loading...
علمی تفریحی سرگرمی اینترنتی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سلام 0 78 hadi
هادی بازدید : 24 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)
استفاده از ويروس تبخال براي درمان سرطان

محققان انگليسي موفق شده‌اند به کمک ويروس اصلاح شده ژنتيکي ويروس تبخال بيماران مبتلا به سرطان سر و گردن، دهان، زبان و حلق را درمان کنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه تاکنون محققان از اين روش به همراه شيمي‌درماني يا راديوتراپي کمک مي‌گرفتند اما هم اکنون موفق به استفاده تکي از اين روش درماني شده‌اند. خستگي مفرط و تب از جمله عوارض راديوتراپي و شيمي‌درماني بود اما خوشبختانه روش جديد عوارض در پي ندارد و در ضمن فرد تحت درمان به ويروس تبخال نيز آلوده نمي‌شود. در واقع ويروس از نظر ژنتيکي اصلاح شده است و ژن آلوده‌کننده در آن حذف شده است. به گفته محققان استفاده از اين ويروس مسبب تحريک سيستم ايمني و بهبود حال فرد مي‌شود. اين روش تاکنون روي 13 بيمار مبتلا به سرطان سر و گردن آزمايش شده است و تنها پس از 2 سال در 2 نفر بهبودي حاصل نشده است. لازم به ذکر است احتمال عدم جوابگويي مبتلايان به اين سرطان‌ها در روش‌هاي درماني ديگر نيز 35 تا 55 درصد است.
هادی بازدید : 51 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (0)
بيماري‌هاي‌ نقص‌ ايمني‌

نام بیماری به انگلیسی : Immunodeficiency diseases

شرح بيماري

بيماري‌هاي‌ نقص‌ ايمني‌ عبارت‌ است‌ از وجود نقص‌ در دستگاه‌ ايمني‌ بدن‌. دستگاه‌ ايمني‌ سالم‌ از بدن‌ در برابر ميكرب‌ها (باكتري‌ها، ويروس‌ها و قارچ‌ها)، سرطان‌ (حفاظت‌ نسبي‌) و هرگونه‌ جسم‌ خارجي‌ كه‌ وارد بدن‌ مي‌شود محافظت‌ به‌ عمل‌ مي‌آورد. زماني‌ كه‌ دستگاه‌ ايمني‌ نتواند به‌ نقش‌ خود خوب‌ عمل‌ كند، بدن‌ مستعد عفونت‌ و سرطان‌ مي‌شود. نقص‌ ايمني‌ مي‌تواند هم‌ در مردان‌ و هم‌ در زنان‌ و در تمام‌ سنين‌ رخ‌ دهد.

يك‌ نوع‌ نقص‌ ايمني‌ (كه‌ بحث‌ آن‌ در سر فصل‌ ديگري‌ جداگانه‌ آمده‌ است‌) نشانگان‌ نقص‌ ايمني‌ اكتسابي‌ (ايدز) است‌. نقص‌ ايمني‌ در اثر داروها نيز مي‌تواند به‌ وجود آيد (داروهاي‌ قوي‌ كه‌ براي‌ مهار دستگاه‌ ايمني‌ مورد استفاده‌ قرار مي‌گيرند).

علايم‌ شايع‌

عفونت‌ها و بيماري‌هاي‌ شديد راجعه‌. شايع‌ترين‌ آنها عبارتند از:

عفونت‌هاي‌ گوشي‌ يا تنفسي‌، مثل‌ عفونت‌ گوش‌ مياني‌ و ذات‌الريه‌

عفونت‌هاي‌ قارچي‌، خصوصاً كانديدياز

سرطان‌، خصوصاً سرطان‌ خون‌ و لنفوم‌

اختلالات‌ خونريزي‌ دهنده‌

اگزما

مننژيت‌ يا آنسفاليت‌

علل‌

نقايص‌ مادرزادي‌ كه‌ باعث‌ عدم‌ تكامل‌ مناسب‌ يا اصولاً فقدان‌ دستگاه‌ ايمني‌ مي‌شوند.

در آوردن‌ طحال‌ قبل‌ از 2 سالگي‌

مصرف‌ داروهاي‌ مهاركننده‌ ايمني‌

اشعه‌ درماني‌

بعضي‌ از انواع‌ سرطان‌، مثل‌ سرطان‌ بيماري‌ هوجكين‌

هيپوگاماگلوبينمي‌ (پايين‌ آمدن‌ سطح‌ ايمونوگلوبولين‌هاي‌ خون‌)

عفونت‌هاي‌ ويروسي‌

عوامل تشديد كننده بيماري

تغذيه‌ نامناسب‌

بي‌بند و باري‌ جنسي‌

تزريق‌ خون‌ يا مصرف‌ موادمخدر تزريقي‌

سابقه‌ خانوادگي‌ بيماري‌ كمبود ايمني‌

پيشگيري‌

راه‌ خاصي‌ براي‌ پيشگيري‌ وجود ندارد. اگر سابقه‌ خانوادگي‌ بيماري‌ نقص‌ ايمني‌ وجود داشته‌ باشد، پيش‌ از تشكيل‌ خانواده‌، براي‌ مشاوره‌ ژنتيكي‌ مراجعه‌ كنيد. با بررسي‌ كشت‌ مايع‌ موجود در كيسه‌ آب‌ به‌ هنگام‌ حاملگي‌ ممكن‌ است‌ بتوان‌ بعضي‌ از اين‌ اختلالات‌ را شناسايي‌ نمود.

عواقب‌ مورد انتظار

انواع‌ شديد نقص‌ ايمني‌ معمولاً مرگبار هستند. انواع‌ خفيف‌ را مي‌توان‌ با موفقيت‌ درمان‌ نمود.

عوارض‌ احتمالي‌

عفونت‌هاي‌ باكتريايي‌، ويروسي‌ يا قارچي‌ غيرقابل‌ كنترل‌ كه‌ به‌ درمان‌ جواب‌ نمي‌دهند.

سرطان‌

التهاب‌ عفونت‌ مفصل‌

درمان‌

اصول‌ كلي‌

بررسي‌هاي‌ تشخيصي‌ ممكن‌ است‌ شامل‌ موارد زير باشند: آزمايش‌ خون‌ از نظر پادتن‌ها، بررسي‌ ميكروسكوپي‌ خون‌ و سلول‌هاي‌ بافت‌، آزمون‌هاي‌ پوستي‌، عكس‌برداري‌ از قفسه‌ سينه‌ براي‌ بررسي‌ غده‌ تيموس‌، و بررسي‌هاي‌ راديواكتيو در رابطه‌ با عملكرد دستگاه‌ ايمني‌

درمان‌ به‌ پيچيدگي‌ نقص‌ ايمني‌ بستگي‌ دارد. اهداف‌ درمان‌ اساساً عبارتند از حفظ‌ سلامت‌ درحد بهينه‌، پيشگيري‌ از بروز مشكلات‌ عاطفي‌ و كنترل‌ عفونت‌ها

از تماس‌ با افراد مبتلا به‌ بيماري‌هاي‌ مسري‌ بايد خودداري‌ شود.

بدون‌ مشورت‌ با پزشك‌، هيچ‌ نوع‌ واكسني‌ دريافت‌ نكنيد.

ندرتاً عمل‌ جراحي‌ براي‌ پيوند مغز استخوان‌ يا غده‌ تيموس‌

بستري‌ كردن‌ براي‌ درمان‌ عفونت‌هاي‌ جدي‌

داروها

آنتي‌بيوتيك‌ها براي‌ مبارزه‌ با عفونت‌ها

تزريق‌ پادتن‌ها

تزريق‌ اجزاي‌ خون‌

گاهي‌ تزريق‌ گاماگلوبولين‌

فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري

معمولاً به‌ هنگام‌ بيماري‌هاي‌ حاد استراحت‌ در رختخواب‌ لازم‌ است‌. به‌ جز آن‌، محدوديتي‌ براي‌ فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري وجود ندارد.

رژيم‌ غذايي‌

رژيم‌ خاصي‌ توصيه‌ نمي‌شود.

درچه شرايطي بايد به پزشك مراجعه نمود؟

اگر شما يا يكي‌ از اعضاي‌ خانواده‌تان‌ علايم‌ بيماري‌ نقص‌ ايمني‌ راداريد.

اگر پس‌ از تشخيص‌، دچار علايم‌ عفونت‌ شده‌ايد، مثل‌ لرز؛ تب‌؛ دردهاي‌ عضلاني‌؛ سردرد؛ سرگيجه‌؛ و سرفه‌ همراه‌ با خلط‌ غليظ‌، رنگي‌ يا خوني‌

هادی بازدید : 26 سه شنبه 14 شهریور 1391 نظرات (0)

است آسپرین در مردان موثرتر

نتایج بررسی نشان می دهد، مردانی که آسپرین مصرف می کنند خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها کاهش می یابد. به گزارش روزجمعه گروه علمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران”ایسکانیوز” به نقل از نشریه پزشکی BMC داروی آسپرین یکی از داروهای استاندارد است که نقش حفاظتی در جلوگیری از حملات قلبی دارد اما این دارو در مردان بسیار موثرتر است و مردانی که روزانه یک عدد قرص آسپرین را مصرف می کنند خطر حملات قلبی بیش از 50 درصد در آنها کاهش می یابد. طی مطالعاتی برروی 113 هزار زن و مرد مبتلا به بیماری های قلبی مشخص شد مصرف آسپرین بیماریهای قلبی را تا حد بسیاری زیادی در مردان کاهش می دهد در صورتی که تاثیر این دارو بر روی زنان بسیار کم است. محققان اظهار کردند هنوز دلیل دقیق این مساله مشخص نشده است اما مطالعات اخیر نشان داده است تفاوت های بسیاری از نظر ساختار و فیزیوتراپی در رگ های خونی قلب زنان و مردان وجود دارد و در این باره مطالعات بیشتری باید صورت گیرد. منبع: ايسكانيوز

هادی بازدید : 21 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

توسط برنامه KGB Archiver شما قادريد تا حجم 1 گيگ از اطلاعات را به 10 مگابايت تبديل کنيد ! واقعا باورنکردني است اما وقتي تست کنيد باورتان مي شود که اين برنامه توانايي چنين کاري را دارد. برنامه مذکور از شيوه اي خاص جهت فشرده سازي فايل ها استفاده ميکند. هر چند زمان عمليات فشرده سازي طولاني ميشود اما گاهي اوقات نياز به يک عمليات فشرده سازي قوي خواهيد داشت.

ويژگي هاي جالب اين برنامه کم حجم :

- پشتيباني از فايل هاي zip و ايجاد فايل هاي فشرده با پسوند zip

- قابليت فشرده سازي بسيار زياد

- ساخت فايل هاي اجرايي جهت Extract کردن خودکار فايل ها ( SFX )

- ده حالت فشرده سازي مختلف

- تکه تکه کردن فايل هاي حجيم

- حجم کم برنامه

- و…

هادی بازدید : 21 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
گوگل با استفاده از فناوری ماشین های مجازی اقدام به اتصال سلولی تعداد زیادی ماشین به یکدیگر کرده که سبب تولید یک ابر رایانه عملیاتی با قدرت پردازش بسیار بالا می گردد.

سایت خبری "وب پرو نیوز " خبر داد شرکت گوگل به تازگی در کنفرانس سالانه ورودی – خروجی گوگل (Google I/O) ، از جدیدترین ماشین عملیاتی خود پرده برداری کرد. ماشین جدید با استفاده از فناوری ماشین های مجازی اقدام به اتصال سلولی تعداد زیادی ماشین به یکدیگر می کند که سبب تولید یک ابر رایانه عملیاتی با قدرت پردازش بسیار بالا می گردد.

طبق این گزارش که با پیگیری های بعدی به تأیید کارشناسان رایانه مشرق رسید شرکت گوگل در راستای ارتقاء موتور محسابه خود (Google Compute Engine) اقدام به کار گیری بیش از 700,000 هسته پردازش کننده (معادل حدود 90,000 ماشین مجازی) نموده است. این پردازش گرها در نقاط مختلفی از جهان مستقر و در حال آزمایش و به کار گیری هستند.

این گزارش در ادامه می افزاید گوگل به عنوان اولین مانور عملیاتی ماشین محاسبه اش اقدام به پیاده سازی پروژه موسسه زیست شناسی ساختارها (ISB – Institute for Systems Biology) بر روی 10,000 هسته پردازش دهنده نمود. در مرحله بعدی این تعداد به 600,000 هسته افزایش یافت که یک آزمایش تمام عیار از توانایی های این سیستم محاسبه گر بود:«آنها از نمونه سرویس جدید در راستای تحقیقات درباره ژنی بهره گرفتند که محققان را برای یافتن راههای احتمالی درمان سرطان یاری می‌رساند. شرکت گوگل با اشاره به معیارهای محاسبات کنونی خاطرنشان ساخت که تحقیقات درباره برنامه کاربردی جستجوگر ژن حدوداً 10 دقیقه به طول می‌انجامد تا جفت قرینه را پیدا کند. در هنگام رونمایی از این سرویس جدید، مدیران شرکت همان برنامه کاربردی را به نمایش ...................
هادی بازدید : 47 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
خوابیدن، مانند غذا خوردن، از عوامل مهم رشد در کودکان است. خواب خوب و کافی، تاثیر زیادی بر رشد کودک دارد و بدخوابی و نداشتن استراحت کافی می‌تواند اثر مخربی بر این روند گذاشته و عامل ایجاد اضطراب و نگرانی برای والدین شود.



ویژگی‌های خواب كودكان

با در نظر گرفتن ساعت‌های مختلف خواب در کودکان، نوزاد، از تولد تا سه ماهگی، بین 16 تا 17 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد. این میزان، از سه تا شش ماهگی، به هفت ساعت در شب می‌رسد. از شش تا 9 ماهگی، شب‌ها را كامل می‌خوابند. از 9 تا 12سالگی، بچه‌ها معمولا هفت ساعت در شب می‌خوابند و دو ساعت در روز استراحت می‌كنند. پاره‌ای از عوامل محیطی و ذاتی هم وجود دارد که می‌تواند ریتم خواب در کودکان را برهم زند.

چرا بدخوابی؟

  • اگر از کولیک که یکی از عوامل مهم بروز درد و کلافگی و در نتیجه، بدخوابی در میان نوزادان است، بگذریم، در کودکان بالای چهار ماه که بعد از بیدار شدن و در آغوش گرفته شدن، بلافاصله آرام می‌شوند، این بدخوابی، نوعی امتیاز گرفتن از والدین محسوب می‌شود.
  • خوردن غذاهایی با کالری بالا، شکلات، کودک را دچار بدخوابی می‌کند.
  • یکی دیگر از علل بدخوابی در کودکان، مقاومت و ترس آن‌ها به‌خاطر جدا خوابیدن از والدین است. این حالت باعث می‌شود که کودک، خواب منقطع و ناآرامی داشته باشد.
  • در كودك و بیماری‌های جسمانی از جمله بیماری‌های تیروییدی و بعضی اختلالات خونی هم ممكن است در كودك، اختلال خواب تولید كنند.
  • کابوس دیدن، یکی دیگر از عوامل مهم بدخوابی است.. بچه‌ها در سنین سه تا شش سالگی، دچار اضطراب‌هایی می‌شوند كه مشكلات خواب را در پی دارد و معمولا برای خوابیدن، مقاومت می‌كنند.




بهترین برخورد با کودکانی که بدخواب شده‌اند، چیست؟


ریتم خواب و بیداری كودكان، گاهی، به دلایل مختلف، به‌هم می‌خورد. در این شرایط، كودك بدخلق می‌شود و دایم نق می‌زند. یكی از راه‌هایی كه می‌توان این وضع را اصلاح و خود و كودك‌تان را آسوده کنید، این است كه:


1- سعی نكنید هر ساعت از روز، او را مجبور كنید كه بخوابد.


2- در طول روز، سعی كنید با بازی كردن، او را خسته کنید.


3- تا شب صبركنید تا در وقت مناسب و پس از آن‌كه غذایش را خورد، او را به اتاقش ببرید.


4- او را در تخت خودش بخوابانید و چراغ را خاموش كنید.


5- حالا، برایش یك داستان تعریف كنید. بهتراست كه یك داستان تخیلی باشد تا توجه‌اش كاملا جلب شود.


6- از نوازش كردنش، غافل نشوید و توجه داشته باشید كه به‌خاطر بدقلقی كردنش، از كوره در نروید!

هادی بازدید : 54 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

پس از گذشت یک هفته از زمان اعلام پروژه اینترنت فوق سریع گوگل موسوم به «گوگل فایبر»، این شرکت اعلام کرد که ۴۶ محله در دو شهر کانزاس سیتی در ایالت‌های کانزاس و میسوری، آماده واجد شرایط لازم برای راه‌اندازی آزمایشی این پروژه هستند.

گوگل هفته گذشته، از راه‌اندازی شبکه اينترنت فوق سريع خود موسوم به «گوگل فایبر» خبر داد و افزود که در مرحله آزمایشی این طرح، از شهروندان شهرهای کانزاس‌سیتی در ایالات کانزاس و کانزاس سیتی در ایالت میسوری ثبت نام می‌کند و ثبت نام از متقاضیان تا نهم سپتامبر امسال ادامه خواهد داشت.

گوگل می‌گويد اين سرويس جديد اینترنت فوق سریع با سرعتی بالای يک گيگابيت در ثانيه و خدمات پخش تلويزيونی را همزمان در اختيار کاربران قرار می دهد.

به همين منظور گوگل سايتی را نيز راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند از آن طريق با پرداخت تنها «۱۰ دلار» برای دريافت خدمات گوگل پيشاپيش ثبت‌نام کنند.

پس از آنکه زمان ثبت نام در نهم سپتامبر امسال به پایان رسید، گوگل با مشخص کردن محلاتی که در آن تعداد متقاضيان به حد نصاب رسيد، نصب و راه اندازی سامانه جديد خود را در آن منطقه کليد می‌زند.

اما تنها يک هفته پس از عرضه تجاری خدمات اينترنت فوق سريع گوگل، ۴۶ محله در هر دو شهر کانزاس‌سيتی برای تبديل به «محله‌های فايبری» واجد شرايط شناخته شده‌اند.

در هفته اول ارائه اين سرویس تازه گوگل، استقبال به طور چشمگيری بالا بوده و در ايالت میسوری ۳۱ درصد (يعنی ۴۰ محله از مجموع ۱۲۸ محله فایبری) به حد نصاب دريافت خدمات گوگل فایبر رسيده‌اند.



گوگل از استقبال مردم از اين سرويس جديد ابراز رضايت کرده، اما بر اساس آنچه در وب‌سایت این طرح آمده، ارائه این خدمات از سپتامبر امسال در کانزاس‌سیتی واقع در ایالت کانزاس آغاز می‌شود و شهروندان کانزاس‌سیتی در ایالت میسوری باید تا اوائل سال ۲۰۱۳ برای دریافت ایت خدمات در منطقه خود صبور باشند.

بر اساس گزارش سی‌نت، وب‌سایتی که تحولالت مرتبط با اینترنت و تکنولوژی‌های جدید را دنبال می‌کند، يکی از سخنگويان گوگل با اشاره به استقبال کاربران از این طرح می گويد، «واقعاً نمی دانستيم بايد چه انتظاری داشته باشيم. اما به هر حال از مشاهده اين ميزان استقبال هيجان زده شده و تمام توان خود را در راستای آموزش مردم درباره فوايد استفاده از شبکه فایبر به کار بسته‌ايم.»


شرکت گوگل به منظور آموزش ساکنان محله‌های واجد شرايط «کاميون‌های فايبری» را به اين مناطق اعزام کرده و در نزدیکی شهر کانزاس در ایالت میسوری نیز محلی را موسوم به «فایبر اسپیس» راه‌اندازی کرده که شهروندان کانزاس می‌توانند در شعاع صد متری آن این سرویس اینترنت فوق سریع را امتحان کنند.

استقبال شهروندان این دو شهر آمریکا از اينترنت فوق سريع گوگل چندان هم دور از انتظار نیست چرا که در مقايسه با ديگر ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت، مشترکان گوگل به مراتب پول کمتری می‌پردازند و خدماتی با سرعتی بسيار بالاتر را دريافت می‌کنند.

با اين همه نصب و راه‌اندازی شبکه فایبر برای گوگل به هيچ وجه ارزان نيست. تحليلگران تخمين زده‌اند که حتی اگر شرکت گوگل توانايی جذب ۲۵ درصد از خانوارهای شهر کانزاس‌سيتی را نيز داشته باشد، اين شرکت خدمات اينترنت فایبر را با ضرر عرضه می‌کند.‪‬

هادی بازدید : 25 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
شاید برای شما نیز جالب باشد دانستن این موضوع که چگونه کشور ایران به شبکه اینترنت اتصال دارد و در این رابطه چه شرکت هایی مسئول انجام این اتصال ها بوده اند. شاید نیز تا کنون در دوره هایی که سرعت اینترنت در ایران کاهش یافته است شنیده اید که مثلاً کشتی با برخورد با کابل های زیر دریایی باعث این جریان شده است … . در این نوشته از تک شو به بررسی خطوط ارتباطی ایران با شبکه جهانی اینترنت می پردازیم تا از این به بعد در حین استفاده از این سرویس و یا بهتر است بگوییم شبکه بدانید که اطلاعات ارسالی و دریافتی شم
ایران چگونه به اینترنت وصل است ؟

چگونگی انتقال اطلاعات اینترنتی در جهان

جالب است بدانید که با استفاده از اتصال های ماهواره ای تنها ۱ درصد از تمام داده های اینترنتی و ارتباط های صوتی در جهان انتقال پیدا می کنند و ۹۹ درصد ترافیک این شبکه جهانی توسط کابل های زیر دریایی انتقال پیدا می کند و به همین دلیل در اکثر اوقات دلیل اصلی کاهش سرعت و پهنای باند اینترنت می تواند آسیب دیدن یکی از این کابل ها توسط یک کشتی باشد. این کابل ها توسط کمپانی های معروفی ساخته شده اند که هر کدام از آن ها پس از ساخت و ارائه آن به کشورهای استفاده کننده از آن کابل وظیفه نگهداری و تعمیر آن را نیز در صورت بروز مشکلات و حوادث بر عهده دارند پس نتیجه می گیریم که پروژه های کابل کشی در این سطح نیز هزینه های بالایی را در بر دارند.

کابل های زیر دریایی اینترنت ایران

اما اگر می خواهید بدانید که ایران از طریق چه کابل هایی به شبکه جهانی اینترنت متصل است و طول هر یک از این کابل ها چقدر است بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیندازید. توجه داشته باشید که نام کمپانی سازنده و پشتیبان هر یک از این کابل ها با رنگ نمایش داده شده آن کابل در تصویر نوشته شده است و در جلوی آن طول کابل اینترنت مورد نظر نیز به واحد کیلومتر نوشته شده است.

همانطور که می بینید نسبت به دیگر کشورهای همسایه ایران نه تنها از تعداد خطوط کمی برای اتصال به اینترنت برخوردار است بلکه از همه ی آن ها نیز تعداد اتصال های بیشتری را با این شبکه مجازی دارد که نسبت به مساحت آن و همچنین جمعیت آن این امر کاملاً طبیعی است.

آموزش دیدن کابل های موجود زیر دریایی اینترنت

اگر دوست دارید که ببینید هر یک از کابل هایی که به ایران در حقیقت اینترنت رسانی می کنند از کجا کشیده شده اند و به غیر از ایران به چه کشورهای دیگری نیز اینترنت رسانی می کنند می توانید از سایت Submarine Cable Map که توسط کمپانی PriMetrica راه اندازی شده است سر بزنید. در این سایت که با استفاده از نقشه گوگل قدرت یافته است می توانید به راحتی تمام کابل های زیر دریایی موجود در جهان را که وظیفه انتقال داده های اینترنتی را دارند را مشاده کرده و با کلیک بر روی هر یک از آن ها اطلاعات کامل تری مانند شرکت سازنده ، کشورهای متصل به این کابل ، تازیخ ساخت ، طول و … را در کادر سمت راست صفحه ببینید.

یکی دیگر از استفاده هایی که می توانید از این نقشه ببرید اگر در فکر تهیه یک سرور برای سایت خود هستید این است که نزدیک ترین سرورها را به ایران که از طریق این کابل ها به ایران متصل می شوند را انتخاب کنید تا از این طریق سرعت بارگذاری سایت خود را در مرورگر کاربران این کشور افزایش دهید. البته توجه فرمائید منظور از افزایش سرعت تنها چند صدم ثانیه است که می تواند برای سایت های پر بازدید خیلی مهم باشد

هادی بازدید : 38 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
ایتنا - ارتش آمریکا قراردادی به ارزش بیش از 21 میلیون دلار برای بالا بردن سطح امنیت آندروید منعقد کرده است.
آندروید به میدان جنگ می‌رود


دارپا (DARPA)، واحد تحقیقات نظامی وزارت دفاع آمریکا، قصد دارد دستگاه‌های آندرویدی را به میدان جنگ‌های واقعی بفرستد.

این مرکز تحقیقاتی در اندیشه گردآوری برنامه‌نویسان برای نوشتن برنامه‌های ویژه دستگاه‌های مبتنی بر آندروید است که بتواند نظامیان را در جنگ یاری دهد.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وی‌تری، بر این اساس، دارپا قراردادی با شرکت امنیتی Invincea منعقد کرده که طی آن قرار است این شرکت به تعمیق امنیت آندروید بر طبق نیازهای ارتش بپردازد.

ارزش این قرارداد ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.

این مبلغ طی چند سال آینده به Invincea پرداخت می‌شود.

با گسترش تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در دست سربازان، این دستگاه‌ها باید بسیار مطمئن و ایمن بوده و بتوانند در برابر خرابکاری‌های احتمالی دشمن که می‌کوشد با ترفندهای سایبری، داده‌های ارزشمند نظامی و لجستیکی را شکار کند، به خوبی مقابله نماید.

Invincea تا کنون نرم‌افزارهایی برای ایمن‌سازی تجهیزات آندرویدی که نظامیان در افغانستان به کار می‌برند، تهیه و ارائه کرده است.

به گفته آنوپ گاش (Anup Ghosh) مدیر اجرایی Invincea، چنین سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط دارپا و ارتش ایالات متحده صورت می‌گیرد، از نیاز مبرم به ایمن‌سازی دستگاه‌های موبایلی حکایت دارد

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورداین وب سایت ؟
    به کدام بخش وب سایت علاقه مندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 450
  • بازدید کلی : 7,716
  • کدهای اختصاصی
    http://hsa3.rozblog.com/Contact: [-Contact_Site-]
    ایمیل خصوصی : [-Contact_Email-]
    نام : [-Contact_Name-]
    موضوع : [-Contact_SubJect-]
    پیام : [-Contact_Message-]
    شکلک : [-Contact_Smile-]
    [-Contact_Captcha_Img-]
    کد امنیتی : [-Contact_Captcha-]
    [-Contact_Button-]