيرامين‌، كلستيپول‌)، و آنتي‌بيوتيك‌هاي‌ ديگر (آمينوگليكوزيدها، اريترومايسين‌، تتراسايكلين‌ها)
هنگام‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌جي (G) توصيه‌ مي‌شود
حتي‌ در صورت‌ احساس‌ بهبودي‌ دارو را تا آخر مصرف‌ كنيد تا عفونت‌ بدنتان‌ درمان‌ شده‌، از عود بيماري‌ جلوگيري‌ شود.
اگر كلستيرامين‌ يا كلسيتپول‌ مصرف‌ مي‌كنيد پني‌سيلين‌ جي (G) را يك‌ ساعت‌ قبل‌ يا دو ساعت‌ پس‌ از مصرف‌ آنها بخوريد (اين‌ دو دارو از داروهاي‌ كاهنده‌ كلسترول‌ خون‌ هستند).
براي‌ كمك‌ به‌ جلوگيري‌ از اسهال‌ به‌ دنبال‌ مصرف‌ اين‌ دارو، ماست‌ بخوريد.
پني‌سيلين‌ جي‌ (G) را دور از دسترس‌ كودكان‌، و دور از گرما، نور مستقيم‌ و حرارت‌ مرطوب‌ نگهداري‌ كنيد (در اين‌ شرايط‌ پني‌سيلين‌ جي (G) فاسد مي‌شود). سوسپانسيون‌ پني‌سيلين‌ جي (G) را پس‌ از آماده‌ كردن‌، در يخچال‌ نگهداري‌ كنيد؛ و قبل‌ از مصرف‌ آن‌ شيشه‌ دارو را به‌ خوبي‌ تكان‌ دهيد.
از قطره‌چكان‌ يا پيمانه‌ داخل‌ جعبه‌ دارو براي‌ اندازه‌گيري‌ مقدار دارو استفاده‌ كنيد.
اگر ظرف‌ 3 روز استفاده‌ از اين‌ دارو احساس‌ بهبود نداشتيد، با پزشكتان‌ مشورت‌ كنيد.
هنگام‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) نبايد
از اين‌ دارو به‌ ديگران‌ بدهيد؛ آنها ممكن‌ است‌ نسبت‌ به‌ اين‌ دارو واكنش‌ حساسيتي‌ نشان‌ دهند.
دارو را پس‌ از تاريخ‌ مصرفش‌ استفاده‌ كنيد.
پيش‌ از اتمام‌ دارو، مصرفش‌ را قطع‌ كنيد؛ مگر به‌ دستور پزشكتان‌
هادی بازدید : 28 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
لورازپام‌ براي‌ كاهش‌ علايم‌ اضطراب‌، اختلالات‌ خواب‌ و اختلالات‌ ترس‌ تجويز مي‌شود؛ از اين‌ دارو همچنين‌ به‌ عنوان‌ يك‌ شل‌كننده‌ عضلاني‌ استفاده‌ مي‌شود. لورازپام‌ يك‌ داروي‌ بنزوديازپين‌ است‌.
چگونگي‌ مصرف‌
لورازپام‌ با مقادير متفاوت‌ براي‌ افراد متفاوت‌ با مشكلات‌ متفاوت‌ تجويز مي‌شود. هيچ‌گاه‌ بيشتر يا كمتر از مقدارتجويز شده‌ مصرف‌ نكنيد. از دستورات‌ پزشكتان‌ به‌ دقت‌ پيروري‌ كنيد، شكل‌ مايع‌ اين‌ دارو را مي‌توانيد با غذاهاي‌ نيمه‌ جامد يا مايعات‌ مخلوط‌ كنيد. نگذاريد شكل‌ مايع‌ آن‌ يخ‌ بزند. قرص‌هاي‌ زير زباني‌ لورازپام‌ را نبايد جويد يا درسته‌ بلعيد، بلكه‌ بايد حداقل‌ 2 دقيقه‌ زير زبان‌ نگاه‌ داشت‌ تا بهتر جذب‌ شود. اگر يك‌ نوبت‌ مصرف‌ دارو را فراموش‌ كرديد، به‌ مجرديكه‌ آن‌ را به‌ ياد آوريد مصرفش‌ كنيد، مگر اين‌ كه‌ بيشتر از يك‌ ساعت‌ از آن‌ گذشت‌ باشد. در اين‌ صورت‌ نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها كرده‌ به‌ برنامه‌ دارويي‌ معمولتان‌ باز گرديد. مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.
هشدارها و عوارض‌ جانبي‌
در صورت‌ بروز هر يك‌ از علايم‌ نادر ولي‌ جدي‌ زير مصرف‌ لورازپام‌ را قطع‌ كرده‌ با پزشكتان‌ تماس‌ بگيريد: گيجي‌، افت‌ قواي‌ ذهني‌؛ خواب‌آلودگي‌ شديد، تكلم‌ نامفهوم‌؛ ضربان‌ قلب‌ كند؛ تنگي‌ نفس‌؛ عدم‌ تعادل‌؛ بثورات‌ جلدي‌؛ گلو درد؛ تب‌؛ لرز؛ كبودي‌ يا خونريزي‌ غيرعادي‌؛ زخم‌هاي‌ دهاني‌؛ زردي‌ پوست‌ يا چشم‌ها؛ از دست‌ رفتن‌ حافظه‌ (فراموشي‌)؛ بي‌خوابي‌؛ تشويش‌؛ تحريك‌پذيري‌. لورازپام‌ مي‌تواند اعتيادآور باشد، و در صورت‌ قطعه‌ ناگهاني‌ آن‌ ممكن‌ است‌ علايم‌ ترك‌ دارو رخ‌ دهد؛ اين‌ علايم‌ عبارتند از: گيجي‌، افت‌ قواي‌ ذهني‌، دل‌ پيچه‌، افزايش‌ تعريق‌، تهوع‌، استفراغ‌، حساسيت‌ به‌ نور يا صدا، احساس‌ گزگز يا سوزن‌ سوزن‌ شدن‌. براي‌ قطع‌ مصرف‌ لورازپام‌ با پزشكتان‌ مشورت‌ كنيد تا اين‌ كار تدريجي‌ انجام‌ شود. علايم‌ زير ممكن‌ است‌ مشاهده‌ شوند، ولي‌ فقط‌ در صورتي‌ كه‌ مشكل‌ساز شدند نياز است‌ با پزشك‌ در ميان‌ گذاشته‌ شوند: سرگيجه‌، خواب‌آلودگي‌، خشكي‌ دهان‌، سردرد، تهوع‌، يبوست‌، اسهال‌، ضربان‌ قلب‌ تند يا شديد، لرزش‌ بدن‌
موارد احتياط‌
در صورت‌ وجود هريك‌ از موارد زير پيش‌ از مصرف‌ لورازپام‌، پزشكتان‌ را مطلع‌ سازيد:
حساسيت‌ به‌ لورازپام‌، ديگر بنزوديازپين‌ها (مثل‌ ديازپام‌ يا اكسازپام‌)، هر نوع‌ ماده‌ غذايي‌، رنگ‌هاي‌ خوراكي‌، يا نگهدارنده‌ها
بارداري‌ يا شيردهي‌
مصرف‌ داروهاي‌ ديگر، به‌ويژه‌ الكل‌، آرامبخش‌ها، داروهاي‌ ضد افسردگي‌، يا داروهاي‌ ضد تشنج‌
ابتلا به يا سابقه‌ گلوكوم‌ (افزايش‌ فشار داخل‌ چشم‌)، مياستني‌ گراويس‌، بيماري‌ انسدادي‌ مزمن‌ تنفسي‌، يا آمفيزم‌
هنگام‌ مصرف‌ لورازپام‌ توصيه‌ مي‌شود
به‌طور منظم‌ به‌ پزشكتان‌ مراجعه‌ كنيد تا بهبودتان‌ را زير نظر داشته‌ باشد.
تا مشخص‌ شدن‌ پاسخ‌ بدنتان‌ به‌ دارو هنگام‌ رانندگي‌ يا كار با ابزار خطرناك‌ احتياط‌ كنيد. لورازپام‌ در برخي‌ افراد موجب‌
خواب‌آلودگي‌ و افت‌ سطح‌ هوشياري‌ مي‌شود.
اگر به‌ مصرف‌ بيش‌ از حد دارو و مسموميت‌ با آن‌ شك‌ كرديد بلافاصله‌ درخواست‌ كمك‌ پزشك‌ كنيد.
در صورت‌ بروز افكار يا احساسات‌ عجيب‌ با پزشكتان‌ مشورت‌ كنيد.
يك‌ برگه‌ شناسايي‌ پزشكي‌ همراه‌ داشته‌ باشيد كه‌ نشان‌ دهد لورازپام‌ مصرف‌ مي‌كنيد.
لورازپام‌ را دور از دسترس‌ كودكان‌، و دور از گرما، نور مستقيم‌، و حرارت‌ مرطوب‌ نگهداري‌ كنيد (در اين‌ شرايط‌ لورازپام‌ فاسد مي‌شود).
لورازپام‌ تاريخ‌ مصرف‌ گذشته‌ را دور از دسترس‌ كودكان‌ از توالت‌ دور بريزيد.
هنگام‌ مصرف‌ لورازپام‌ نبايد
مشروبات‌ الكلي‌ بنوشيد.
داروهاي‌ آرامبخش‌ ديگري‌ مصرف‌ كنيد.
به‌ عنوان‌ قرص‌ خواب‌ از لورازپام‌ استفاده‌ كنيد، مگر اين‌ كه‌ برنامه‌ شما اجازه‌ دهد 7 تا 8 ساعت‌ خواب‌ داشته‌ باشيد؛ در غير اين‌ صورت‌ تا از بين‌ رفتن‌ اثر دارو خواب‌ آلوده‌ بوده‌، دچار فراموشي‌ خواهيد شد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورداین وب سایت ؟
    به کدام بخش وب سایت علاقه مندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 364
  • بازدید کلی : 7,630
  • کدهای اختصاصی
    http://hsa3.rozblog.com/Contact: [-Contact_Site-]
    ایمیل خصوصی : [-Contact_Email-]
    نام : [-Contact_Name-]
    موضوع : [-Contact_SubJect-]
    پیام : [-Contact_Message-]
    شکلک : [-Contact_Smile-]
    [-Contact_Captcha_Img-]
    کد امنیتی : [-Contact_Captcha-]
    [-Contact_Button-]