loading...
علمی تفریحی سرگرمی اینترنتی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سلام 0 78 hadi
هادی بازدید : 44 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

بعد از گلکسی نوت ۲ و دوربین گلکسی، شعبده‌بازی سامسونگ در نمایشگاه IFA برلین ادامه یافت و این بار سامسونگ با معرفی محصولات ویندوز ۸ به راستی همه را متوجه خود کرد.

نخست نوبت تبلت هیبریدی یا تبلت-پی‌سی ویندوزی سامسونگ بود: این تبلت ATIV نام دارد که ظاهرا باید به صورت اَتیو آن را تلفظ کرد.

در ابتدای نمایش این محصول، با جدا کردن نمایشگر از کیبورد، سامسونگ خواست روی این ویژگی مانور بدهد، البته پیداست که این ویژگی تازگی ندارد و آسوس قبل از سامسونگ دست به این ابتکار زده است.

اتیو، از وافای و پروتکل‌های ارتباطی ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند و مثل گلکسی نوت، قلمی برای پیشبینی شده است که که ۱۰۲۴ سطح فشار را تمیز می‌دهد.

نمایشگر اتیو دو مدل دارد، مدل اسمارت و مدل پرو.

مدل اسمارت، ۱۱٫۶ اینج است، دو گیگ رم دارد، ۷۵۰ گرم وزن دارد و باطری آن ۱۴ ساعت می‌تواند نیروی لازم را فراهم کند. پردازشگر این مدل اتم است و ظاهرا در تست‌های اولیه که توسط کارشناسان سایت slashgear صورت گرفته است، مقداری تأخیر در اجرای اپ‌ها در این مدل محسوس بوده است که معلوم نیست به خاطر پردازشگر ضعیف آن بوده است یا مشکل نرم‌افزاری و به خاطر استفاده از نسخه‌های پیش از نسخه‌ نهایی ویندوز. همچنین به نظر می‌رسد که کیبورد سامسونگ به پای کیبورد سرفیس مایکروسافت برسد.

حتی با در نظر گرفتن، کیبورد هم ضخامت این تبلت بسیار کم است: فقط ۱۹٫۹ میلیمتر. قیمت این مدل با کیبورد ۷۴۹ دلار و بدون آن ۶۴۹ دلار در بازار آمریکا خواهد بود. د

اما درست به مانند سرفیس مایکروسافت، اتیو هم یک مدل Pro دارد. مدل Pro پردازنده Core i5 دارد، ۴ گیگ رم دارد و این یکی ۸ ساعت می‌تواند شارژ نگه دارد. هارد این مدل ۲۵۶ گیگ است که دو برابر مدل اسمارت است. این مدل ۸۸۴ گرم وزن دارد.


اما محصول بعدی سامسونگ یک تبلت ویندوزی به نام تبلت ATIV بود.

این تبات ۸٫۹ اینچی است و ۵۷۰ گرم وزن دارد، این مدل USB‌ و خروجی HDMI‌ هم دارد.


اما سامسونگ در ادامه با معرفی اولین گوشی ویندوز ۸، قبل از نوکیا همه را غافلگیر کرد، گوشی‌ سامسونگ ATIV S نام دارد.

مشخصات این گوشی:
- صفحه نمایش ۴٫۸ اینچی با فناوری HD Super AMOLED
-8.7 میلیمتر ضخامت و طولو عرض ۱۳۲٫۷ در ۷۰٫۵
- دوربین ۸ مگاپیکسلی
- ATIV S، از پردازنده دو هسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی که احتمالا پردازنده S4 شرکت Qualcomm خواهد بود،‌ استفاده می‌کند.


 

هادی بازدید : 25 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
Star Wars 1313

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از جام جم، گرافیک بازی‌ ها از زمانی که تنها هشت بیتی بود، بسیار پیشرفت کرده و امروزه پردازش چندضلعی‌ها و شیدرها را بسادگی انجام می‌دهد. با وجود این تا رسیدن به مرحله فوتورئالیسم فاصله زیادی دارد. توسعه‌دهندگان بازی Star Wars 1313 معتقدند طی دهه آینده بازی‌ها آنقدر طبیعی می‌شود که تشخیص‌ شان از واقعیت به سختی امکان‌پذیر خواهد بود.

این ادعا را کیم لیبرری، ناظر جلوه‌های ویژه موسسه Industrial Light and Magic بیان کرده است. این شرکت برای فیلم Star Wars: A new hope توسط جورج لوکاس تاسیس شد و در طرح استاروارز ۱۳۱۳ با LucasArts همکاری می‌کند.

به گفته لیبرری، امروزه با وجود سخت‌افزارهایی که از گرافیک پیشرفته برخوردار است، براحتی نمی‌توان تشخیص داد یک انیمیشن به‌صورت لحظه‌ای در حال رندر شدن است یا قبلا رندر شده و مثلا در یک فیلم انیمیشن به‌کار رفته است.

امروزه روند رندرهای در لحظه به فیلم‌های انیمیشن هفت یا هشت سال پیش رسیده است و تا ده سال بعد، دیگر تشخیص آن از واقعیت ممکن نخواهد بود. در نمایشگاه E3 امسال‌ بازی‌هایی که با نسل بعدی گرافیک کار می‌کند، نمایی از آینده را نشان داد. بازی‌هایی چون Watch Dogs، The Last of Us و Beyond: Two Souls مرزهای گرافیک‌های فوتورئالستیک را گسترش داده ‌است.

هادی بازدید : 34 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
رادار وای-فای

به گزارش سرویس سخت افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، محققان انگلیسی دستگاه راداری در ابعاد یک چمدان طراحی کرده اند که بر اساس فرکانس های سیگنال وای فای قادر به تشخیص حرکات انسان در پشت یک دیوار ضخیم است.

حرکات انسان با سیگنال های وای فای تداخل پیدا می کنند و «سیستم رادار منفعل» از این عملکرد برای تشخیص سرعت، موقعیت و جهت یک فرد از پشت دیوار با دقت بسیار زیاد استفاده می کند.

بر این اساس هرچه فاصله فرد به منبع وای فای نزدیکتر باشد، سیگنال ها نیز قوی تر می شوند و فاصله گرفتن فرد از منبع منجر به افت سیگنال خواهد شد.

در این حالت اگر فرد به حالت سکون در یک موقعیت قرار بگیرد، برای سیستم نامرئی محسوب می شود، چراکه رادار از اندازه گیری قدرت وای فای و تغییرات فرکانس برای موقعیت یابی استفاده می کند.

از جمله کاربردهای این فناوری افزایش سطح نظارت و محافظت از کودکان و ردیابی گروگان ها عنوان شده است، اما سیستم راداری وای فای در حوزه نظامی و امنیتی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

هادی بازدید : 49 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

اداره مهندسی و تکنولوژی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا اعلام کرد به زودی امکان دسترسی به شبکه اینترنت از طریق پریزهای برق منازل فراهم خواهد شد. به گزارش خبرگزاری آسوشییتدپرس، مقامات فدرال ایالات متحده چند روز قبل در کمال حیرت و ناباوری شنوندگان اعلام کردند همان کابل های برقی که جریان الکتریسیته را به تلویزیون شما می رساند، ممکن است مسیر جدید ورود خدمات اینترنت با سرعت بالا به درون منازل باشد. آنها تصریح کردند فن آوری های جدید به دنبال جانشین مناسبی برای کابل های تلفن هستند تا بتوانند با سرعت بیشتر مقادیر عظیمی از اطلاعات و سیگنال های ویدئویی را انتقال دهند و این امر احتمالاً از طریق کابل های برق میسر خواهد شد. توماس در تشریح این دستاورد تازه اعلام کرد دسترسی به شبکه اینترنت از طریق کابل های برق مشابه مودم ها و خطوط تلفن دیجیتالی یا DSL خواهد بود و این تکنولوژی تازه به شدت گرفتن رقابت ها و کاهش قیمت خواهد انجامید. با این حال انتقال داده های اینترنت از طریق کابل برق ممکن است سیگنال هایی را درون و بیرون منازل منتشر کندکه موجب تداخل الکتریکی‌ شود و این‌ موضوع باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. به عنوان مثال باید مطمئن شد که این وضعیت مشکلی را برای تلویزیون ایجاد نکند. کارشناسان نیز می گویند اگر چه کمی عجیب به نظر می رسد، اما این تکنیک برای ارسال اطلاعات اینترنتی با سرعت بالا از طریق کابل های با ولتاژ بالا طراحی شده و در صورت عملی شدن، اطلاعات و دیتاهای اینترنت مستقیماً از طریق کابل های موجود تا پریز منازل پیش خواهد رفت و کافی است تا از طریق پریز داخل یا بیرون خانه اقدام به دریافت این اطلاعات نمود. این تکنولوژی فواید بالقوه دیگری نظیر کنترل عمومی خطوط برق، کنترل اقدامات تروریستی و فجایع طبیعی در منازل نیز به دنبال خواهد داشت.

هادی بازدید : 40 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

اگر مدتی (هرچند کوتاه) است که از اینترنت استفاده می کنید و به خصوص اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید و معمولا در محل کار به رایانه و اینترنت دسترسی دارید، احتمالا بارها کلمه فایروال (firewall، دیواره آتش) به گوش تان خورده است. به عنوان مثال، اغلب هنگام گفتگو با همکاران تان در شرکت چیزهایی مشابه این جمله را شنیده اید:«من نمی توانم به این سایت وارد شوم چرا که از طریق فایروال اجازه دسترسی به آن را به کاربران شبکه نمی دهند» و از این بحثها.

اگر شما از اینترنت پر سرعت در منزل خود استفاده می کنید (ADSL)، ممکن است در مورد فایروال برای شبکه خانگی خود نیز چیزهایی شنیده باشید. این طور به نظر می رسد که یک شبکه خانگی کوچک با مسایل امنیتی مشابهی با شبکه های شرکت های بزرگ درگیر است. شما می توانید برای محافظت از شبکه خانگی خود و خانواده در مقابل وب سایت های مخرب یا نفوذ بالقوه هکرها از فایروال استفاده کنید.

در واقع ، فایروال مانعی برای جلوگیری از نفوذ نیروهای مخرب به دارایی های مجازی شما است. به همین دلیل است که به آن فایروال (دیواره آتش) نام داده اند. کار آن شبیه به دیوار فیزیکی است که از گسترش آتش از یک منطقه به منطقه دیگر جلوگیری می کند. در ادامه درباره فایروال ها چیزهای بیشتر یاد می گیرید، اینکه آنها چگونه کار می کنند و از چه نوع تهدیداتی می توانند شما را محافظت کنند.

1-ابزار فایروال چه می کند؟

به زبان ساده فایروال یک برنامه نرم افزاری یا وسیله سخت افزاری است برای نظارت بر اطلاعاتی که از طریق اتصال به اینترنت بین شبکه خصوصی و یا سیستم کامپیوتر شما و جهان خارج رد و بدل می شود. اگر بسته ورودی اطلاعات از طریق فیلترهای اعمالی مورد سوء ظن قرار بگیرد، به آن اجازه ورود داده نمی شود.....................

هادی بازدید : 23 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
 

بیش از نیمی از نرم افزارهای آی فون و اندرویید اطلاعات را بدون اطلاع و اجازه کاربر برای شرکای تبلیغاتی ارسال می کنند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، 101 نرم افزاری که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد مورد آزمایش قرار گرفت که براساس آن مشخص شد 56 نرم افزار، مشخصات کاربر را برای شرکت های دیگر بدون موافقت و اجازه وی ارسال می کنند، 47 نرم افزار موقعیت مکانی کاربر را و پنج درصد سن، جنسیت و دیگر اطلاعات شخصی را برای افراد بیگانه ارسال می کنند.
اگرچه اغلب رایانه ها توانایی بلوکه کردن استفاده مرورگر وب را دارند اما ظاهرا کاربران امکان بلوکه کردن دسترسی به اطلاعات شخصی شان را ندارند.
بر اساس این گزارش، آی فون اپل امکان بلوکه کردن اطلاعات مکانی را دارد اما نمی تواند اطلاعات دیگر را بلوکه کند.
بنابر اعلام وال استریت ژورنال، در میان نرم افزارهای مورد آزمایش، نرم افزارهای آی فون نسبت به نرم افزارهای ارایه شده برای گوشی های مبتنی بر اندرویید گوگل حجم بیشتری از اطلاعات را برای شرکت های دیگر ارسال می کنند.

هادی بازدید : 38 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
اینترنت - نقش اینترنت در دگرگونی اطلاع‌رسانی و ارتباطات اجتماعی، آن را به سلاح امیدبخش جهانی تبدیل کرده و از این‌رو برخی فعالان دنیای ارتباطات خواستار نامزدی اینترنت برای دریافت جایزه نوبل صلح  شده‌اند.

دویچه‌وله گزارش داد:

مجله آمریکایی "ویرد" که مجله تخصصی تازه‌های تکنولوژی است؛ در آخرین شماره نسخه ایتالیایی خود ،‎ اینترنت را سلاح امیدبخش جهانی برای گسترش دمکراسی و صلح نامیده است. ریکاردو لونا مدیر هیئت تحریریه Wired می‌نویسد: «اینترنت را می‌توان نخستین سلاح جمعی نامید که از آن می‌توانیم برای نابودی نفرت و اختلافات استفاده کنیم و راه برقراری صلح و دمکراسی را هموار سازیم.»

هادی بازدید : 30 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
پني‌سيلين‌ وي (V) يك‌ آنتي‌بيوتيك‌ رايج‌ است‌. اين‌ دارو براي‌ درمان‌ انواع‌ گوناگوني‌ از بيماري‌هاي‌ عفوني‌ مثل‌، عفونت‌هاي‌ بافت‌ نرم‌ و تنفسي‌ ناشي‌ از باكتري‌ها مصرف‌ مي‌شود. همچنين‌ اين‌ دارو مي‌تواند از تب‌ روماتيسمي‌ جلوگيري‌ كند.
چگونگي‌ مصرف‌
پني‌سيلين‌ وي‌ (V) را مي‌توان‌ با يا بدون‌ غذا مصرف‌ كرد. بهتر است‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) در طي‌ شبانه‌روز در نوبت‌هايي‌ با فواصل‌ يكسان‌ مصرف‌ شود تا سطح‌ آن‌ در خون‌ ثابت‌ باقي‌ بماند. مثلاً، اگر لازم‌ است‌ روزي‌ 4 نوبت‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) مصرف‌ كنيد، هر 6 ساعت‌ (مثلاً 12 ظهر، 6 عصر، 12 شب‌ و 6 صبح‌). اگر اين‌ زمانبندي‌ با برنامه‌ كاري‌ يا خواب‌ شما تداخل‌ دارد، براي‌ تعيين‌ يك‌ برنامه‌ دارويي‌ مناسب‌تر از پزشكتان‌ كمك‌ بخواهيد. مهم‌ است‌ كه‌ دارو سر وقت‌ و به‌ طور كامل‌ مصرف‌ شود، حتي‌ اگر احساس‌ بهبودي‌ داريد. اگر پيش‌ از اتمام‌ دارو، مصرفش‌ را قطع‌ كنيد، علايم‌تان‌ ممكن‌ است‌ مجدداً عود كنند. اگر يك‌ نوبت‌ را فراموش‌ كرديد، به‌ مجردي‌ كه‌ به‌ ياد آورديد. مصرفش‌ كنيد. البته‌، اگر تقريباً موقع‌ نوبت‌ بعدي‌ رسيده‌ است‌، نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها كرده‌، به‌ برنامه‌ دارويي‌ معمولتان‌ بازگرديد. مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.
هشدارها و عوارض‌ جانبي‌
در صورت‌ بروز هر يك‌ از علايم‌ زير بلافاصله‌ با پزشكتان‌ تماس‌ بگيريد: كبودي‌ يا خونريزي‌ غير عادي‌، اسهال‌ شديد يا اسهال‌ خفيف‌ و مداوم‌، افزايش‌ تب‌، دل‌ پيچه‌، بثورات‌ جلدي‌، سردرد، تهوع‌ و استفراغ‌، گلودرد يا سوزش‌ زبان‌، خارش‌ يا ترشح‌ واژن‌، يا پلاك‌هاي‌ سفيد در دهان‌ يا روي‌ زبان‌. يك‌ پاسخ‌ حساسيتي‌ نادر به‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) آنافيلاكسي‌ است‌، كه‌ نياز به‌ توجه‌ و مراقبت‌ فوري‌ پزشكي‌ دارد. از آنجائيكه‌ آنافيلاكسي‌ به‌ سرعت‌ پيشرفت‌ مي‌كند، در صورت‌ بروز تورم‌ لب‌ها و اطراف‌ چشم‌ها؛ بثورات‌ جلدي‌، يا تورم‌هاي‌ پوستي‌؛ تب‌؛ غش‌ ناگهاني‌؛ ضربان‌ قلب‌ تند؛ يا خس‌خس‌ سينه‌ يا مشكل‌ در تنفس‌، مصرف‌ دارو را متوقف‌ ساخته‌، با يك‌ مركز خدمات‌ اورژانس‌ پزشكي‌ تماس‌ بگيريد.
موارد احتياط‌
در صورت‌ وجود هريك‌ از موارد زير پيش‌ از مصرف‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) ، پزشكتان‌ را مطلع‌ سازيد:
حساسيت‌ به‌ هر نوع‌ ماده‌ غذايي‌، نگهدارنده‌ها، رنگ‌هاي‌ خوراكي‌، يا داروهاي‌ ديگر، به‌ ويژه‌ آنتي‌بيوتيك‌ها (پني‌سلين‌ها، سفالوسپورين‌ها)
بارداري‌ يا شيردهي‌
مصرف‌ داروهاي‌ ديگر، به‌ ويژه‌ داروهاي‌ ضدالتهابي‌ استروئيدي‌ (مثل‌ ايبوپروفن‌، آسپيرين‌)، داروهاي‌ ضد انعقاد (رقيق‌كننده‌هاي‌ خون‌ نظير وارفارين‌)، متوتركسات‌، داروهاي‌ نقرس‌ (پروبنسيد)، قرص‌هاي‌ ضد بارداري‌ حاوي‌ استروژن‌ (پني‌سيلين‌ وي‌ (V) ممكن‌ است‌ اثر اين‌ قرص‌ها را كاهش‌ دهد).
هنگام‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) توصيه‌ مي‌شود
حتي‌ در صورت‌ احساس‌ بهبودي‌ دارو را تا آخر مصرف‌ كنيد تا عفونت‌ بدنتان‌ درمان‌ شده‌، از عود بيماري‌ جلوگيري‌ شود.
پس‌ از اتمام‌ دوره‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) حداقل‌ تا يك‌ دوره‌ ماهانه‌ كامل‌ از يك‌ وسيله‌ جلوگيري‌ اضافي‌ نظير كاندوم‌ يا ژل‌هاي‌ اسپرم‌كش‌ نيز استفاده‌ كنيد.
براي‌ كمك‌ به‌ جلوگيري‌ از اسهال‌ به‌ دنبال‌ مصرف‌ اين‌ دارو، ماست‌ بخوريد.
پني‌سيلين‌ وي‌ (V) را دور از دسترس‌ كودكان‌، و دور از گرما، نور مستقيم‌ و حرارت‌ مرطوب‌ نگهداري‌ كنيد (در اين‌ شرايط‌ پني‌سيلين‌ وي (V) فاسد مي‌شود). سوسپانسيون‌ پني‌سيلين‌ وي‌ (V) را پس‌ از آماده‌ كردن‌، در يخچال‌ نگهداري‌ كنيد؛ و قبل‌ از مصرف‌ آن‌ شيشه‌ دارو را به‌ خوبي‌ تكان‌ دهيد.
از قطره‌چكان‌ يا پيمانه‌ داخل‌ جعبه‌ دارو براي‌ اندازه‌گيري‌ مقدار دارو استفاده‌ كنيد.
اگر ظرف‌ 3 روز استفاده‌ از اين‌ دارو احساس‌ بهبود نداشتيد، با پزشكتان‌ مشورت‌ كنيد.
هنگام‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌ وي (V) نبايد
از اين‌ دارو به‌ ديگران‌ بدهيد؛ آنها ممكن‌ است‌ نسبت‌ به‌ اين‌ دارو واكنش‌ حساسيتي‌ نشان‌ دهند.
دارو را پس‌ از تاريخ‌ مصرفش‌ استفاده‌ كنيد.
پيش‌ از اتمام‌ دارو، مصرفش‌ را قطع‌ كنيد؛ مگر به‌ دستور پزشكتان‌.

هادی بازدید : 28 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
پني‌سيلين‌ جي‌ (G) يك‌ آنتي‌بيوتيك‌ رايج‌ است‌. اين‌ دارو براي‌ درمان‌ انواع‌ گوناگوني‌ از بيماري‌هاي‌ عفوني‌ مثل‌، عفونت‌هاي‌ بافت‌ نرم‌ و تنفسي‌ ناشي‌ از باكتري‌ها مصرف‌ مي‌شود. همچنين‌ اين‌ دارو مي‌تواند از تب‌ روماتيسمي‌ جلوگيري‌ كند.
چگونگي‌ مصرف‌
پني‌سيلين‌ جي‌ (G) بايد با شكم‌ خالي‌، يك‌ ساعت‌ قبل‌ يا دو ساعت‌ پس‌ از غذا، خورده‌ شود تا بهتر جذب‌ شود. نوشابه‌هاي‌ گازدار يا اسيدي‌ (مثل‌ آب‌ پرتقال‌) جذب‌ اين‌ آنتي‌بيوتيك‌ را كاهش‌ مي‌دهند. بهتر است‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) در طي‌ شبانه‌روز در نوبت‌هايي‌ با فواصل‌ يكسان‌ مصرف‌ شود تا سطح‌ آن‌ در خون‌ ثابت‌ باقي‌ بماند. مثلاً، اگر لازم‌ است‌ روزي‌ 4 نوبت‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) مصرف‌ كنيد، هر 6 ساعت‌ (مثلاً 12 ظهر، 6 عصر، 12 شب‌ و 6 صبح‌). اگر اين‌ با برنامه‌ كاري‌ يا خواب‌ شما تداخل‌ دارد، براي‌ تعيين‌ يك‌ برنامه‌ دارويي‌ مناسب‌تر از پزشكتان‌ كمك‌ بخواهيد. مهم‌ است‌ كه‌ دارو سر وقت‌ و به‌ طور كامل‌ مصرف‌ شود، حتي‌ اگر احساس‌ بهبودي‌ داريد. اگر پيش‌ از اتمام‌ دارو، مصرفش‌ را قطع‌ كنيد، علايم‌تان‌ ممكن‌ است‌ مجدداً عود كنند. اگر يك‌ نوبت‌ را فراموش‌ كرديد، به‌ مجردي‌ كه‌ به‌ ياد آورديد. مصرفش‌ كنيد. البته‌، اگر تقريباً موقع‌ نوبت‌ بعدي‌ رسيده‌ است‌، نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها كرده‌، به‌ برنامه‌ دارويي‌ معمولتان‌ بازگرديد. مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.
هشدارها و عوارض‌ جانبي‌
در صورت‌ بروز هر يك‌ از علايم‌ زير بلافاصله‌ با پزشكتان‌ تماس‌ بگيريد: كبودي‌ يا خونريزي‌ غير عادي‌، اسهال‌ شديد يا اسهال‌ خفيف‌ و مداوم‌، افزايش‌ تب‌، دل‌ پيچه‌، بثورات‌ جلدي‌، سردرد، تهوع‌ و استفراغ‌، گلودرد يا سوزش‌ زبان‌، خارش‌ يا ترشح‌ واژن‌، يا پلاك‌هاي‌ سفيد در دهان‌ يا روي‌ زبان‌. يك‌ پاسخ‌ حساسيتي‌ نادر به‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) آنافيلاكسي‌ است‌، كه‌ نياز به‌ توجه‌ و مراقبت‌ فوري‌ پزشكي‌ دارد. از آنجا كه‌ آنافيلاكسي‌ به‌ سرعت‌ پيشرفت‌ مي‌كند، در صورت‌ بروز تورم‌ لب‌ها و اطراف‌ چشم‌ها؛ بثورات‌ جلدي‌، يا تورم‌هاي‌ پوستي‌؛ تب‌؛ غش‌ ناگهاني‌؛ ضربان‌ قلب‌ تند؛ يا خس‌خس‌ سينه‌ يا مشكل‌ در تنفس‌، مصرف‌ دارو را متوقف‌ ساخته‌، با يك‌ مركز خدمات‌ اورژانس‌ پزشكي‌ تماس‌ بگيريد.
موارد احتياط‌
در صورت‌ وجود هريك‌ از موارد زير پيش‌ از مصرف‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) ، پزشكتان‌ را مطلع‌ سازيد: در صورت‌ وجود هر يك‌ از موارد زير پيش‌ از مصرف‌ پني‌سيلين‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) پزشكتان‌ را مطلع‌ سازيد:
حساسيت‌ به‌ هر نوع‌ ماده‌ غذايي‌، نگهدارنده‌ها، رنگ‌هاي‌ خوراكي‌، يا داروهاي‌ ديگر، به‌ ويژه‌ آنتي‌بيوتيك‌ها (پني‌سلين‌ها، سفالوسپورين‌ها)
بارداري‌ يا شيردهي‌
مصرف‌ داروهاي‌ ديگر، به‌ ويژه‌ داروهاي‌ ضدالتهابي‌ استروئيدي‌ (مثل‌ ايبوپروفن‌، آسپيرين‌)، داروهاي‌ ضد انعقاد (رقيق‌كننده‌هاي‌ خون‌ نظير وارفارين‌)، متوتركسات‌، داروهاي‌ نقرس‌ (پروبنسيد)، داروهاي‌ كاهنده‌ كلسترول‌ خون‌ (كلستيرامين‌، كلستيپول‌)، و آنتي‌بيوتيك‌هاي‌ ديگر (آمينوگليكوزيدها، اريترومايسين‌، تتراسايكلين‌ها)
هنگام‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌جي (G) توصيه‌ مي‌شود
حتي‌ در صورت‌ احساس‌ بهبودي‌ دارو را تا آخر مصرف‌ كنيد تا عفونت‌ بدنتان‌ درمان‌ شده‌، از عود بيماري‌ جلوگيري‌ شود.
اگر كلستيرامين‌ يا كلسيتپول‌ مصرف‌ مي‌كنيد پني‌سيلين‌ جي (G) را يك‌ ساعت‌ قبل‌ يا دو ساعت‌ پس‌ از مصرف‌ آنها بخوريد (اين‌ دو دارو از داروهاي‌ كاهنده‌ كلسترول‌ خون‌ هستند).
براي‌ كمك‌ به‌ جلوگيري‌ از اسهال‌ به‌ دنبال‌ مصرف‌ اين‌ دارو، ماست‌ بخوريد.
پني‌سيلين‌ جي‌ (G) را دور از دسترس‌ كودكان‌، و دور از گرما، نور مستقيم‌ و حرارت‌ مرطوب‌ نگهداري‌ كنيد (در اين‌ شرايط‌ پني‌سيلين‌ جي (G) فاسد مي‌شود). سوسپانسيون‌ پني‌سيلين‌ جي (G) را پس‌ از آماده‌ كردن‌، در يخچال‌ نگهداري‌ كنيد؛ و قبل‌ از مصرف‌ آن‌ شيشه‌ دارو را به‌ خوبي‌ تكان‌ دهيد.
از قطره‌چكان‌ يا پيمانه‌ داخل‌ جعبه‌ دارو براي‌ اندازه‌گيري‌ مقدار دارو استفاده‌ كنيد.
اگر ظرف‌ 3 روز استفاده‌ از اين‌ دارو احساس‌ بهبود نداشتيد، با پزشكتان‌ مشورت‌ كنيد.
هنگام‌ مصرف‌ پني‌سيلين‌ جي‌ (G) نبايد
از اين‌ دارو به‌ ديگران‌ بدهيد؛ آنها ممكن‌ است‌ نسبت‌ به‌ اين‌ دارو واكنش‌ حساسيتي‌ نشان‌ دهند.
دارو را پس‌ از تاريخ‌ مصرفش‌ استفاده‌ كنيد.
پيش‌ از اتمام‌ دارو، مصرفش‌ را قطع‌ كنيد؛ مگر به‌ دستور پزشكتان‌
هادی بازدید : 28 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
لورازپام‌ براي‌ كاهش‌ علايم‌ اضطراب‌، اختلالات‌ خواب‌ و اختلالات‌ ترس‌ تجويز مي‌شود؛ از اين‌ دارو همچنين‌ به‌ عنوان‌ يك‌ شل‌كننده‌ عضلاني‌ استفاده‌ مي‌شود. لورازپام‌ يك‌ داروي‌ بنزوديازپين‌ است‌.
چگونگي‌ مصرف‌
لورازپام‌ با مقادير متفاوت‌ براي‌ افراد متفاوت‌ با مشكلات‌ متفاوت‌ تجويز مي‌شود. هيچ‌گاه‌ بيشتر يا كمتر از مقدارتجويز شده‌ مصرف‌ نكنيد. از دستورات‌ پزشكتان‌ به‌ دقت‌ پيروري‌ كنيد، شكل‌ مايع‌ اين‌ دارو را مي‌توانيد با غذاهاي‌ نيمه‌ جامد يا مايعات‌ مخلوط‌ كنيد. نگذاريد شكل‌ مايع‌ آن‌ يخ‌ بزند. قرص‌هاي‌ زير زباني‌ لورازپام‌ را نبايد جويد يا درسته‌ بلعيد، بلكه‌ بايد حداقل‌ 2 دقيقه‌ زير زبان‌ نگاه‌ داشت‌ تا بهتر جذب‌ شود. اگر يك‌ نوبت‌ مصرف‌ دارو را فراموش‌ كرديد، به‌ مجرديكه‌ آن‌ را به‌ ياد آوريد مصرفش‌ كنيد، مگر اين‌ كه‌ بيشتر از يك‌ ساعت‌ از آن‌ گذشت‌ باشد. در اين‌ صورت‌ نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها كرده‌ به‌ برنامه‌ دارويي‌ معمولتان‌ باز گرديد. مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.
هشدارها و عوارض‌ جانبي‌
در صورت‌ بروز هر يك‌ از علايم‌ نادر ولي‌ جدي‌ زير مصرف‌ لورازپام‌ را قطع‌ كرده‌ با پزشكتان‌ تماس‌ بگيريد: گيجي‌، افت‌ قواي‌ ذهني‌؛ خواب‌آلودگي‌ شديد، تكلم‌ نامفهوم‌؛ ضربان‌ قلب‌ كند؛ تنگي‌ نفس‌؛ عدم‌ تعادل‌؛ بثورات‌ جلدي‌؛ گلو درد؛ تب‌؛ لرز؛ كبودي‌ يا خونريزي‌ غيرعادي‌؛ زخم‌هاي‌ دهاني‌؛ زردي‌ پوست‌ يا چشم‌ها؛ از دست‌ رفتن‌ حافظه‌ (فراموشي‌)؛ بي‌خوابي‌؛ تشويش‌؛ تحريك‌پذيري‌. لورازپام‌ مي‌تواند اعتيادآور باشد، و در صورت‌ قطعه‌ ناگهاني‌ آن‌ ممكن‌ است‌ علايم‌ ترك‌ دارو رخ‌ دهد؛ اين‌ علايم‌ عبارتند از: گيجي‌، افت‌ قواي‌ ذهني‌، دل‌ پيچه‌، افزايش‌ تعريق‌، تهوع‌، استفراغ‌، حساسيت‌ به‌ نور يا صدا، احساس‌ گزگز يا سوزن‌ سوزن‌ شدن‌. براي‌ قطع‌ مصرف‌ لورازپام‌ با پزشكتان‌ مشورت‌ كنيد تا اين‌ كار تدريجي‌ انجام‌ شود. علايم‌ زير ممكن‌ است‌ مشاهده‌ شوند، ولي‌ فقط‌ در صورتي‌ كه‌ مشكل‌ساز شدند نياز است‌ با پزشك‌ در ميان‌ گذاشته‌ شوند: سرگيجه‌، خواب‌آلودگي‌، خشكي‌ دهان‌، سردرد، تهوع‌، يبوست‌، اسهال‌، ضربان‌ قلب‌ تند يا شديد، لرزش‌ بدن‌
موارد احتياط‌
در صورت‌ وجود هريك‌ از موارد زير پيش‌ از مصرف‌ لورازپام‌، پزشكتان‌ را مطلع‌ سازيد:
حساسيت‌ به‌ لورازپام‌، ديگر بنزوديازپين‌ها (مثل‌ ديازپام‌ يا اكسازپام‌)، هر نوع‌ ماده‌ غذايي‌، رنگ‌هاي‌ خوراكي‌، يا نگهدارنده‌ها
بارداري‌ يا شيردهي‌
مصرف‌ داروهاي‌ ديگر، به‌ويژه‌ الكل‌، آرامبخش‌ها، داروهاي‌ ضد افسردگي‌، يا داروهاي‌ ضد تشنج‌
ابتلا به يا سابقه‌ گلوكوم‌ (افزايش‌ فشار داخل‌ چشم‌)، مياستني‌ گراويس‌، بيماري‌ انسدادي‌ مزمن‌ تنفسي‌، يا آمفيزم‌
هنگام‌ مصرف‌ لورازپام‌ توصيه‌ مي‌شود
به‌طور منظم‌ به‌ پزشكتان‌ مراجعه‌ كنيد تا بهبودتان‌ را زير نظر داشته‌ باشد.
تا مشخص‌ شدن‌ پاسخ‌ بدنتان‌ به‌ دارو هنگام‌ رانندگي‌ يا كار با ابزار خطرناك‌ احتياط‌ كنيد. لورازپام‌ در برخي‌ افراد موجب‌
خواب‌آلودگي‌ و افت‌ سطح‌ هوشياري‌ مي‌شود.
اگر به‌ مصرف‌ بيش‌ از حد دارو و مسموميت‌ با آن‌ شك‌ كرديد بلافاصله‌ درخواست‌ كمك‌ پزشك‌ كنيد.
در صورت‌ بروز افكار يا احساسات‌ عجيب‌ با پزشكتان‌ مشورت‌ كنيد.
يك‌ برگه‌ شناسايي‌ پزشكي‌ همراه‌ داشته‌ باشيد كه‌ نشان‌ دهد لورازپام‌ مصرف‌ مي‌كنيد.
لورازپام‌ را دور از دسترس‌ كودكان‌، و دور از گرما، نور مستقيم‌، و حرارت‌ مرطوب‌ نگهداري‌ كنيد (در اين‌ شرايط‌ لورازپام‌ فاسد مي‌شود).
لورازپام‌ تاريخ‌ مصرف‌ گذشته‌ را دور از دسترس‌ كودكان‌ از توالت‌ دور بريزيد.
هنگام‌ مصرف‌ لورازپام‌ نبايد
مشروبات‌ الكلي‌ بنوشيد.
داروهاي‌ آرامبخش‌ ديگري‌ مصرف‌ كنيد.
به‌ عنوان‌ قرص‌ خواب‌ از لورازپام‌ استفاده‌ كنيد، مگر اين‌ كه‌ برنامه‌ شما اجازه‌ دهد 7 تا 8 ساعت‌ خواب‌ داشته‌ باشيد؛ در غير اين‌ صورت‌ تا از بين‌ رفتن‌ اثر دارو خواب‌ آلوده‌ بوده‌، دچار فراموشي‌ خواهيد شد.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورداین وب سایت ؟
    به کدام بخش وب سایت علاقه مندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 395
  • بازدید کلی : 7,661
  • کدهای اختصاصی
    http://hsa3.rozblog.com/Contact: [-Contact_Site-]
    ایمیل خصوصی : [-Contact_Email-]
    نام : [-Contact_Name-]
    موضوع : [-Contact_SubJect-]
    پیام : [-Contact_Message-]
    شکلک : [-Contact_Smile-]
    [-Contact_Captcha_Img-]
    کد امنیتی : [-Contact_Captcha-]
    [-Contact_Button-]